• شنبه ٢ شهريور ١٣٩٨-١٧:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٨١٣
محمد سالاری مطرح کرد:

وجود برخی تعهدات غیرقانونی دوره گذشته در طرح تفصیلی جدید منطقه 22

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا از اقدام غیر قانونی شهرداری تهران در ارسال طرح تفصیلی جدید منطقه 22 به شورای عالی شهرسازی قبل از تایید شورای شهر خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص بازنگری طرح تفصیلی منطقه 22 گفت: بازنگری طرح تفصیلی منطقه 22 برای ما در کمیسیون شهرسازی و معماری و مدیریت شهری دوره پنجم از اهمیت بسزایی برخوردار است و با توجه به فضای موجود، طرح تفصیلی مصوب دیگر نباید دچار مشکلات طرح قبلی باشد. 

 

سالاری ادامه داد: متاسفانه فرصت بی نظیر تفرجگاهی منطقه 22 بر اساس طرح تفصیلی گذشته از دست رفت  لذا اکنون طرح جدید نباید به گونه ای باشد که بر بارگذاری های موجود اضافه و مشکلات شهر را افزایش دهد.

 

وی تصریح کرد: شهرداری تهران باید پس از تکمیل بازنگری طرح تفصیلی منطقه 22 طبق قانون بند 34 ماده 80 قانون شوراها، طرح را  ابتدا به شورای شهر ارسال می کرد تا بعد از تایید به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه شود اما متاسفانه شهرداری خلاف قانون عمل کرده و طرح را مستقیما به شورای عالی شهرسازی ارسال کرده است. بنده به شدت به این مساله اعتراض داشتم و هم من و هم مهندس هاشمی رییس شورای شهر مکاتباتی را در این خصوص با دبیر شورای عالی شهرسازی داشتیم اما پاسخی دریافت نکردیم، درنهایت با حضور در جلسه اخیر این شورا، تذکرات قانونی را در این خصوص ارائه دادیم، آن ها نیز پذیرفتند و مقرر شد این طرح پس از بررسی در شورای شهر مجددا به شورای عالی شهرسازی ارائه شود.

 

سالاری با اشاره به طرح بازنگری شده بیان کرد: واقعیت اینست که طرح تفصیلی که توسط مشاور مربوطه تهیه شده نسبت به گذشته دارای شاخص ها و مولفه های خوبی است وتوجه خوبی به ابعاد زیست محیطی منطقه شده است اما متاسفانه تصمیم گیری ها در این طرح نیز مجموعه ای از تعهداتی که در دوره گذشته بدون رعایت قانون برای برخی از ذینفعان، حقوق مکتسبه ایجاد کرده بود را قانونی دانسته در حالیکه ما مخالف قانونی کردن  تعهدات غیر اصولی هستیم، چراکه حقوق مکتسبه زمانی قانونی است که مبنای آن توافق نیز مبتنی بر اصول قانونی باشد.

 

وی تصریح کرد: به عنوان مثال برای املاکی که سند مالکیت نداشته از طریق کمیسیون ماده 5 و بدون طی فرایند کمیسیون ماده 7، پروانه دستی صادر شده است و اکنون توقع اینست که این پروانه قانونی تلقی شود اما ما با کمک رسانه ها در مقابل این تصمیم گیری ها می ایستیم.

 

 رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران  به اشکال دیگری در طرح تفصیلی منطقه 22 اشاره کرد و گفت: مساله حمل و نقل همگانی اشکال دیگری است که در طرح تفصیلی این منطقه نادیده گرفته شده و متناسب با بارگذاری ها تعیین نشده است در حالیکه طرح های توسعه شهری باید متناسب و براساس طرح جامع حمل و نقل عمومی تهیه و تنظیم شوند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: