• يکشنبه ١٦ تير ١٣٩٨-١٤:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٢٧
رسولی:

کارشناس رسمی دادگستری نمی تواند درباره سطح در اشغال باغ نظر دهد

عضو شورای شهر تهران، گفت: ملاک تعیین سطح اشغال در باغ، کارشناس رسمی دادگستری نیست .

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سیدحسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی یکی از پرونده های پلاک ثبتی املاک از منظر باغ یا غیر باغ بودن، اظهار کرد: در این پرونده به خصوص، نظر کارشناس رسمی دادگستری درباره سطح اشغال استناد شده است در حالی که ملاک تعیین سطح اشغال برعهده کارشناسان کمیسیون ماده 7 است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مستندات و گزارش کارشناسی در این پرونده ضمیمه از اعتبارات لازم برخوردار نیست، اعلام کرد: به نظر می رسد که در این ملک درخت وجود داشته که قطع شده است. با توجه به اظهار نظر کارشناسی رسمی دادگستری و ابهامات موجود، پیشنهاد می شود که این ملک برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات به کمیسیون تخصصی؛ کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بازگشت داده شود تا به ابهامات آن رسیدگی شود.

این پیشنهاد با رای حداکثری اعضای شورای شهر تصویب شد.

وی درباره یکی دیگر از پرونده های پلاک ثبتی ضن تاکید بر باغ بودن، گفت: تمام مقاماتی که در مقطع زمانی سال 88 اقدام به صدور پروانه ساخت و ساز در باغات بدون استناد به ر ای کمیسیون ماده 7 کردند، مجرم هستند و در اجرای ماده 5 باید مورد تعقیب قضایی قرار گیرد. پیشنهاد می شود تخلف این افراد در هیات رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری نیز مورد بررسی قرار گیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: