• يکشنبه ٣ شهريور ١٣٩٨-١٤:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٨٢٣
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران مطرح کرد: 7-160

تلاش سخت برای حفظ باغات و اراضی مشجر شهر تهران

زهرا صدراعظم نوری خلاصه گزارش عملكرد يكساله كميسيون سلامت،محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران در آغاز سومین سال دوره پنجم ارائه داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری، در اولین جلسه صحن شورای شهر تهران پس از تعطیلات ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: از تلاش های دوساله هیئت رئیسه شورای شهر تهران تشکر می‌کنم که با کوشش به خوبی انسجام شورا را حفظ کردند.؛امیدوارم مدیریت این عزیزان تداوم یابد.

وی ادامه داد: همانطور که مستحضر هستید وقتی با شهروندان گفت و گو می‌کنیم، آن‌ها آلودگی هوا، ترافیک، حفظ باغات، آسیب اجتماعی، نظافت شهر و نشاط اجتماعی را به عنوان دغدغه های اصلی خود مطرح می‌کنند. این خواسته‌ها و مطالبات به ما کمک می‌کند در سیاست ها و تصویب طرح‌ها و لوایح به سمت چالش‌هایی باشد که از نظر شهروندان در اولویت هستند.

 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون تلاش کرده چالش های مرتبط با  ماموریت‌های خود را دنبال کنند، گفت: طی دوسال گذشته این کمیسیون ۱۷۰ جلسه برگزار کرده که افرادی به عنوان کارشناس، مشاور و متولی موضوعات مورد بررسی حضور پیدا کرده و ۱۲۰ طرح و لایحه(۵۶ طرح و ۶۴ لایحه و ۱۱۰ موضوع) را مورد بررسی قرار دادند.

 

نوری با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای از سازمان‌ها، مناطق و مراکز مختلف شهرداری تهران، اضافه کرد: از جمله اقداماتی که با همراهی همکارانم صورت گرفت، ارتقاء جایگاه محیط زیست بود که طی آن  مرکز محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران ارتقا پیدا کرو و متناظر با آن پست ها جدیدی ایجاد شد.

 

وی با اشاره به اهمیت حفظ باغات از دید شهروندان گفت: طی سال های ۸۷ تا ۹۷  غریب به ۱۲۸ هکتار از باغات و اراضی مشجر شهر تهران توده گذاری و تبدیل به ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی شد. بنابراین باید تمام تلاشمان را بر حفظ باغات می‌گذاشتیم و در این راستا یکی از اقدامات طاقت فرسا و سخت ما ساماندهی کمیسیون ماده ۷ قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران بود.

 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون ماده ۷ را تقویت کردیم، تاکید کرد: در همین راستا در ۲۲ منطقه شهر تهران، جلسات کمیسیون ماده ۷ را با حضور ۱۲ نماینده شورای شهر  برگزار کردیم و ۴۵ هزار ۷۱۰ پرونده را مورد بررسی قرار دادیم و همچنین با فعال کردن این کمیسیون در ستاد مرکزی یک هزار و ۵۷۱ پرونده را رسیدگی کردیم.

 

نوری با اشاره به راه‌اندازی سامانه ماده ۷ گفت: همه پرونده هایی که در مرحله تحقیق و نوسازی و پایان کار هستند، حتماً باید از این کمیسیون استعلام بگیرند که این موضوع در نوع خود کم نظیر است. از دیگر اقدامات کمیسیون که در جهت حفظ و گسترش باغات و فضای سبز شهر تهران بود، اختصاص صد درصدی درآمدهای حاصل از قطع اشجار به تملک و خرید باغ بود. در همین راستا حدود هفت باغ طی یک سال و نیم تملک شد.

 

او با اشاره به تصویب پیشنهاد کمیسیون مبنی بر محاسبه ارزش اکولوژیک درختان اظهار کرد: مطابق با این پیشنهاد شهرداری تهران موظف شد طرحی در این باره تهیه کند که هم اکنون تدوین آن را مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برعهده دارد.

 

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با اشاره به اختصاص دو تا پنج درصدی درآمد حاصل از صدور پروانه ساخت به بودجه سازمان آتش‌نشانی گفت: سازمان آتش نشانی توانسته با در اختیار داشتن این بودجه تجهیزات و امکانات خود را افزایش داده و به روز کند و در عین حال به بررسی ایمنی ۲۰ هزار ساختمان ناایمن در شهر ورود کند.

 

او با اشاره به راه اندازی چهار سامانه صورت وضعیت در حوزه پسماند تاکید کرد: در همین راستا سازمان فناوری اطلاعات و پسماند به ایجاد این سامانه‌ها بسیار کمک کردند. همچنین سامانه بند ۲۰ نیز ایجاد شد که در راستای هرچه شفاف‌تر شدن معاملات شهرداری بسیار سازنده است.

 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین با اشاره به ضرورت کاهش آلودگی هوا گفت: بحث فعال کردن مراکز معاینه فنی، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ایجاد دوچرخه اشتراکی و راه اندازی صندوق محیط زیست و توسعه حمل و نقل از جمله پیگیری های ما در این حوزه با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بود و در عین حال از آقای مظاهریان معاون برنامه ریزی شهر تهران انتظار دارم که اساسنامه آن را تهیه کرده و به صحن شورا ارائه دهد.

 

او با اشاره به راه‌اندازی سه کمپین که در نتیجه تلاش‌های کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری بود، عنوان کرد: کمپین سلامت روان،  کمپین تهران شهر بدون دخانیات، کمپین نه به پلاستیک راه اندازی و مسائل مرتبط با بهداشت آب، نان، میوه جات و صیفی جات را پیگیری کردیم.

 

نوری ادامه داد: تلاش کردیم تا در حوزه سلامت یکپارچگی ایجاد شود و همچنین بازنگری جدی در حوزه فعالیت خانه های سلامت صورت گیرد.

 

 

وی در پایان از مظاهریان معاون جدید برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران خواست، مصوبه "تهران ۱۴۰۰" که از اولین مصوبات شورای پنجم شهر تهران بوده است را به طور جدی پیگیری کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: