• شنبه ٢٩ تير ١٣٩٨-١١:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣٨٦
محسن هاشمی بیان داشت؛

انتخابات شورایاری ها جان تازه ای به شور و نشاط و مشارکت مردم بخشیده است

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای ساختار انتخاباتی به ویژه در موضوع شورایاری ها می تواند نظام را تقویت کند چرا که هر چه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد مردم در تعیین سرنوشت خود سهیم خواهند بود و هر اتفاقی را به اصل نظام نسبت نمی دهند و این انتخابات جان تازه ای به شور و نشاط و مشارکت مردم بخشیده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران چهارمین جلسه ستاد راهبردی  شوریاری ها با موضوع تبلیغات انتخابات و با حضور محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی رییس ستاد شورایاری ها، آرش حسینی میلانی نایب رییس ستاد شورایاری ها، مجید فراهانی، سید محمود میر لوحی ، بهاره آروین ، علی اعطا، زهرا نژاد بهرام و شهربانو امانی و نیز جوادی یگانه معاون اجتماعی شهرداری تهران و مسئولان برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها برگزار شد.
محسن هاشمی در این جلسه گفت: در قانون اساسی تمام ساختار نظام جمهوری اسلامی به صورت کاملا شفاف آورده شده است؛ مجلس خبرگان، رهبری، دولت، مجلس و شورا ها و انجمن های محلی همه  دیده شده است.
وی ادامه داد:  در قانون اساسی صراحتا بر وجود انجمن های محلی یا همان شورایاری ها تاکید شده است هر چند 20 سال طول کشید تا نظام شوراها قانون مدار باشند و  شورایاری ها نیز بعد از شوراها مد نظر قرار گرفت.
هاشمی افزود: در حال حاضر پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در حال برگزاری است گرچه جای تاسف دارد که هماهنگی برای قانون مدار کردن این انتخابات انجام نشده و این مهم  وظیفه شورایعالی استانها،  دولت و مجلس بوده است که پیگیری نکردند. البته بعضی در دولت و مجلس اعتقاد دارند که این امر نیاز به قانون مند بودن ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: اجرای این ساختار است که می تواند نظام را تقویت کند چرا که هر چه مشارکت در انتخابات  بیشتر باشد مردم در تعیین سرنوشت خود سهیم خواهند بود و هر اتفاقی را به اصل نظام نسبت نمی دهند. در همین راستا شورایاری ها توانسته بد بینی های مردم به برخی مسائل را پاک کرده و جان تازه ای به شور و نشاط و مشارکت مردم بدهد.
هاشمی گفت: خوشبختانه در نظام ما هر دو سال شاهد برگزاری دو انتخابات هستیم و همین انتخابات است که موجب شده نظام پایدار باشد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین افزود: ما از طریق شورای عالی استان ها پیگیر قانونمند کردن شورایاریها هستیم اما اگر قرار است انتخابات به همین شیوه برگزار شود صراحتا بگویند.
هاشمی خاطر نشان ساخت: از همان ابتدای فرایند انتخابات شورایاری جلسه ای با سازمان بازرسی کل کشور داشتیم و مقرر شد نامه ای به سران سه قوه نوشته نوشه شود تا تکلیف را مشخص کنند و ما همان ابتدا نامه را نوشتیم  و پیگیر فرایند قانونی این انتخابات بودیم.
وی ادامه داد: به نظر می رسد نظر سه قوه نیز از دل سخنان رییس جمهور و معاون اول ایشان مشخص باشد و همانطور که سخنگوی وزارت کشور اشاره داشتند این انتخابات قانونمدار است و مشکلی از بابت برگزاری آن وجود ندارد و  این انتخابات را برگزار خواهیم کرد و تاریخ 4 مرداد ماه تغییر نخواهد یافت.
هاشمی همچنین تاکید کرد: در بیان آمار و ارقام باید دقت شود این آمار به صورت قطعی بیان شود همچنانکه در بیان تعداد کاندیداهای ثبت نام شده 12313 نفر ثبت نام کرده اند و 1704 شعبه اخذ رای نیز پیش بینی شده است.
محسن هاشمی در ادامه افزود: این انتخابات یک اثر ویژه ای در فضای کنونی دارد، همچنانکه آیت الله هاشمی  در بحبوحه جنگ دو موضوع را مطرح کردند( سال 61 دانشگاه آزاد و سال 63 مترو ) که حاوی این پیام بود در بحران جنگ  هم سازندگی و هم آموزش را فراموش نخواهیم کرد. این انتخابات هم می تواند تاکیدی بر مقاومت باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط