• سه شنبه ١٨ تير ١٣٩٨-١٦:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣٧٤
رئیس کمیته سلامت خطاب به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

لطفا با آمار و ارقام در حوزه ترافیک صحبت کنید/ در برنامه های ترافیکی کمترین توجه به تغییر رفتار مردم و فرهنگسازی شده است

ناهید خداکرمی تاکید کرد: در برنامه‌های معاونت حمل و نقل به تغییر رفتار مردم و فرهنگسازی کمترین توجه نشده و این مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، صبح امروز در واکنش به گزارش محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در صحن شورای شهر درباره طرح ترافیک جدید گفت: هرچقدر کنترل رفت و آمد خودروها دقیق‌تر و سختگیرانه تر انجام شود به نفع مردم است. آنقدر که برای پیش‌برد طرح‌هایمان باید با مردم صحبت کنیم و نظراتشان را بدانیم، صحبت نمی‌کنیم و درعوض دائم دور خودمان می‌چرخیم تا برای آلودگی هوا فکری کنیم. تا زمانی که مردم در طرح‌های ما مشارکت نکنند و به این نتیجه نرسند که من حتی اگر یک ساعت بدون دلیل در خیابان رفت و آمد کنم، یعنی یک ساعت از زندگی در کنار خانواده‌ام کم گذاشته‌ام، نمی‌توانیم اهمیت این مساله را به آن‌ها نشان دهیم.  این همان مساله‌ای است که در برنامه‌های معاونت حمل و نقل مغفول مانده است. در این برنامه‌ها به تغییر رفتار مردم و فرهنگسازی کمترین توجه شده و این مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل ترافیک در کاهش آلودگی هوا گفت: نکته بعد این است که اگر سری به سامانه کنترل کیفیت هوای تهران بزنیم، متوجه می‌شویم که میزان تمام آلاینده‌ها را از سال 81 تا 98 به روز می‌توانیم در اختیار داشته باشیم. نمودارها در این سامانه در دسترس است و آنچه که رصدهای کمیته سلامت نشان می‌دهد، حاکی از ‌آن است که کنترل ترافیک روی آلودگی هوا تاثیر داشته است اما باید مشارکت مردم بیشتر شود و باید وسایل حمل و نقل عمومی در شهر بیشتر شود. نمی‌دانم که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این روزها به ایستگاه مترو سر زده و متوجه ازدحام در ایستگاه‌های مترو شده یا نه. باید فکری برای افزایش حمل و نقل عمومی کرد.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: من از همه کارشناسان درخواست می‌کنم که با آمار و ارقام صحبت کنیم؛ اینکه بدون اعداد و ارقام سند ارائه کنیم ملاک خوب و دقیقی محسوب نمی‌شود. مطابق آمار پزشکی قانونی، امسال 191 نفر فوتی ناشی از تصادفات و 5818 نفر مصدوم ناشی ازتصادفات داشته‌ایم و این یعنی کنترل به تنهایی کافی نیست و این تمرکز کردن روی آلودگی هوا کفایت نمی‌کند. ما به خاطر رفتارهای ترافیکی اشتباه مصدوم و فوتی می‌دهیم. این یک هزینه بزرگ برای اقتصاد سلامت و اقتصاد و خانواده است و این نشان می‌دهد ما باید در استفاده در آمار و ارقام و همچنین برنامه ریزی در حوزه ترافیک دقت بیشتری داشته باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: