• يکشنبه ٣ شهريور ١٣٩٨-١١:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٨٢٠
محمد علیخانی در ارائه گزارش عملکرد کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا بیان داشت؛5-160

از احیا کارخانه های تولید آسفالت تا احیای شرکت مجتمع های ایستگاهی مترو/ شهر تعطیل نیست

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: با احیا کارخانه های آسفالت شهرداری تهران بالغ بر 200 میلیارد تومان صرفه جویی هزینه صورت گرفت و در همین راستا در سال 98 بالغ بر یک میلیون تن آسفالت معادل 500 میلیون تومان در معابر پایتخت اجرا خواهد شد.




به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارش عملکرد این کمیسیون به مناسبت پایان دومین سال فعالیت شورای گفت: کمیسیون عمران بالغ بر94 جلسه تخصصی و 12 جلسه مشترک با دیگر کمیسیون ها برگزار کرد و در این راستا بالغ بر 41 مورد طرح از این کمیسیون مطرح شد. 
علیخانی ادامه داد: در بررسی عملکرد شهرداری تهران در حوزه عمرانی در یک کلام باید بگویم شهر تعطیل نیست و صد ها پروژه عمرانی در حال اجرا می باشند و آنچه در فضای تبلیغات به آن دامن زده می شود فضا سازی است. 
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در ادامه افزود: البته کار شورا اجرایی نیست که ملموس باشد گرچه مبنای قضاوت مردم بر مبنای کارهای اجرایی است و ماهم به عنوان شورا کار اجرایی نداریم اما کارها بیشتر سیاست گذاری است . 
علیخانی ادامه داد: در راستای اقدامات سیاست گذاری پایش مسیل ها و رودهای شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و همانطر که شاهد بودید با اینکه در شهر های مختلف شاهد بروز سیل ویرانگر به ویژه در ایام نوروز بودیم اما در تهران اتفاقی از این حیث رخ نداد. 
وی ادامه داد: پیگیری آسفالت یکی دیگر از اقدامات کمیسیون بود و خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته چند کارخانه آسفالت سازی شهرداری که به تعطیلی کشانده شده بود و به جای آن آسفالت بی کیفیت را از بیرون تهیه می کردند ، احیا گشت و با این اقدامدر سال 200 میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفت. در همین راستا در سال 98 بیش از یک میلون تن آسفالت با اعتباری معادل 500 میلیون تومان اجرا خواهد شد که بخشی از آن البته اجرا شده است و امیدواریم این اقدام در کاهش نارضایتی مردم موثر باشد. 
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا افزود: از موارد مهم دیگر در حوزه عمران پیگیری گود های خطرناک و فروچاله ها، اجرا شدن قانون مجری ذیصلاح، تعمیر و نگهداری تونل ها و راه ها وپل ها ، ایمنی های معابر پر تردد، پیگیری بحث تی او دی و خیابان کامل،ایمن سازی سرویس مدارس و حمل و نقل دانش آموزا ،بررسی کارشناسی لایحه کاهش آلودگی هوا ، تصویب موضوع ساماندهی 200 هزار پارک حاشیه ای در سال 98 
که ساماندهی 15 هزار پارک حاشیه ای در منطقه 2 آغاز شده است، بررسی نرخ کرایه تاکسی و بازنگری در نحوه محاسبه آن، بررسی لایحه نرخ کرایه اتوبوس و بازنگری در محاسبه آن و بررسی نرخ کرایه مترو و بازنگری در محاسبه آن ، رسیدگی به اعتراضات اقشار مختلف مردم از جمله وانت بار ها و آژانس ها و کسبه و ساکنان خیابان 17 ، پیگیری ایمن سازی خط 6 و 7 مترو از جمله اقدامات کمیسیون عمران و حمل و نقل بوده است. 
علیخانی همچنین گفت: احیای شرکت مجتمع های ایستگاهی که سابق بر این بیش از 1500 تا 2 هزار میلیارد منابع مالی برای مترو تامین کرده بود نیز از جمله اقدامات این کمیسیون بوده است و خوشبختانه این شرکت به ریل خود بازگشت و اولین قرارداد در منطقه 2 را منعقد کرد.
وی همچنسن افزود: احیا و بازگرداندن شرکت مطالعات جامع حمل و نقل به سازمان حمل و نقل که به بخش خصوصی واگذار شده بود نیز از اقدمات مفید این کمیسیون بوده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: