• يکشنبه ١٦ تير ١٣٩٨-١٥:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٢٥
احمد مسجدجامعی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:

تخلف به نام گزارش‌های حجاب

عضو شورای اسلامی شهر درباره سوءاستفاده هایی که ربطی به بی حجابی ها ندارد گفت: رعایت حجاب امری قانونی است و نحوه رسیدگی و اجرای این قانون است که مهم است تاکید کرد: نبودن دستورالعمل اجرایی مناسب راه را برای پرونده سازی و سوء استفاده‌هایی که ذاتا ربطی به حجاب ندارد، باز می کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجد جامعی رییس ستاد شورایاری های شهر تهران پس از استماع نطق مجید فراهانی درباره گزارش شورایاری ها گفت: ارائه گزارش از سوی شورایاران در صحن شورای شهر سابقه داشته و این گزارش ها همراه با گزارش های رسمی، محلی و محله ای بسیار موقق و قابل توجه بوده است.

 احمد مسجدجامعی ادامه داد: خوشبختانه گزارش هایی که از سوی شورایاران داده می شد منتشر شده که حدود 10 تا 12 گزارش مربوط به نمایندگان مناطق و مابقی گزارش نمایندگان محلات بوده است.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در برنامه ریزی های مربوط به محلات و شورایاری ها از این گزارش ها بهره زیادی برده شده است.

 وی با اشاره به تذکر فراهانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این که چرا گزارش دادن توسط شورایاری ها در صحن تعطیل شده اظهار داشت: تذکر ایشان تذکر من هم هست گرچه ممکن است این ایراد گرفته شود که ستاد هماهنگی و اجرایی شورایاری ها کسی را برای ارائه این گونه گزارش ها معرفی نکرده است و یا در سیاست های اتخاذی آن نبوده است که این موضوع یکی از ضعف های ستاد هماهنگی و اجرایی شورایاری هاست. 

 رعایت حجاب قانونی است اما نحوه اجرای قانون مهم است

مسجدجامعی در ادامه گفت: نکته بعدی که می خواهم بگویم نمی دانم به کجا مربوط است؟ به قول شما (منظور رئیس شوراست) مربوط به هیات رییسه شوراست یا ستاد شورایاری ها یا مراکز و نهادهای دیگر؟

وی در توضیح این موضوع بیان کرد: اخیرا روالی باب شده که از افراد می خواهد حجاب دیگران را گزارش دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن بیان این که رعایت حجاب امری قانونی است و نحوه رسیدگی و اجرای این قانون است که مهم است تاکید کرد: نبودن دستورالعمل اجرایی مناسب راه را برای پرونده سازی و سوء استفاده‌هایی که ذاتا ربطی به حجاب ندارد، باز می کند. من به مواردی برخوردم که حس می کنم باید مرجعی به آن رسیدگی کند. این نحوه اجرای قانون نه تنها تلاش برای اجرای قانون نیست بلکه نوعی پرونده سازی به شمار می آید.

 مسجدجامعی افزود: فرض کنید خانمی به متخلفی تذکر داده که خیابان یک طرفه است و شما خلاف می روید. اما طرف مقابل که متخلف است، با شیوه ای توهین آمیز، در برابر این تذکر قانونی گفته من گزارش حجاب تو را می دهم.

 وی به دو مورد دیگر اشاره و اضافه کرد: مثلا مسافری به انحراف و تغییر مسیر اصلی توسط راننده اعتراض می کند و تهدید می شود که حجابش گزارش خواهد شد یا کسی مزاحم خانمی با حجاب شده و بعد هم طلبکارانه گفته است که گزارش حجابت را می دهم. موارد مشابه دیگری هم بوده که همین نحوه برخورد غیراخلاقی و غیرقانونی را شاهد بوده ایم. این نکته هم گفتنی است که همه این موارد مربوط به خانم های باحجاب بوده که تهدید شده اند.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: به نظر می رسد ظاهرا قواعد و اجرای این تصمیم خیلی کارشناسانه نیست و همه را در معرض تهدید قرار می دهد. درخواست من آن است که دستگاه  های ذیربط مانند وزارت کشور برای پیشگیری از این سوء استفاده ها چاره ای بیندیشند و از اقدام افرادی که به دنبال تسویه حساب شخصی هستند جلوگیری کنند.


 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: