• جمعه ٢٨ تير ١٣٩٨-١١:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٠٩
محسن هاشمی در همایش شورایاری ها بیان داشت:

انتخابات شورایاری ها برگزار می شود/ مدیریت شهری تهران بصورت قانون مند عمل می کند

رییس شورای اسلامی شهر تهران به مکاتباتی که با ریاست سازمان بازرسی کل کشور درباره انتخابات شورایاری صورت گرفته است اشاره داشت و خاطر نشان کرد: ایشان برگزاری انتخابات را منوط به موافقت سران قوا کرده بودند که از طریق رییس جمهور دستور برگزاری انتخابات اخذ شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در همایش شورایاری ها گفت: امروز خوشبختانه پس از حدود یکسال پیگیری در آستانه برگزاری انتخابات شورایاری هستم و با دستورات رییس جمهور، معاون اول ، وزیر کشور وسایر مسئولان استارت این انتخابات در هفته جاری زده شد و انشاله در جمعه آینده شاهد برگزاری انتخاباتی با نشاط خواهیم بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورایای می تواند یکی از ارکان اصلی حوزه رسمی تشکیل جامعه مدنی در ایران باشد و بدرستی عنوان این همایش شورایاری مظهر مردمسالاری نامگذاری شده است چرا که با مشارکت اقشار مختلف اجتماعی ، این نمایندگی جامعه مدنی بصورت کیفی نیز در شورایاری ها متبلور می شود.

وی با بیان اینکه زمان ثبت نام با استقبال خوب شهروندان حدود 12 هزار تن برای کاندیداتوری انتخابات شورایاری ثبت نام کردند گفت: با سیاست احراز صلاحیت حداکثری، حدود 99 درصد از کاندیداها تایید شدند و مابقی نیز عمدتا بخاطر نقص مدرک هنوز تایید نشده اند که فرصت دارند تا پایان امروز مدارک خود را تکمیل کنند.

محسن هاشمی نکته جالب توجه در این انتخابات را کیفی شدن کاندیداها وافزایش سطح تحصیلات و تنوع اقشار و صنوف مختلف دانست و ادامه داد: به نحوی که سهم زنان با 4 درصد افزایش نسبت به دوره گذشته به 25 درصد رسیده و از اقشار گوناگون نظیر اساتید دانشگاه، طلاب، ایثارگران و صنوف مختلف حضور پررنگی در کاندیداها داریم.
شاید در دوره فعلی ، یکی از ویژگی ها، توسعه ودسترسی بالا به فضای مجازی وشبکه های مجازی باشد که اطلاع رسانی و تبلیغات را کاراتر و کم هزینه نموده است و از امروز که فرصت شش روزه تبلیغات آغاز شده است می توان با ایجاد کمپینهای محلی و فضاهای مناسب در شبکه های اجتماعی وفضای مجازی ایده ها کاندیداها وکارشناسان برای بهبود مدیریت شهری را به قضاوت عمومی گذاشت و به گرم شدن رقابت انتخاباتی نیز کمک کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از آسیبهایی که می تواند نهاد شورای یاری را تضعیف کند، درگیری های سیاسی وجناحی است تاکید ‌کرد: در مورد ماهیت وکارکرد شورای یاری ها ارتباط آنها با احزاب سیاسی باید توجه داشته باشیم که اگر ما مدیریت محله وشورای یاری را سیاسی و لیستی کنیم و براساس لیست احزاب بخواهیم فضا را دو قطبی یا چند قطبی کنیم ، با ماهیت و کارکرد شورای یاری سازگاری چندانی ندارد وبرداشت من این است که بهتر است احزاب سیاسی در موضوع شورایاری مستقیما مداخله نکنند واین نهاد کارکردی فرهنگی، اجتماعی و خدماتی داشته باشد تا سیاسی، خوشبختانه در این انتخابات شاهد فضای سیاسی و جناحی نبوده ایم و خط کشی حزبی نداشته ایم.
الکترونیکی شدن انتخابات شورایاری ها نیز امکان جدیدی است تا خطا وکندی را در برگزاری انتخابات و شمارش آرا شهروندان کاهش دهد و تمرینی برای برگزاری انتخابات الکترونیک مجلس شورای اسلامی، شورای شهر وریاست جمهوری باشد که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

وی ادامه داد: انتخابات در 352 محله بعنوان حوزه انتخابیه و 1704 شعبه اخذ رای که مشابه ادوار گذشته عمدتا در مساجد ومدارس قرار دارد در جمعه آینده برگزار می شود.
که مطابق با هماهنگی های بعمل آمده و موافقت دولت، انتخابات شورایاری قرار است در روز چهارم مرداد برگزار شود و تاکنون، تصمیمی از سوی وزارت کشور یا دولت، برخلاف این موضوع به ما ابلاغ نشده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران به مکاتباتی که با ریاست سازمان بازرسی کل کشور درباره انتخابات شورایاری صورت گرفته است اشاره داشت و خاطر نشان کرد: ایشان برگزاری انتخابات را منوط به موافقت سران قوا کرده بودند که از طریق رییس جمهور دستور برگزاری انتخابات اخذ شد.
محسن هاشمی افزود: اینکه تشکیل شورایاری ها نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است یا می توان با موافقت هیات وزیران انتخابات را برگزار کرد، موضوعی است که در گذشته نیز مطرح بوده وتاکنون چهار دوره این انتخابات برگزار شده است با این حال مدیریت شهری تهران بصورت قانون مند عمل می کند و ما تابع تصمیماتی هستیم که از سوی دولت و وزارت کشور به ما ابلاغ شود و قطعا این موضوع نیز در مراجع ذیصلاح بررسی و تصمیم قانونی به ما ابلاغ خواهد شد.


print

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط