• يکشنبه ٩ تير ١٣٩٨-١٣:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٥٦٦
سید محمود میرلوحی بیان داشت؛6-152

5 ماه نخست سال 96 باید جدا از 7 ماه بعد از آن حسابرسی شود/ در 5 ماه نخست سال 96 2800 میلیارد تومان استقراض شده بود/ ما جلوی باغ کُشی را گرفتیم رقیب اتهام باغ کُشی به ما میزند

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حسابرسی و تفریغ بودجه سال 96 باید هزینه و عملکرد 5 ماه نخست سال جدا بررسی شود تا ما شریک اقدامات خلاف قانون نظیر استخدام های افراد زیر دیپلم، استقراض 2800 میلیارد تومانی و واریز درآمد های شهردای به حساب های غیر مجوز دار نشویم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورا بررسی تفریغ بودجه سال 96 در دستور قرار گرفت.
در این جلسه سید محمود میر لوحی در جریان بررسی گزارش تفریغ بودجه سال 96 خواستار تمایز حسابرسی 5 ماه نخست سال 96 و 7 ماه بعد ( زمان روی کار آمدن شورای پنجم) ، شد.
میرلوحی در ادامه گفت: با این پیشنهاد بسیاری از موضوعات مشخص می‌شود.

میرلوحی افزود: اکنون شورای پنجم متهم است که استخدام‌هایی را انجام می‌دهد و این اتهام در حالی است که ما از استخدام‌های جدید در شهرداری تهران امساک می‌کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دانشجویان نخبه از دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه شریف با مدارک تحصیلی و علمی بالا از جمله دکترا به ما مراجعه می‌کنند اما ما نمی‌توانیم آنان را استخدام و عذرخواهی می‌کنیم. این در حالی است که در 5 ماه نخست سال 95 افرادی با مدارک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم که به کار گیری آنان در ساختار اداری از سال 64 غیر قانونی اعلام شده بود به کار گرفته شده اند. لذا باید آمار استخدام کارکنان شهرداری تهران در پنج ماه اول سال ۹۶ به گزارش تفریغ بودجه شهرداری تهران اضافه شود.
رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا ادامکه داد: در 5 ماه نخست سال 96 بالغ بر 2800 میلیارد تومان استقراض شد و این در حالی است که 5 هزار میلیارد تومان نیز از سال 95 استقراض شده بود در حالی که در 7 ماه بعد ما نه تنها وامی نگرفتیم بلکه خیلی از وام ها را هم پس دادیم.
میر لوحی در ادامه خاطر نشان ساخت: در 5 ماه نخست سال 96 در برخی ردیف بودجه ها به صورت دوازده دوازدهم عمل شد که کاملا خلاف قانون است، به یاد داریم که در سال آخر دولت اصلاحات وقتی آقای مقیمی بودجه خوبی برای شهرداری ها فراهم شده بود از آقای خاتمی خواستند که بودجه به شهرداری ها اختصاص داده شود ولی آقای خاتمی تاکید کردند که ما فقط می توانیم 5 دوازدهم این بودجه را تخصیص دهیم و ما بقی به دولت بعد مربوط می شود اما دوستان دوره گذشته شورا خیلی راحت برخی ردیف های بودجه ای را دوازده دوازدهم اختصاص دادند. لذا باید مشی و رویه ی شورای پنجم در هزنیه و عملکرد در 7 ماه دوم سال نسبت به 5 ماه نخست سال 96 مشخص و نمایان شود.
میر لوحی در بخش دیگری از سخنان خود واریز هر گونه درامد شهرداری به حساب هایی غیر از آنچه شورا مجوز آن را داده ممنوع دانست و گفت: ما در مرداده ماه سال 96 می بینیم درآمد شهرداری 150 میلیارد تومان بوده حال آنکه در 7 ماه دوم با بستن حساب های غیر محجوز شاهد واریز درآمدهای شهرداری به خزانه و حساب های دارای مجوز شورا بودیم. بله دوستان اینگونه بود که ما جلوی غارت منابع را گرفتیم.
این عضو شورا تاکید کرد: باید تمایزی بین 5 ماه نخست سال 96 و 7 ماه بعد از آن وجود داشته باشد تا قضیه باغات تکرار نشود. در حالی که شورای پنجم با مصوبه خانه باغ و لغو مصوبه برج باغ برای حفظ باغات تهران تلاش می‌کند و جلوی باغ کشی را گرفت اما رقیب با استفاده از امکانات در اختیار مانند صداوسیما ما را به باغ کُشی متهم می‌کند

ادامه بررسی گزارش تفریغ بودجه سال 96 به جلسه بعدی موکول شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: