• يکشنبه ١٦ تير ١٣٩٨-١٣:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٣١
سالاری در تذکری به شهرداری و مجلس مطرح کرد:

بی توجهی به حقوق عمومی مردم در طرح توسعه مجلس

محمد سالاری نسبت به بی توجهی به حقوق عمومی مردم در اجرای طرح توسعه مجلس تذکر داد .

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا در تذکری به شهرداری تهران   و مجلس در خصوص طرح توسعه مجلس گفت: طرح توسعه مجلس در محدوده میدان بهارستان و تعیین حرایم آن موضوعی است که برای شهروندان و ساکنان در حوزه نفوذ آن طرح، مسایل و مشکلات بسیاری را بوجود آورده است. شکل‌گیری و بارگذاری‌های قابل توجه ساختمان‌ها در محدوده طرح که در مراحل پایانی است، مبتنی بر رعایت مفاد طرح تفصیلی شهر نبوده و بر اساس تفاهمی با شهردار وقت تهران و مصوبه کمیسیون ماده 5 در یک مقطع زمانی انجام شده است.

 وی ادامه داد: تنها سند ملاک عمل توسعه برای این محدوده یک مصوبه کمیسیون ماده 5 است که متاسفانه بدون توجه کافی به پیوست‌های مطالعاتی از جمله پیوست اجتماعی و رعایت حقوق مکتسبه و عدم‌النفع شهروندان آن محدوده به تصویب رسیده است.

 سالاری با اشاره به کم‌توجهی به معماری ایرانی – اسلامی  در احداث نماهای این ساختما‌ن‌ها بیان کرد: اساسا ساختمان‌های مجلس باید به عنوان نماهای شاخص و عناصر هویت بخش شهرها باشند. مجلسی که خود در مقام قانونگذار است و برای تمام سازمان‌ها و نهادها، قانونگذاری می‌کند؛ باید  نسبت به رعایت قانون و اصول شهرسازی و معماری پایبند باشد اما خود نسبت به این موضوع کم توجهی کرده است.

 وی تصریح کرد: از دوره گذشته تاکنون تذکراتی در خصوص طرح توسعه مجلس داده‌ایم و صرفا تغییرات جزیی در نماها ایجاد شد اما همچنان وضعیت مناسب نیست.

 رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن حقوق عمومی در اجرای طرح ها اظهار داشت: اخیرا شهروندان این محدوده با مراجعات خود به ما، نسبت به اینکه شهرداری به موجب مفاد طرح تفصیلی و بارگذاری قانونی به آن ها پروانه نمی‌دهد، معترض‌اند. برای طرح توسعه مجلس محدویت ارتفاعی ساخت و ساز تعیین شده است و افرادی که در شعاع 300 متری تا شعاع 500 متری درخواست صدور پروانه نموده‌اند از شهرداری منطقه 12 به مجلس فرستاده می‌شوند تا  ارتفاع ساخت و ساز آنها مورد بررسی و موافقت قرارگیرد و عموما با ارتفاع 5/10 متر موافقت می‌شود.

 وی تصریح کرد: بعضا املاکی در کوچه‌هایی هستند که 5 الی 6 طبقه ساخته‌اند اما برای ساخت و ساز جدید محدودیت ارتفاع اعمال می‌شود و در حالیکه که خود ساختمان های مجلس بصورت نسبتا بلند مرتبه ساخته شده و حقوق عمومی مالکین املاک و پارسل‌ها رعایت نشده است.

 سالاری با اشاره به محصور شدن خیابان مردم توسط مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در آغاز این دوره شورا، خیابان مردم که در اختیار تمامی شهروندان و برای مردم بود توسط مجلس محصور و در اختیار فضای درونی مجلس قرار گرفت و محدودیت‌هایی برای حقوق عمومی مردم ایجاد شد، این در حالیست که مجلس به عنوان نماد رعایت قانون باید مدافع حقوق عمومی مردم باشد و طرح توسعه مجلس یا هر مکانی باید به نحوی اجرایی شودکه عدم النفع آن برای مالکین و افراد دارای حقوق مکتسبه  رعایت شود.

 وی افزود: تقاضا دارم مراتب تذکرم را به شهردار محترم تهران و مسئولین و مدیران فنی حوزه مجلس شورای اسلامی در رعایت اصول در طرح توسعه مجلس و رعایت حقوق مردم و همچنین تسهیل امور مردم که مراجعات بسیاری برای پرونده‌هایشان دارندکه ماه‌ها بدون پاسخ مانده و همچنین تهیه و تصویب طرح موضعی محدوده طرح توسعه مجلس را اعلام فرمایید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: