• يکشنبه ١٦ تير ١٣٩٨-١٠:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٤١
شهربانو امانی بیان داشت؛

اعتراض شهروندان به عدم خدمت رسانی بوستان ها در شب/ باید مسیر تهران شهری برای همه را هموار کنیم نه آنکه مانع تراشی کنیم

رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا گفت: اگر عدم خدمت رسانی به شهروندان در ساعات شب در بوستان ها با پشتوانه دستور العمل ها و آیین نامه اجرا می شود تاکید می کنم که این دستورات غیر قانونی است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورا ی اسلامی شهر تهران شهربانو امانی در یکصد و پناه و سومین جلسه شورا با تبریک روز قلم و افتخار آفرینی دختران ایران زمین در مسابقات جهانی در رشته های رزمی گفت: جا دارد با تبریک این افتخار آفرینی ها روز دختر را نیز به همه دختران ایران زمین تبریک بگویم.

 امانی در ادامه تذکرش در خصوص عدم خدمات رسانی بوستان ها و پارک ها در راستای طرح زیست شبانه گفت: بیش از یکسال است شورای شهر  با مطرح کردن زیست شبانه به دنبال افزایش امنیت اجتماعی، مشارکت عمومی در شهر و افزایش شاخص های زیست پذیری تهران است. در این راستا تلاش های اعضای شورا و همراهی برخی مدیران شهرداری موجب شده تا زیست شبانه از سطح یک ایده به مرحله اجرا نزدیک شود.

 امانی ادامه داد:  اما از سویی دیگر با وجود تاکید های فراوان و تلاش های صورت گرفته در مجموعه مدیریت شهری جدید همچنان فضاهایی در شهر تهران که به منظور آسایش ساکنان محلات و شهروندان وجود دارند در ساعات پایانی روز به شهروندان خدمات ارائه نمی کنند و از حضور خانواده ها و جوانان جلوگیری به عمل می آورند.

 رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا گفت: از جمله این فضاها باید به پارک ها و بوستان ها، پردیس بانوان در منطقه 15 و یا پارک جنگلی یاس در مناطق 1و 4 اشاره کرد که پس از ساعت 22 (10 شب) شهروندان را از دسترسی به این فضاها منع می کنند و در برخی موارد متاسفانه شهروندان را از داخل پارک اخراج (به بیرون هدایت) می کنند. برخی دیگر از پارک ها نیز امکانات عمومی همچون روشنایی بوفه ها و سرویس های بهداشتی (خدمات رفاهی) را مختل می کنند که موجب اعتراض شهروندان (ذینفعان) شده است.

این عضو شورا افزود: این مسئله در حالی رخ می دهد که در فصل تابستان با وجود گرما امکان استفاده از این فضاها در ساعات روز ممکن نیست و تنها در ساعاتی که اکنون ممنوع هستند قابلیت اسفاده دارند.

 امانی در ادامه خطاب به مدیران شهرداری گفت: به مدیران خدمات شهری و امور اجتماعی فرهنگی و مناطق شهرداری تذکر می دهم که این رفتار موجب نارضایتی شهروندان شده است و الزامی است در صورت وجود ناهماهنگی مدیریت، برنامه ای برای مدیریت فضاهای عمومی شهر با رویکرد رفع مسئله ارائه کند.

 وی افزود: البته در صورتی که این مسئله با پشتوانه دستور العمل ها و آیین نامه اجرا می شود تاکید می کنم که این دستورات غیر قانونی بوده و با توجه به تاکید های شورا بر افزایش دسترسی به فضاهای عمومی باید دستورالعملی جایگزین مطابق با اصول زیست پذیری شهر، افزایش امنیت بدون پاسبان و مشارکت محور ارائه و ابلاغ شود و این مسیری برای دسترسی به تهران شهری برای همه است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: