• يکشنبه ٢٤ شهريور ١٣٩٨-١٣:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٤٢
احمد مسجدجامعی در تذکری مطرح کرد: 10-164

گزارش کامل و تحلیل علمی از حادثه دختر آبی ارائه شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه سحر خدایاری گفت: پرپر شدن دختر آبی، خانم سحر خدایاری این روزها فضای تلخی را به وجود آورده و همه ما را دچار غم و اندوه کرده است. این بازتاب همدلانه و اندوهناک اقشار مختلف، نشان از حساسیت جامعه به سرنوشت انسان و اصول اخلاقی دارد

 

 

 

 

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی در یکصدو شصت و چهارمین جلسه طی تذکری که به حقوق شهروندی اختصاص داشت با بیان مطلب فوق گفت:  این حادثه تلخ و غم انگیز را بیش و پیش از همه به خانواده محترم خدایاری تسلیت می گوییم.

 

مسجدجامعی که در صحن شورای اسلامی شهر تهران سخن می گفت با اشاره به این که در طول این ایام رسانه های رسمی گزارش هایی پراکنده و گاه ضد و نقیض از این موضوع دادند که بر ابهام ها افزود، یادآور شد: ضروری است که یک مرجع نظارتی گزارش کامل و دقیقی از ابعاد این حادثه در مراحل مختلف ارائه کند و در کنار آن مراجع علمی، این واقعه  و بازتاب های وسیع آن را تحلیل کنند تا زمینه ای شود برای اینکه افکار عمومی دقیق تر و درست تر به ابعاد این حادثه نگاه کند و زمینه ساز پیشگیری از حوادث مشابه شود.

 

از هویت ها و نیازهای جدید غفلت نکنیم

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: هویت های جدید نیازهای جدیدی را مطرح می کنند که پذیرش اجتماعی دارد و غفلت از آن موجب می شود گره هایی را که با دست می توان گشود با دندان هم نتوانیم باز کنیم.

 

وی در ادامه افزود: همانطور که در حماسه های ملی ، آیینی و وقایع مهم معاصر و تاریخی شاهد بودیم زنان و مردان این سرزمین دوش به دوش یکدیگر و در کنار هم به آبادی این سرزمین و رشد فضائل اخلاقی کمک کرده اند.

 

مسجدجامعی در پایان تذکر خود ضمن بیان این نکته که توجه به این مباحث و اهمیت دادن به آن ها، بخشی از مسائل و حقوق شهروندی است که اسناد آن هم در همین نظام قضایی و قانون گذاری تدوین و تصویب شده تاکید کرد:  برخورد و رفتار همدلانه می تواند به پیشگیری این قبیل مسائل و نیز گسترش نظارت دقیق بر رعایت حقوق شهروندی کمک کند.

 

از ظرفیت جوانان شاغل در شهرداری غافل نشویم

 

در ادامه جلسه امروزشورای اسلامی شهر تهران، لایحه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست های مدیریتی مورد بررسی قرار گرفت که مسجدجامعی در باره آن گفت: این لایحه موجب بروز تفاوت هایی می شود و ممکن است نگرانی هایی را ایجاد کند مبنی بر آن که اهتمام به تجربه و تخصص های موجود مورد توجه قرار نگیرد.

 

وی سپس به ارائه نظر خود پرداخت و بیان داشت: لازم است در این متن عبارت «اولویت نیروی انسانی موجود» را لحاظ کنیم تا از ظرفیت کسانی که در شرایط فعلی در شهرداری شاغل اند، جوان هستند و حضورشان با شرایطی که لایحه مطرح کرده همسوست، غافل نشویم. لذا  پیشنهاد می شود به جای عبارت «لحاظ وضعیت» در متن ماده واحده لایحه، عبارت «اولویت» بیاوریم تا جوان گرایی در مجموعه شهرداری بر مبنای نیروی انسانی موجود هم پیگیری شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: در صورت اعمال این پیشنهاد، شهرداری تهران موظف می شود در شرایط برابر، از نظر امتیازات لازم برای انتصاب کارکنان در پست های مدیریتی، به انتصاب جوانان از بین کارکنان شهرداری تهران ارجحیت دهد.  

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: