• يکشنبه ١٦ تير ١٣٩٨-١٣:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٣٨
رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران:

نمی‌توانیم ادعای حفاظت و صیانت از باغات داشته باشیم اما مدام رای به غیر باغ بدهیم

زهرا صدر اعظم نوری: نمی‌توانیم ادعای حفاظت و صیانت از باغات داشته باشیم و مدام رای به غیر باغ بودن بدهیم.مالك باغ درخواست ساخت در ٧٠درصد مساحت ملك را داده است!

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در جریان بررسی پلاک ثبتی برای تشخیص باغ و غیر باغ آن در یکصدو پنجاه و سومین جلسه شورا گفت: شورای شهر تهران مرجع تشخیص باغ و‌ غیر باغ بودن است.کارشناسان طی بررسی اعلام کردند که این ملک باغ است و عکس‌های موجود نیز نشان می‌دهد که ملک باغ است.

 او ادامه داد: اگر رای به غیر باغ بدهید ۳۰اصله درخت موجود در باغ قطع می‌شود؛این در حالی است که هر درخت برای خود ارزش اکولوژیک دارد و قطع کردن آن‌ها محدود کردن ریه‌های تنفسی شهر است و برای شهروندان مشکل ایجاد می‌کند.

 نوری با اشاره به اثر تخریبی مصوبه برجباغ اظهار کرد: یادمان نرود که مصوبه برجباغ از سال ۸۲چه بر سر باغات تهران آورد و آن‌ها را نابود کرد.این رویه غلط نباید به هیچ عنوان ادامه پیدا کند.

 در ادامه اعضای شورای شهر تهران به باغ بودن این ملک رای دادند.

 همچنين باغي با ١٠٠اصله درخت متعلق به بنياد شهيد نيز مورد بررسي قرار گرفت.

 عضو كميسيو ماده ٧قانون حفظ و گسترش فضاي سبز شهر تهران در واكنش به نظر كميسيون شهرسازي و معماري مبني بر غير باغ بودن اين ملك گفت: اين باغ متعلق به بنياد شهيد و در ادامه يكي ديگر از باغ هاي بنياد است كه بايد حتما حفظ شود.

 او ادامه داد: همچنين معتقدم باغ‌هایی که متعلق به نهادهای عمومی هستند و درواقع متعلق به مردم‌اند باید حفظ و به مردم بازگردانده شوند.

 در ادامه این ملک رای به غیر باغ بودن گرفت که نوری در واکنش به آن گفت:ما خودمان را گول میزنیم، نمی‌توانیم ادعای حفاظت و صیانت از باغات داشته باشیم و مدام رای به غیر باغ بودن بدهیم.مالك باغ درخواست ساخت در ٧٠درصد مساحت ملك را داده است!

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: