• دوشنبه ١٠ تير ١٣٩٨-٠٩:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٥٥٥
محمد جواد حق شناس در بازدید از مجموعه های اراضی عباس آباد بیان داشت؛

به همت مدیریت شهری دوره حاضر پروژه های 10 سال متوقف مانده در حال تکمیل هستند

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: اهمیت فعالیت های در حال اجرا در مجموعه اراضی عباس آباد از این جهت است که برخی پروژه ها حتی تا یک دهه هم متوقف بوده اند و امروز با جدیت این پروژه ها در حال اجرا و تکمیل هستند که این امر نشان از توجه ویژه مدیریت شهری به موضوع هنر دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران نود و پنجمین جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در محل اراضی عباس آباد و با حضور محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، حسن خلیل آبادی رییس کمیته میراث فرهنگی و حجت نظری رییس کمیته مشارکت های مردمی و رییس کمیته ورزش شورا و به همراه حجازی مدیر عامل شرکت توسعه و نوسازی اراضی عباس آباد و نیز دبیران کمیته های زیر مجموعه کمیسیون و کارشناسان کمیسیون فرهنگی  برگزار شد.

 

قبل از برگزاری جلسه،  اعضای کمیسیون بازدیدی از پروژه های در حال اجرا و تکمیل مجموعه اراضی عباس به عمل آوردند. بازدید از  میدان مشاهیر، گنبد مینا، بوستان آب  و آتش ، میدان و پارکینگ فرهنگ، پروژه باغ و دریاچه هنر و خانه شاعر از جمله موارد این بازدید بود.

 

در ادامه محمد جواد حق شناس در ابتدای جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های در حال اجرا در این مجموعه که در راستای توجه به ساحت حوزه هنری انجام می شود گفت: یکی از ویژگی های  مجموعه اراضی عباس آباد این است که ما در رابطه با این مجموعه قانون خاص داریم که مصوب مجلس است و حتی قبل از انقلاب این مجموعه و اراضی، به نوعی مجموعه تخصصی فرهنگی با  کارکرد های اختصاصی در مدیریت شهری تعریف شده بود. البته  بعد از انقلاب اسلامی بخشی از ذخیره فرهنگی شهر به خاطر برخی ضرورت های انقلاب و نیز برخی ندانم کاری های ما مسئولین با آسیب مواجه شد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در ادامه افزود: تلاش ما این بوده این مجموعه به فضای شهر و  فضای فرهنگی  باز گردد و خوشبختانه در این دو سال اخیر با تلاش های صورت گرفته از سوی مدیریت مجموعه آقای حجازی فعالیت ها امید بخش بوده است.

 

حق شناس در ادامه خاطر نشان ساخت: اهمیت این فعالیت ها از این جهت است که برخی پروژه ها حتی تا  یک دهه هم متوقف بوده اند و امروز با  جدیت این پروژه ها در حال اجرا و تکمیل هستند که این امر نشان از توجه ویژه مدیریت شهری به موضوع هنر دارد.

 

 رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: به طور قطع با توجه به اهمیت مجموعه عباس آباد کمیسیون فرهنگی شورا رویکرد حساس و پیگیرانه در این ارتباط  اتخاذ خواهد کرد و انتظار از مدیریت مجموعه نیز این است که پیگیرانه، مسئولانه و مجدانه اهداف مد نظر را دنبال کنند.

 

 حق شناس در ادامه افزود: باید بتوانیم برای این مجموعه رویکرد منسجم و هماهنگ و منطبق با محوریت مسائل فرهنگی اتخاذ کنیم تا هر چه بیشتر در ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری و توجه به شهروندان موفق باشیم.

 

 حسن خلیل آبادی : اراضی عباس آباد مرکز گردشگری تهران می تواند باشد/ مجموعه ارضای عباس آباد منبع درآمد پایدار برای شهر تهران خواهد شد

 

در این جلسه همچنین حسن خلیل آبادی  رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا گفت: اولین کاری که شورای پنجم برای اراضی عباس آباد می تواند انجام دهد این است که این مجموعه را  از این چند گانگی نجات بدهد و کسانی که در این اراضی دخالت دارند می بایست با طرح ها و لوایح زیر مجموعه شرکت توسعه و نوسازی اراضی عباس هماهنگ شوند.

 

 وی ادامه داد: شرکت نیز می بایست  بر اساس رویکرد توجه به گردشگری،  ارتباطی تنگاتنگ با شورا داشته باشد.

 

خلیل آبادی افزود: ما همواره شاهد بوده ایم که تهران یک معبر گردشگری بوده نه یک مقصد و لذا باید برنامه های فرهنگی را در جهتی پیش ببریم که این امر محقق شود یعنی تهران مقصد گردشگری گردد. امیدواریم به زودی شاهد این  باشیم که  تهران مقصد گردشگری شده  و مرکز این مقصد گردشگری مجموعه عباس آباد باشد.

 

 خلیل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از مواردی که در خصوص شرکت توسعه و نوسازی اراضی عباس آباد باید مد نظر قرار گیرد این است که این اراضی کارکرد فرهنگی دارند و لذا این شرکت نیز باید زیر مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری قرار گیرد. با تکمیل مجموعه های در حال ساخت کارکرد این اراضی از حالت عمرانی به سمت کارهای فرهنگی و اجتماعی می رود.

 

 خلیل آبادی همچنین افزود: اراضی عباس آباد می تواند منبع درآمد پایدار برای مدیریت شهری باشد. امروز اگر از فقدان درآمد پایدار برای  تهران رنج می بریم یکی از مراکزی که می تواند برای شهرداری درآمد پایدار ایجاد کند همین مجموعه است لذا باید در شناساندن این مجموعه با کمک رسانه ها تلاش شود و زمینه برای نمایان ساختن زیبایی های این مجموعه هر چه بیشتر فراهم شود.

 

 وی افزود: امیدواریم پارکینگ های این پهنه تکمیل و خدمات حمل و نقل عمومی توسعه یابد چرا که هر چه خودرو در این فضا  پنهان باشد زیبایی های اینجا بیشتر نمایان خواهد شد.

 

 حجت نظری : با مدیریت و راهبری درست قطعا این مجموعه مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت

 

 در ادامه جلسه حجت نظری رییس کمیته مشارکت های مردمی شورا نیز گفت: با توجه به امکانات موجود می بایست دسترسی لازم برای مردم ایجاد شود و برای تک تک لحظات شهروندان باید برنامه ریزی کرد.

 

 

وی ادامه داد: به یقین اگر برای ظرفیت های موجود در اراضی عباس آباد مدیریت و راهبری درستی مد نظر قرار گیرد این اتفاقات مورد توجه مردم هم قرار خواهد گرفت.

 

 

 

نظری در ادامه افزود: برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت مجموعه اراضی عباس آباد توسط شهروندان باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز استفاده شود و فضای تعاملی با مراکز دولتی  آموزش و پرورش و دانشگاه ها به وجود آید. این در حالی است که می توان از فضای تبلیغاتی شبکه های اجتماعی برای شناساندن هر چه بهتر این مجموعه بهره جست.

 

 

نظری در پایان گفت: امیدواریم بعد از تکمیل پروژه ها در کاشت درختان و محوطه سازی و ایجاد فضای سبز دقت کافی به عمل آید و از درختانی استفاده شود که کم آب بر هستند.

 

در این جلسه حجازی مدیر عامل شرکت توسعه و نوسازی اراضی عباس آباد گزارشی از فعالیت های در حال اجرا در مجموعه اراضی عباس آباد به اعضای شورا ارائه داد.

 

 

از دیگر نکات این جلسه تشریح پروژه های در حال تکمیل و کاربری که خواهند داشت بود.

 

 

پروژه میدان و پارکینگ فرهنگ یکی از پروژه هایی است که بعد از تکمیل می تواند سهم زیادی در ایجاد فضای هنری و فرهنگی و رفع کمبود جای پارک ایفا کند.

 

 

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه و نوسازی اراضی عباس آباد پارکینگ این مجموعه در مساحتی بالغ بر 33 هزار متر مربع با ظرفیت 3 هزار خودرو و در 4 طبقه زیرین  احداث خواهد شد و سقف فوقانی آن به عنوان میدان فرهنگ معرفی خواهد شد. این میدان نیز در امتداد گذر فرهنگ خواهد بود و ایین گذر نیز به باغ موزه دفاع نقدس و پارک فناوری خواهد رسید و در کل مجموعه ای مانند میدان نقش جهان برای شهروندان ایجاد خواهد شد که راسته های هنری و صنایع دستی از جاذبه های آن خواهد بود.

 

 

حجازی افزود: پروژه دریاچه باغ هنر نیز از جمله پروژه هایی است که می تواند علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند. این دریاچه در مساحتی بالغ بر 2.5 تا 3 هکتار در مجاورت باغ کتاب احداث خواهد شد و ظرف دو تا سه ماه آینده  آبگیری خواهد شد . ایجاد رستوران ها و امکان قایق سواری کنترلی همراه نورپردازی سبب خواهد شد این مکان مورد علاقه شهروندان عزیز تهرانی باشد.

 

 

از دیگر نکات جالب این بازدید بخش مربوط به خانه شاعر بود که چند رواق به همراه کانال های آب در آن تعبیه شده که بعد از تکمیل، فضای زیبا و دل انگیزی پیش چشم بازدید کنندگان به وجود خواهد آورد.

لینک تصاویر: http://shora.tehran.ir/default.aspx?tabid=1114&ArticleId=17326

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: