• يکشنبه ٢٣ تير ١٣٩٨-١٤:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٥٨١
محمد سالاری:

تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار ساختمان های در تملک شهرداری ضروری است

محمد سالاری گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی بعضا برای املاک متعلق به خود حتی در پروژه های مشارکتی پروانه ای صادر نمی کند و این نماد اقدام غیرقانونی است .

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح "الزام شهرداری به تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار کلیه ساختمان های در تملک شهرداری تهران" که توسط این کمیسیون ارائه شده بود گفت: اینکه شهرداری تهران تمام مردم شهر را ملزم به دریافت پروانه برای املاکشان حتی در حد کوچک مقیاس کند اما خودش به عنوان یک نهاد عمومی بعضا برای املاک متعلق به خود حتی در پروژه های مشارکتی پروانه ای صادر نکند، نماد غیرقانونی عمل کردن است. وی ادامه داد: نهادی که آحاد مردم شهر را مکلف می کند مطابق مفاد طرح تفصیلی، طرح جامع و مقررات شهرسازی و معماری عمل کند، قاعدتا خود این نهاد باید به طریق اولی این قوانین را رعایت کند.

سالاری با بیان این که این مهم در طول سال ها و دهه های گذشته انجام نشده و به یک فرهنگ تبدیل شده و ممکن است اجرای این طرح سخت باشد اظهار داشت: این موضوع دلیل نمی شود که این روال اشتباه ادامه پیدا کند، امروز در جریان بازدیدهای ما و همکاران ما و یا مراجعاتی که مردم و یا پیمانکاران شهرداری به ما دارند بیشتر موضوعات مطروحه معطوف به  مشکلات مربوط به املاک و اراضی متعلق به شهرداری تهران بخصوص در پروژه های مشارکتی است.

وی ادامه داد: قسمت عمده پروژه های مشارکتی شهرداری طی دهه های گذشته دچار مشکل هستند، یکی از این پروژه ها، هزار و یک شهر است که شهرداری توافقی کرده اما هنوز به نتیجه نرسیده است، ده ها و صدها پروژه این چنینی در شهر بلاتکلیفند که سرمایه های این شهر و مردم شهر هستند. متاسفانه شهرداری ها با رویکرد روزمرگی و برای اینکه در مقطع مدیریت خود به این موضوعات ورود نکنند، آینده مدیریت شهری را دچار مشکلات جدی می کنند .

سالاری افزود: این طرح طی چندین جلسه کارشناسی بررسی شده و امیدواریم با عملیاتی شدن این مصوبه ما شاهد رفع مشکل بسیاری از املاک شهرداری و ذینفعانی که با این املاک درگیر هستند باشیم. ما باید بیشتر از مردم از الزامات تبعیت کنیم.

در پایان این طرح به تصویب اعضای شورای شهر تهران است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: