• چهارشنبه ١٢ تير ١٣٩٨-١١:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٥٧٦
معاون وزیر راه در نخستین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان ها:

مطالبه حقوق عمومی موجب رشد و ارتقاء کیفی در شهرها می شود / امروز در تهران شاهد تغییر رویکرد ملموس در حرکت به سمت کیفیت هستیم

معاون وزیر راه گفت: مصوبه خانه باغ از سوی شورای پنجم تهران یکی از راههای حفظ باغات موجود است که می تواند برای سایر شهرها الگو باشد.

دبیر شورای عالی شهرسازی  و معماری کشور در نخستین اجلاس مشورتی روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی مراکز استان  ضمن تشکر از ابتکار رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران برای ایجاد این مجمع گفت:  بالندگی و بلوغ خاصی را در شوراهای شهر امروز شاهدیم و امروز می بینیم که شوراهای شهر بر تفوق حقوق عمومی بر حقوق خصوصی تاکید دارند و باید بدانیم که مطالبه حقوق عمومی است که باعث رشد شهرها می شود.

  وی بر بازبینی معیارهای توسعه شهری تاکید کرد و ادامه داد: در معیار توسعه آیا فقط هم و غم ما حل کردن مسائل ترافیکی باید باشد که نتیجه‌اش  ساخت و ساز اتوبان و معابر بزرگراهی شود؟ در شهرها پتانسیل ها و ثروتهایی وجود دارد که اگر آینده نگرانه نگاه کنیم دیگر نباید نگران ساخت اتوبان و بزرگراه باشیم.

 صادق مالواجرد افزود: در مورد تهران این نکته را باید بگویم که اقدامات این شهر الگویی می شود برای کل کشور برای مثال نگاهی به سیاست اتوبان سازی کنید و تاثیراتش را در سایر شهرها ببینید.

  معاون راه و شهرسازی با اشاره به تغییر رویکرد مدیریت شهری در دوره جدیدگفت: امروز در تهران شاهد تغییر رویکردها بصورت ملموس هستیم لذا به سمت افزایش کیفیت در حرکتیم و در شورای شهر تهران و شهرداری تهران اقدامات خوبی در حال انجام است.

  وی افزود: در سالهای گذشته ۱۲۸ هکتار از باغات تهران از بین رفت اما اکنون صدها هکتار از باغات باقی مانده وجود دارد که می توان آنها را حفظ و از ویرانی آنها جلوگیری کرد. در همین راستا مصوبه خانه باغ از سوی شورای پنجم تهران یکی از راه های حفظ باغات موجود خواهد بود که می تواند برای سایر شهرها الگو باشد.

  معاون وزیر راه گفت: البته حفظ باغات باید به شکلی باشد که هم منافع مالکین در نظر گرفته شود و رضایتشان جلب شود و هم منافع عمومی مردم شهر حفظ شود.

 

  صادق مالواجرد در پایان بر لزوم وجود محلی برای گفت و گوهای سه جانبه میان شوراهای شهر، شهرداری ها و اعضای کمیسیون های شهرسازی و معماری کشور تاکید کرد. 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: