• سه شنبه ٥ شهريور ١٣٩٨-٠٩:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٨٣٩
محسن هاشمی : 1-161

افکار عمومی، حساب و کارنامه شورا و شهرداری را یکجا قضاوت می کنند/ کمیسیونهای شورا مطالبه گری جدی از مدیران شهری در ارتقا سطح خدمات داشته باشند

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه افکار عمومی کارنامه مدیریت شهری را یکجا قضاوت می کنند از کمیسیونهای تخصصی شورا خواست با نظارت موثر ومطالبه گری جدی از مدیران شهری، جهش محسوسی را در ارتقا سطح خدمت رسانی به شهروندان و برطرف کردن نقاط ضعف در اجرا، ایجاد کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در ابتدای یکصدو شصت و یکمین جلسه شورا با اشاره به اینکه در ابتدای سال سوم مسئولیت شورای پنجم قرار داریم افزود: بدلیل آنکه در جلسه قبل، عمدتا به گزارش عملکرد دوسال نخست پرداخته شد در این جلسه، به محورهای فعالیت دوسال پیش رو اشاره می کنم.

 

 رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهروندان و افکار عمومی، حساب و کارنامه شورا و شهرداری را یکجا قضاوت می کنند و بسیاری برای تغییر در وضعیت و عملکرد شهرداری، به لیست امید رای دادند تاکید کرد:  پس اگرچه شورای شهر نمی تواند در امور اجرایی دخالت کند، اما مردم انتظار دارند با نظارت موثر در حل معضلات وبهبود خدمات شهری نقش خود را ایفا کند.

 

وی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری ، اقدامات ستادی و نظارتی انجام شده باید در حوزه عمل تاثیر عینی در نظافت و پسماند داشته باشد.

 

محسن هاشمی همچنین تاکید کرد:  در حوزه شهرسازی، باید از ابزارهای خود برای هدایت ومدیریت فرایند ساخت وساز مانند کمیسیون ماده پنج، شوراهای معماری و طرح تفصیلی برای تامین سرانه های هفتگانه عمومی مورد نیاز مردم که در بسیاری از مناطق تهران کمتر از حد استاندارد  و جهت دهی به توسعه شهری براساس سیستم حمل ونقل عمومی استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه مالی و اقتصادی، با وجود اصلاحات ملایم انجام شده است یادآور شد:  بایست مطابق با مصوبه شورا، تعیین تکلیف اموال و املاک شهرداری که در اختیار دیگران است و اصلاحات ساختار منابع انسانی و هزینه ای شهری باید شتاب بیشتری بگیرد.

 

رییس شورا همچنین پیشنهاد داد:  در حوزه فرهنگی و اجتماعی،می توان با استفاده از ظرفیت بزرگ زیرساختهای فرهنگی شهرداری، در ایجاد رونق و نشاط در حوزه فرهنگ وهنر، تحرک اجتماعی و امور خیریه و درامد پایدار برای مدیریت شهری استفاده کنیم.

 

وی یادآور شد: در حوزه عمرانی نیز تکمیل پروژه های، نیمه تمام و راکد که با اعتبارات محدود می توان آنها را به بهره برداری رساند، در اولویت قرار گیرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران حوزه حمل ونقل را از مهمترین اولویت های شهر تهران، دانست و تاکید کرد: توسعه حمل ونقل عمومی که تاثیرمستقیمی بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک دارد بایست با تامین ناوگان و تجهیزات جهشی درظرفیت حمل ونقل مترو واتوبوسرانی ایجاد شود.

 

بخش دیگری از نکات مطرح شده از سوی رییس شورا مربوط به نظارت و بازرسی عملکرد شهرداری و نیز، انتظار شهروندان برای رسیدگی به معضلات وگره های بورکراتیک و کاستی های عملکرد شهرداری های مناطق وسازمان ها بود که تاکید بر  برآورده شدن آنها داشت.

 

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: در مجموع باید بدانیم که شهروندان تهرانی، اگر نتیجه مشارکت بی نظیر خود در انتخابات شوراهای سال 96، در ایجاد  تحول عملکرد مدیریت شهری نبینید، این موضوع بر مشارکت آنها در انتخابات سالجاری مجلس و انتخابات دوره آینده شوراها تاثیرگذار است، نسبت دادن مشکلات به گذشته، ارائه شعارها وبرنامه های کاغذی و غیراجرایی و اقدامات نمادین و نمایشی تاریخ مصرف محدودی دارد و باید با واقع گرایی و عملگرایی، در حوزه اجرایی ، بهبود و تحول ایجاد کنیم.

 

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنانش از کمیسیونهای تخصصی شورا خواست  با نظارت موثر ومطالبه گری جدی از مدیران شهری، جهش محسوسی را در ارتقا سطح خدمت رسانی به شهروندان و برطرف کردن نقاط ضعف در اجرا، ایجاد کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: