• يکشنبه ٢٤ شهريور ١٣٩٨-١٣:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٤١
در یکصدو شصت و چهارمین جلسه شورا: 9-164

کلیات الزام شهرداری به ارتقای مدیریت جوانان در شهرداری پایتخت تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۲۰ رای به لایحه افزایش انتصابات جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و ارتقای سهمیه و نقش آنان در مدیریت شهرداری رای دادند.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصدو شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه افزایش سهم جوانان از پست های مدیریتی مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

در ابتدای بررسی این طرح حسن رسولی با بیان این که این طرح در سال 97 با 14 امضای به تصویب رسید گفت: حالا شهرداری تهران لایحه‌ای را در راستای افزایش بکارگیری جوانان در پست‌های مدیریتی تقدیم شورای شهر کرده که بر این اساس 50 درصد عناوین و پست‌های مدیریتی  به زنان و جوانان داده خواهد شد که مدیران تقسیم بندی شده و سن مدیران در سطوح عالی تا 45 سال ، مدیران راهبردی تا 40 سال، مدیران حرفه‌ای 35 سال و مدیران پایه زیر 30 سال تعیین شده است که با رعایت آیین نامه طبقه بندی مشاغل در شهرداری و بر اساس شایستگی انتخاب خواهند شد.

 

 

 

وی با بیان این که مدیران عالی اعم از شهرداران مناطق، حراست کل، رئیس بازرسی ، رئیس مرکز ارتباطات، رئیس مرکز مطالعات، خواهند بود که تا 45 سال سن خواهند داشت گفت: همچنین حداقل 30 درصد پست‌ها باید به زنان برسد . همچنین بر اساس زمان بندی درطول برنامه 5 ساله و با تعیین جدول زمان بندی اجرایی خواهد شد.

 

 

 

همچنین حجت نظری پیشنهاد داد که سقف سنی از 45 سال به 40 سال کاهش یابد که رای نیاورد.

 

 

 

رسولی پیشنهاد دیگری را مبنی بر اینکه این لایحه مشمول مدیرانی شود که از این به بعد منصوب می‌شوند ارائه داد و مسجد جامعی نیز پیشنهاد داد اولویت جذب با نیروی انسانی موجود در شهرداری باشد که در این جلسه رای آورد.

 

 

 

در نهایت این طرح با 20 رای به تصویب رسید.

 

 

 

بر اساس ماده واحده این طرح ، شهرداری موظف است به منظور بهره‌گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند، حداقل ۵۰ درصد از عناوین پست‌های مدیریتی، سطوح عالی (تا ۴۵ سال)، راهبردی (تا ۴۰ سال)، مدیریت حرفه‌ای (تا ۳۵ سال) و مدیریت پایه (زیر ۳۰ سال) را با رعایت آئین‌نامه طبقه‌بندی مشاغل مصوبه شهرداری تهران و با لحاظ وضعیت نیروی انسانی موجود و در نظر گرفتن شایستگی‌های مدیریتی و شرایط عمومی، از میان نیروهای جوان منصوب کند.

 

 

 

در این طرح منظور از «مدیران عالی»، شهرداران مناطق، مشاوران شهردار، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل، رئیس حراست کل شهرداری تهران، رئیس سازمان بازرسی و رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند.

 

 

 

در تعریف «مدیران راهبردی» نیز آمده «مدیرانی که در سیاستگذاری نقش دارند و شامل مدیران کل معاونت‌های شهرداری تهران، مشاوران معاونین شهردار، معاونین مرکز مطالعات، مدیران عامل شرکت‌ها و مؤسسات رتبه ۲، ۳ و ۴ و اعضای هیئت مدیره موظف سازمان‌ها و شرکت‌ها و رؤسای مراکز ستادی (کلیه مدیران ۶ مرتبه ۱۶) است»

 

 

 

"مدیران حرفه‌ای نیز مدیرانی هستند که در اجرای سیاست‌ها نقش دارند" و منظور از "مدیران پایه، مدیران مراتب ۱ تا ۴ به غیر از مدیران مشمول این دستورالعمل که برنامه عملیاتی سازمان توسط آنها انجام می‌شود".

 

 

در تبصره این ماده آمده است: «حداقل ۳۰ درصد از پست‌های مربوط به جوانان، باید در اختیار زنان جوان قرار گیرد و اجرایی نمودن مصوبه در طول برنامه پنج ساله سوم با تعیین جدول زمانبندی رشد در بودجه سنواتی انجام می‌گیرد و گزارش اجرای مصوبه باید طی بازه زمانی ۶ ماهه به شورای شهر ارائه شود».

 

 

 

همچنین در این طرح قید شده است تا ۵۰ درصد از پست‌های مربوط به جوانان باید در اختیار زنان قرار گیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: