• چهارشنبه ١٢ تير ١٣٩٨-١٥:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٥٣٦
فخاری در بازدید از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران:

زمانی که دیپلماسی بین اللمللی به بن بست ‌مي‌رسد، دیپلماسی شهری می‌تواند راهگشا باشد

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری تهران را نباید از رویدادهای بین المللی دور کنیم؛ می‌توان با ملاحظات در هزینه‌ها و با الویت میزبان بودن، ارتباط خوبی با مدیران شهرهای دنیا برقرار کرده و انزوای خودساخته برای خود ایجاد نکنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران الهام فخاری، رییس کمیته اجتماعی شورای شهر و رییس شورای استان شهر تهران روز گذشته از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران بازدید و با مدیران این مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 او در این بازدید با اشاره به شرایط کشور در حوزه روابط بین الملل گفت: در حال حاضر به دلیل تحریم‌های آمریکا و برخی فشارهای بین المللی که وجود دارد، شاید فضا برای ارتباط قوی میان کشوری، آنچنان فراهم نباشد اما در همین حال و در شرایطی که  دیپلماسی بین اللمللی درگیر چالش باشد، دیپلماسی شهری می‌تواند راهگشا باشد.

 او ادامه داد: شهرداری تهران را نباید از رویدادهای بین المللی دور کنیم؛ می‌توان با ملاحظات در هزینه‌ها و با الویت میزبان بودن، ارتباط خوبی با مدیران شهرهای دنیا برقرار کرده و انزوای خودساخته برای خود ایجاد نکنیم.این موضوع به مرور، پیامدهای ناخواسته برای ما به همراه خواهد داشت. 

 فخاری همچنین با اشاره به اینکه مردم در حال حاضر شرایط خاصی را تجربه می‌کنند و حفظ آرامش آن‌ها در اولویت است، اظهار کرد: افشاگری با شفافیت توفیر دارد. اشتباه رفتن در این مسیر سرمایه اجتماعی موجود در شهرداری را از بین می‌برد.در این مسیر نقش شهردار و مرکز ارتباطات بسیار پر اهمیت است.

 

 این عضو شورای شهر تهران همچنین با انتقاد از چندصدایی در زمان وقوع بحران گفت: مسوولان باید در یک بحران اطمینان خاطر به مردم دهند که هستند تا مردم احساس تنهایی نکنند. اما این اعلام حضور و کنار مردم بودن نباید خود تبدیل به یک بحران شود و اطلاعات از مجاری که لزوما درست نیستند در اختیار مردم قرار گیرد.باید برای اطلاع‌رسانی در مدیریت اخبار بحران شهر فکری اندیشیده و پروتکل خاصی برای آن در نظر گرفته شود.  

 او با طرح سوالی مبنی بر اینکه شاید لازم باشد چندصدایی در مناطق و حتی خروجی رسانه اعضای شورای شهر تهران بازنگری جدی شود، گفت: هر کدام از مناطق تهران به یک روش اطلاعاتشان را تولید کرده و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند، اما باید یک بازنگری جدی شود که آیا چنین فضایی درست است؟آیا مشاوران رسانه‌ای در کنار اعضای شورای شهر موثرتر هستند یا مرکز ارتباطات و بین الملل شورای شهر؟ در این موارد باید بازبینی جدی رخ دهد. 

 فخاری با اشاره به اینکه شهر باید برای همه شهروندان اعم از کودکان، نوجوانان، معلولان، میانسالان و ...مناسب زندگی باشد، این سوال را مطرح کرد که توان‌یابان و نوجوانان تهرانی و یا سایر اقشار خاص شهر کجای نظام اطلاع‌رسانی و بین‌الملل ما قرار دارند و تا چه حد خودمان را موظف می‌دانیم که به آن‌ها درباره آخرین وضعیت شهر گزارش داده و یا نظرشان را بخواهیم؟

 عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر مهاجران سهم زیادی از جمعیت تهران را به خودشان اختصاص داده‌اند گفت: نباید در شهر و میان مردمانش دو دستگی ایجاد شود  و بگوییم تهرانی‌های اصیل و مهاجران؛ و در عین حال نباید از شناساندن هویت تهران به مردمانش اعم از مهاجر وغیر مهاجر غافل بود.

 فخاری ادامه داد: بودجه به زبان ساده یکی از اقدامات بسیار خوب همراهان ما بود که توانست به شهروندان دید جامعی از این حوزه دهد.باید همه مسائل به همین نحو برای شهروندان ساده شود تا با پیدا کردن شناخت، خود نیز همراه مدیریت شهری شوند. مردم اگر درجریان امور قرار بگیرند، مقاومتی دربرابر تغییر نخواهند کرد.

 این عضو شورای شهر تهران همچنین بر تقویت گفت و‌گو بین مردم و نهاد عمومی تاکید و اعتمادسازی را اولویت رفتاری مدیریت شهری دانست.


 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: