• يکشنبه ١٠ شهريور ١٣٩٨-١١:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٩١٤
شهربانو امانی داشت در تذکری به شهرداری بیان داشت؛ 5-162

50 درصد کامیون های حمل زباله فاقد معاینه فنی هستند

رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا گفت: از تعداد 1200 دستگاه کامیون جمع آوری زباله 50 درصد فاقد معاینه فنی هستند و مابقی نیز معاینه فنی خود را یا با اغماض دریافت کرده اند و یا برای دریافت معاینه فنی به شهرستان های دیگر مراجعه کرده اند، در صورتی که اگر بخواهند در تهران معاینه فنی بگیرند بدون شک رد خواهند شد.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی در یکصد و شصت و دومین جلسه شورا با اشاره به آغاز ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: امیدوارم از فرهنگ امام حسین(ع) درس گرفته شود و هر چه بیشتر تحجر و خرافه را از دین بزداییم.

وی در ادامه کسب دو سهمیه المپیک توسط دختران تیر انداز  را نیز تبریک گفت.

امانی در ادامه با اشاره به موضوع کامیون های حمل زباله فاقد معاینه فنی گفت: یکی از مباحث مهم در زمینه بهبود کیفیت هوا معاینه فنی است. بر اساس بند 5 ماده واحده مصوبه "الزام شهرداری تهران به ساماندهی موتور های دیزل با کاربرد زمینی ، ماشین آلات عمرانی وناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی و خدمات شهری کلیه حوزه های اجرایی شهرداری تهران مشتمل بر مناطق ، ستاد، شرکت ها و موسسات مکلف هستند در انتخاب پیمانکاران جهت اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی ممنوعیت استفاده از خودروهای دیزل و موتور های دیزلی فاقد برگه معاینه فنی و تاییده های زیست محیطی را به صورت قانونی اعمال نماید.

وی ادامه داد: تایید صورت حساب های مالی خدمات خودروها و موتور های دیزلی در پروژه های منوط به ارائه برگه معاینه فنی و گواهی تاییدیه زیست محیطی معتبر از ابتدای پروژه خواهد بود. 

امانی تصریح کرد: طبق آماری که به اینجانب گزارش شده است تقریبا تعداد 1200 دستگاه کامیون در سطح شهر تهران مشغول فعالیت در حوزه جمع آوری زباله هستند. البته این آمار تنها مربوط به کامیون های پلاک دار اعلام شده است و بسیاری از پیمانکاران آمار دقیقی از کامیون های خود را ارائه نداده اند. 

این عضو شورا ادامه داد: متاسفانه عدم نظارت کافی بر این موضوع باعث شده است که بیش از 50 درصد آنها فاقد معاینه فنی باشند و مابقی نیز معاینه فنی خود را یا با اغماض دریافت کرده اند و یا برای دریافت معاینه فنی به شهرستان های دیگر مراجعه کرده اند، در صورتی که اگر بخواهند در تهران معاینه فنی بگیرند بدون شک رد خواهند شد. 

امانی گفت: انتظار می رود ضمن رعایت مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و جهت لزوم پایش مستمر در این خصوص گزارشی دقیق از وضعیت و برنامه های پیش رو ارائه شود. لذا خواهشمند است با توجه به اهمیت موضوع و در اجرای ماده 73 قانون شوراها مراتب را به شهردار محترم تهران به عنوان تذکر ابلاغ فرمایید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: