• يکشنبه ١٦ تير ١٣٩٨-٠٩:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٤٦
محسن هاشمی با اشاره به پایان ثبت نام انتخابات شورایاری ها مطرح کرد:

هیات های نظارت بر انتخابات شورایاری ها نهایت مراقبت در بررسی صلاحیتها را داشته باشند/ آمار کاندیداها نشان از جوانگرایی در شورایاری ها دارد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه مهلت ثبت نام از کاندیداهای انتخابات شورایاری پایان یافته است به هیات های نظارت توصیه کرد در جریان بررسی صلاحیتها حداکثر مراقبت را بعمل آورند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدو پنجاه و سومین جلسه شورا با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام انتخابات شورایاری ها اظهار داشت: شب گذشته مهلت ثبت نام در انتخابات شورایاری ها به پایان رسید و نزدیک به دوازدههزار تن از شهروندان تهرانی، بعنوان کاندیدا یا امیدوار در این انتخابات ثبت نام کردند.

 وی در ادامه به اعلام آماری از میزان مشارکت در ثبت نام انتخابات شورایاری ها  پرداخت و گفت:  از مجموع کاندیداهای ثبت نام شده، سهم زنان به 25 درصد رسيده است که نشان از حساسیت بانوان در مشارکت های اجتماعی دارد. نکته ای که حائز اهمیت است حضور جوانان بود که طبق آمار اعلام شده مشارکت شهروندان زير ٤٠ سال، ٤٠ درصد و زير ٣٠ ساله ها ١٤ درصد كانديداها را تشكيل مي دهند كه جوانگرايي محسوسي در شوراياري هاست.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هیاتهای نظارت از آغاز ثبت نام، برای صرفه جویی در زمان فعالیت خود را شروع کرده بودند گفت:  اما در هفته جاری این هیاتها باید مدارک کاندیداها را بررسی کنند و نتیجه را اعلام نمایند.

 رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اين نخستين انتخابات در ايران است كه بصورت الكترونيكي و با همكاري وزارت كشور برگزار مي شود كه مقدمه اي براي الكترونيكي كردن ساير انتخابات است.

وی در ادامه سخنانش به اعضای هیات نظارت توصیه کرد: در جریان بررسی صلاحیتها حداکثر مراقبت بعمل آید تا حقی از شهروندان تضییع نشده و براساس سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی مقام معظم رهبری، تلاش شود که انتخابات شورایای با بیشترین شور و نشاط و مشارکت برگزار شود.

 محسن هاشمی همچنین راهبرد شورای شهر تهران در برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری را بر کیفی سازی این نهاد موثر و کاهش شائبه ها و ارتقای تصویر شورای محله در فضای عمومی شهر عنوان کرد و افزود:  و در این راستا با حذف مولفه های رانتی، نظیر اهدا امتیاز طرح ترافیک به اعضای شورای محله، تلاش شد که نخبگان و نیروهای کیفی که انگیزه ایجاد تحول و ارتقا عملکرد نهاد شورایاری را دارند، تشویق به حضور در انتخابات شوند که خوشبختانه در فرایند ثبت نام این موضوع تا حدودی محقق شد.

 وی در پایان سخنانش از همه دست اندركاران ستاد انتخابات تشكر کرد.


 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط