• يکشنبه ١٠ شهريور ١٣٩٨-٠٩:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٩١٠
محسن هاشمی : 1-162

عاشورا بلندترین و رساترین فریاد انسانیت در تاریخ است

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: روح قیام حسینی ، ایستادگی در برابر ظلم و جلوگیری از انحراف جامعه توسط حاکمان فاسد است و عاشورا بلندترین و رساترین فریاد انسانیت در تاریخ است.


به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در ابتدای یکصدو شصت و دومین جلسه شورا با بیان اینکه در طلیعه محرم الحرام قرار داریم گفت: عزاداری حسینی یکی از مهمترین شعائر دینی ومناسک شیعی است، هدف از عزاداری، تجدید پیمان روحی و معنوی با سالار شهیدان و رساندن پیام سیدالشهدا به جهانیان است. 

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: روح قیام حسینی ، ایستادگی در برابر ظلم و جلوگیری از انحراف جامعه توسط حاکمان فاسد است، خون اباعبدالله، وسیعترین، نزدیکترین و سریع ترین مسیر هدایت بشریت است تا هر انسانی در هر عصر وزمانه، شرافت، انسانیت و آزادگی خود را به بهایی ناچیز نفروشد و در برابر سقوط ارزشهای اخلاقی وانسانی بی تفاوت نماند.

محسن هاشمی عاشورا را بلندترین و رساترین فریاد انسانیت در تاریخ دانست که از دهان خشکیده طفل شش ماهه حسین ، حلقوم بریده اباعبدالله وحنجره محزون زینب کبرا، فریاد شده است تاکید کرد: مبادا ، روشهای نادرست عزاداری از جمله قمه زنی و استفاده از موسیقی و آواهای نامتناسب با شان اهل بیت(ع) ، مانع شنیده شدن این ندای جاودانی در جامعه شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توصیه امام خمینی، مراجع تقلید و رهبرمعظم انقلاب همواره آن بوده است که روح ومعرفت عزاداری باید بر شعور و هیجان و صدای آن مقدم باشد گفت: نوآوری های غیراصولی در عزاداری نباید محتوا و پیام آن را تحت الشعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: در محرم حسین، که آسمان وزمین، پژواک دهنده ندای هل من ناصر مظلومترین مرد تاریخ، می شوند، گوش جان جامعه ما باید بیشتر شنوای درخواست یاری و کمک همنوعان خود شود، با ظلم ستیزی اباعبدالله ، عزادار حقیقی به دیگران ظلم نمی کند و به یاری مظلوم می شتابد، دروغ نمی گوید، حق الناس را محترم می شناسد، از ربا و مال نامشروع دوری می کند، واجبات ویژه نماز را بر مستحبات از جمله عزاداری مقدم می شمارد و برای انجام مستحب، مرتکب مزاحمت از جمله سد معبر برای دیگران که در شریعت حرام شمرده شده، نمی شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: عزادار واقعی، در محرم، حسینی می شود وبه دلیل این تغییر درونی است که گریه وعزاداری برحسین، پاک کننده همه گناهان و افضل بر همه عبادات است چرا که هیچ اکسیری چون حسینی شدن، ماهیت انسانها را دگرگون نمی کند و فطرت پاک و نیک طلب آنها را شکوفا نمی کند.

وی در پایان افزود: امروز نخستین روز محرم حسین است و امیدواریم به لطف وعنایت فرزند فاطمه در این فرصت کوتاه حسینی شویم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط