• يکشنبه ١٩ خرداد ١٣٩٨-١٣:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٦٢١
محمد جواد حق شناس در واکنش به گزارش معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بیان داشت؛ 9-146

بافتهای تاریخی از سرمایه های جدی شهر تهران است/ پروانه مرمت برای حفظ بافت های تاریخی صادر شود/ بناهای تاریخی به گالری ها،کافه ها تبدیل شود تا تخریب نگردند

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در راستای حفاظت از بافت های تاریخی، شهرداری می تواند پروانه مرمت برای این بناها صادر کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورا و در واکنش به گزارش گلپایگانی معاون شهرسازی و معمتاری شهرداری تهران در خصوص عملکرد این معاونت گفت: بافتهای تاریخی ( بطور مثال حصار ناصری) بعنوان یکی از سرمایه های جدی شهر تهران است که از  مدیران بافتها و سایر مسئولان وابسته انتظار می رود در حفظ و نگهداری آنها به صورت جدی مراقبت بعمل آید و حتی اگر  فضاهایی از آنها بجای مانده است  مورد حمایت و حفاظت قرار بگیرد.

حق شناس افزود:انتظار می رود پروانه مرمت برای این ساختمانها متفاوت دیده شود تا در حفظ این فضاهای تاریخی دچار مشکل نشویم .

رییس کمیسیون فرهنگی  شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:نکته مهم دیگر بحث هویت شهری تهران است .این بناها هویت شهر تهران محسوب می شوند که  اکثرا درمنطقه ۱۲ شهرداری تهران قرار گرفته اند.باید مراقب بود که بساز و بفروش ها و بناهای جدید باعث تخریب این بناهای تاریخی نشوند.

حق شناس همچنین پیشنهاد کرد: با  تبدیل شدن بناهای تاریخی  به گالری ها،کافه ها از تخریب آنها ممانعت شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود:دیده شده است که نهادهای پرقدرت بعضا حتی بدون کسب پروانه  به تخریب این بناها اقدام می کنند که از  معاونت شهرسازی انتظار می رود  از این تخلفات جلوگیری بعمل آید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: