• يکشنبه ٣ شهريور ١٣٩٨-١٠:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٨١٧
مرتضی الویری در ارایه گزارش عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت؛ 2-160

از کاهش 3 هزار نفری پرسنل شهرداری تا تحقق شفافیت

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تاریخ شهرداری تهران بعد از انقلاب هیچ دوره ای نبوده که تعداد پرسنل شهرداری در راستای توانمند سازی و چابک سازی کاهش پیدا کند و تنها در دوره پنجم این مهم محقق شد.


به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران یکصد شصتمین جلسه شورا با ارائه گزارش عملکرد روسای کمیسیون های 6 گانه به بهانه پایان فعالیت دومین سال از دوره شورای پنجم آغاز شد. 

در ابتدای این امر مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به ارائه گزارش عملکرد این کمیسیون پرداخت. 

الویری در ابتدای سخنان خود گفت: از مهمترین اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه تنظیم و تدوین بودجه سالیانه و برنامه 5 ساله است که وقت زیادی از کمیسیون را گرفت و این در حالی است که بسیاری از طرح ها و لوایح که مطرح می شود الزاما یک بخش بودجه ای دارد که این امر ترافیک سنگین طرح ها و لوایح را در کمیسیون در پی داشته است. 
وی ادامه داد: در همین راستا 137 جلسه در کمیسیون برگزار شد.
الویری در ادامه افزود: اما از مجموع طرح ها و لوایح که بگذریم دو، سه اقدام کلیدی در این کمیسیون انجام شد که تاثیر زیادی در ساختار حرکت شهرداری و مدیریت شهری گذاشت.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: از مهمترین این اقدامات کاهش تعداد پرسنل شهرداری بود. همانطور که می دانید زمانی که شورای فعلی آغاز به کار کرد صحبت از استخدام 13 هزار نیروی جدید بود و ما مواجه بودیم با نیروی انسانی که از نظر کارامدی و توان بر اساس گزینش صحیح صورت نگرفته بود . 
الویری ادامه داد: در همین راستا ما شهرداری را ملزم کردیم که سالیانه 6 درصد نیروی انسانی خود را کم کند.
وی افزود: در شهریور سال 96 که شورای پنجم آغاز به کار کرد تعداد شاغلین در شهرداری بالغ بر 68127 نفر بود و این در حالی است که در تیر ماه سال 98 این رقم به 64912 تقلیل پیدا کرد. یعنی بالغ بر 3215 نفر نیروی انسانی کم شده است.
الویری خاطر نشان ساخت: به جرات می توان گفت در تاریخ شهرداری تهران بعد از انقلاب در هیچ مقطعی تعداد نیری انسانی روند کاهشی پیدا نکرده و همیشه سیر صعودی داشته است و تنها در دوره پنجم شورا بوده که این امر در راستای چابک سازی و توانمند سازی محقق شده است. 
الویری ابراز امیدواری کرد در همین راستا اصلاح ساختار به صورت جدی صورت گیرد و هر چه زودتر به شورای شهر بیاید. 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه افزود: کار کلیدی دیگر مسئله شفافیت است. همانطور که می دانید تاریک خانه های موجود زمینه مناسبی برای فساد مالی فراهم می کند و شفافیت می تواند به عنوان ابزار جدی برای مقابله با فساد به کار گرفته شود. 
الویری ادامه داد: ما در 5 حوزه شفافیت را عملیاتی کردیم؛
- شفافیت در معاملات بالای 250 میلیون تومان که در سایت شفافیت قابل دسترسی است.
- در حوزه شهرسازی؛ به طوریکه انتشار اطلاعات تمام پروانه های ساختمانی از سال 97 در اختیار مردم قرار گرفته است، انتشار اطلاعات تغییر کاربری های مجاز ، انتشار اطلاعلات پروانه های برج باغ های ساخته شده از سال 92 
-شفافیت سازمانی با هدف مدیریت تعارض منافع ؛ به طوریکه تمام مردم می توانند اطلاعات کامل به همراه حقوق پایه کارکنان شهرداری را مشاهده کنند، اطلاعات سفر های خارجی اعضای شورا و مدیران و پرنسل شهرداری تهران، انتشار اطلاعات 65 هزار کارمند شهرداری 
- شفافیت در لوایح و سند مصوب بودجه سالانه 
-شفافیت آرای اعضای
الویری در ادامه خاطر نشان ساخت: اقدام مهم دیگر کمیسیون کنترل قبل از خرج کرد و بعد از خرج کرد بوده است که در این راستا ذیحسابی منتقل شد به شورای شهر و تصمیم بر این شد که کنترل از سوی دستگاهی باشد که خود ذینفع نیست.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: