• سه شنبه ١٨ تير ١٣٩٨-١٥:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣٧٩
انتقاد صریح حجت نظری از طرح ترافیک جدید؛

مردم راضی نیستند/کارت بلیت مترو خبرنگاران نباید مبلغ داشته باشد

حجت نظری در واکنش به بخشی از سخنان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره رضایت شهروندان از طرح جدید گفت: ادعا شد که ساکنان محدوده زوج و فرد رضایت دارند. درحالی که بسیاری از شهروندان در فضای حقیقی و مجازی به ما مراجعه کرده و ناراضی هستند. هنوز خیلی از شهروندان نمیدانند این 20 روز را چطور باید استفاده کنند و سردرگم هستند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران صبح امروز در واکنش به گزارش محسن پورسیدآقایی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در صحن شورای شهر گفت: تشکر می کنم از توضیحات جناب آقای پورسیدآقایی اما در مورد گزارشی که داده شد پرسش هایی مطرح است. نخست اینکه اگر بخواهیم این گزارش قیاس کنیم به نظر می رسد که از ابتدای تیرماه و با آغاز طرح جدید ترافیک در تهران برخلاف آنچه که آقای پورسیدآقایی گفتند هوا به جای اینکه پاک تر شده باشد، آلوده تر شده است.

وی ادامه داد: این طرح نارضایتی بسیاری از مردم را درپی داشته است و آقای پورسیدآقایی توضیح دادند که طرح مصوبه شورای ترافیک است، این یعنی طرح ترافیک جدید، مصوبه مدیریت شهری تهران نیست. اما تقاضای من این است که بیشتر این  موضوع را تفکیک کنند و نظرات شورای ترافیک را نیز در بیان کنند.  اینکه تمام هزینه های این طرح که مردم نیز از آن راضی نیستند  برگردن مدیریت شهری بیاندازیم اتفاق درستی نیست.

 به گفته نظری تعداد قابل توجهی از شهروندان از اجرای طرح ترافیک جدید ناراضی هستند و  تقاضای من این است که بگوییم شرکای این نارضایتی چه کسانی هستند.

 عضو شورای شهر تهران همچنین یادآور شد: متاسفانه آنطور که لازم بود نتوانستیم زیرساخت ها و سیستم حمل و نقل عمومی را ارتقا دهیم و برای مردم جایگزین مناسبی تعیین کنیم. امروز آماری بدون عدد ورقم  در صحن شورا اعلام شد و تنها گفته شد که ما عوارض وصولی را در این حوزه ها هزینه کردیم.  آقای پورسیدآقایی آماری بدون عدد و رقم اعلام کردند اما نفرمودند چقدر وصولی داشته و چه میزان در کدام حوزه هزینه شد و بر اساس آن چه تعداد واگن و اتوبوس به چه مبلغی خریده شده است.

 حجت نظری در واکنش به بخشی از سخنان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره رضایت شهروندان از طرح جدید گفت: ادعا شد که ساکنان محدوده زوج و فرد رضایت دارند. درحالی که بسیاری از شهروندان در فضای حقیقی و مجازی به ما مراجعه کرده و ناراضی هستند.  هنوز خیلی از شهروندان نمیدانند این 20 روز را چطور باید استفاده کنند و سردرگم هستند.

وی ادامه داد: در مورد نظرسنجی هم که در مورد رضایت مردم به آن استناد شد، من فکر می کنم آقای پورسیدآقایی هم مثل آقای روحانی نظرسنجی کرده اند. آقای پورسیدآقایی از منظری که خودشان می خواهند نظرسنجی می کنند. در حالی که پرسش مهم است و چطور در مورد طرح ترافیک جدید از مردم پرسش شده است و خوب است پرسش نامه ها را ببینیم که اصلا چه سوالی پرسیده شده که نتیجه آن اعلام رضایت مردم شده است چرا که آنچه که ما می بینیم متفاوت از این ادعاست.

 حجت نظری افزود: متاسفانه آقای پورسیدآقایی پاسخی به سوالات شورا نمی دهند. درمورد کارت بلیت مترو خبرنگاران پاسخی ندادند که چرا برخلاف مصوبه شورا که نباید این کارت ها مبلغ داشته باشد، این کارت ها مبلغ دارد. ایشان اسامی و تعداد طرح ترافیک دریافتی از سوی رسانه ها را نیز اعلام نکرده اند.


 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: