• يکشنبه ١٠ شهريور ١٣٩٨-١١:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٩١٥
محمد جواد حق شناس بیان داشت؛ 6-162

عملکرد شورا نسبت به آیین های مذهبی، عاشورایی و اربعین حمایت گرایانه است

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعلام می کنم که شورا عملکرد حمایت گرایانه نسبت به اربعین داشته است به طوریکه ما ۵ میلیارد بودجه ای که به اربعین اختصاص داده شده بود به ده میلیارد افزایش داده‌ایم و این نشان دهنده این رویکرد است.

 

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس در یکصد و شصت و دومین جلسه شورا با اشاره به آغاز ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: در دوسال اخیر رویکرد شورای شهر،مدیریت شهری و شهرداری در جهت تکریم آئین های عاشورایی و اربعین حسینی بوده است .

 

وی ادامه داد: متاسفانه در راستای دادن آدرس غلط و پوشاندن اشتباهات گذشته شاهد ارائه اطلاعات و سیاه نمایی بوده ایم که شورای شهر و شهرداری رویکرد همراهانه نسبت به آئین عاشورایی و اربعین ندارد .

 

حق شناس با انتقاد از اطلاعات غلطی که در برخی خبرگزاری ها درج می شود گفت: گزارش غلطی که در برخی خبرگزاری ها ارائه گردیده است موید این حرف است .در نمونه ای از این گزارش ها آمده است: 

"بر اساس این گزارش، ارائه طرح زیست شبانه از سوی کسانی صورت گرفته که با مشارکت شهرداری در برگزاری مراسم های محرم، کمک به حسینه ها و تکایا و مشارکت در ساخت مساجد مخالفت زیادی داشتند. برخلاف آنچه در حال حاضر به عنوان مزایای اقتصادی و ایجاد نشاط در طرح زیست شبانه مدنظر است، هدف اصلی افزایش ترویج سبک زندگی غربی و مخالف آیین ها و روش های اسلامی و ایرانی است. حال این مسائل را باید در کنار افزایش هزینه های بی مورد بودجه ای برای نیروی انتظامی و نهادهای قضایی، امنیتی و اطلاعاتی نیز قرار داد که برای برخورد با ناهنجاری ها در طول زیست شبانه هزینه های بسیاری بر دوش بودجه کشور قرار می‌دهد."

 

حق شناس در ادامه افزود: من اعلام می کنم که شورا عملکرد حمایت گرایانه نسبت به اربعین داشته است. ما ۵ میلیارد بودجه ای که به اربعین اختصاص داده شده بود به ده میلیارد افزایش داده‌ایم و این نشان دهنده این رویکرد است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: کمیسیون فرهنگی در بحث سلامت سازی مراسم اربعین عملکرد قابل چشم گیری داشته است و هزینه های غیر مربوط و اشتباه که تاکنون شکل می گرفت و هیچ نسبتی با بودجه مصوب نداشت حذف کرده ایم .در دوره های قبل (چه در دوره آقای نجفی و چه در دوره آقای افشانی)سقف بودجه لحاظ شد و خود کمیسیون هم در وزارت کشور برای بررسی دقیق عملکرد مامور استخدام کرده بود .

 

وی افزود: افزایش بودجه ای که برای اولین بار شاهد آن بودیم با سرفصل بودجه شهرداری مطابقت داشت و افزایش لازم در این دوسال داشته ایم .

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: