• پنج شنبه ٦ تير ١٣٩٨-١٦:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣٨٢
سید ابراهیم امینی:

جامعه حقوقی در انتخابات شورایاری‌ها ثبت نام کنند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشابه اینکه متخصصان و دانش آموختگان حقوق به دلیل آشنایی با مسائل حقوقی می‌توانند تأثیرگذاری بسزایی داشته باشند گفت: از جامعه حقوقی می‌خواهم در انتخابات شورایاری‌ها ثبت نام کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با صدور بیانیه‌ای از اعضای جامعه حقوقی خواست تا با ثبت‌نام در انتخابات شورایاری‌ها که چهارم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود، وزن حقوقی این نهاد مدنی را ارتقاء بخشند.

وی در این بیانیه نوشت: هماهنگونه که شهروندان عزیز تهرانی آگاه هستند، ثبت‌نا‌م از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در جریان است.
شورایاری نهادی مدنی و نوپا است که وظیفه پیگیری مطالبات مردمی، امور خیریه، حل مشکلات شهری و آسیب‌شناسی چگونگی اجرای مصوبات شوراها و چرایی عدم نیل مدیریت شهری به اهداف خود در جهت کمک به شوراهای اسلامی شهر را به عهده دارد.
از این‌رو می توان نهاد شورایاری ها را که بدلیل حضور در محلات، اشراف به موقعیت و کاستی‌های هر ناحیه و شناسایی مشکلات محله‌ی خود بطور ملموس و انتقال این مشکلات به اعضای شوراهای شهر بمنظور اصلاح مصوبات سابق و تدوین مصوبات جدید در راستای رفع نیازها و کاستی‌های موجود نقش مؤثری بعهده دارند، بازوی مشورتی شورا و حلقه ارتباطی شهروندان و شورا دانست.
با عنایت به مراتب اهمیت شورایاری‌ها و جایگاه این نهاد، لازم است تصمیمات و آراء آن با حضور اقشار فرهیخته و آشنا به محلات در شاخه‌های تخصصی مختلف اتخاذ شود و بی‌گمان لازم است نظرات ابرازی از سوی اعضای شورایاری‌ها منطبق بر قوانین و مقررات موجود و فرادستی باشد.
متخصصان و دانش آموختگان حقوق به دلیل اشراف به قوانین و مقررات و چالش‌های حقوقی کلانشهر تهران، می‌توانند در جهت تحقق مشارکت شهروندان و ارتباط تنگاتنگ و هدفمند مردم با شورای اسلامی شهر تهران نقش به‌سزایی داشته باشند.
لذا از جامعه حقوقی و وکلای دادگستری به‌ویژه جوانان و بانوان دعوت می‌نمایم با ثبت‌نام در انتخابات شورایاری‌ها و انتخاب به‌عنوان بازوان مشورتی شورای اسلامی شهر تهران، در تقویت این نهاد نوپای مدنی و مردمی مشارکت کرده و ایفاگر نقشی موثر در بسط یکی از مردمی‌ترین نمادهای دموکراسی باشند و شورای شهر را در انجام هرچه بهتر ماموریت‌های متعدد و متنوع قانونی و ساختن شهری زیبا، توسعه یافته و متوازن برای زیست هرچه بهتر شهروندان عزیز تهرانی یاری رسانند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: