• چهارشنبه ١٩ تير ١٣٩٨-١٤:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣٦٣
زهرا نژاد بهرام در بازدید از تصفیه خانه فیروز بهرام؛

لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تزریق آب به سفره های زیر زمینی/ نگاه توسعه محور رمز تحقق مدیریت یکپارچه خواهد بود

رییس کمیته شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای شبکه فاضلاب کار مدرن و مناسبی است که در کشور های دیگر از سال های قبل انجام شده اما در آن کشور ها کارهای مناسبی برای تزریق آب و جبران کاهش آب های زیر زمینی به کار گرفته اند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورا یاسلامی شهر تهران زهرا نژاد بهرام در بازدید از تصفیه خانه فیروز بهرام که به همراه تعدادی از اعضای شورا صورت گرفت گفت: در اجرای طرح های شهری مبتنی بر طرح جامع اگر می خواهیم به موفقیت برسیم باید نگاه توسعه محور داشته باشیم، اینکه فقط بخواهیم محدوده خود مکان را در نظر بگیریم عامل خواهد شد تا طرح های شهری به سرانجام نرسند.

 وی ادامه داد: نمی‌توانیم موضوع شهر تهران را به تنهایی و بدون در نظر گرفتن سایر استان‌ها حل کنیم. باید به تهران نگاه وسیع‌تری داشته باشیم و نباید با موضوعات تهران به شکل نقطه‌ای نگاه کرد، چرا که تاثیرات آن فراتر از محدوده جغرافیایی تهران است.

 نژاد بهرام در ادامه افزود: شهر نباید به کارگاه عمرانی تبدیل شود چرا که متعلق به همه شهروندان است لذا اگر به دنبال رفاه و آرامش مردم هستیم باید سعی کنیم تا این کارگاه ها از جمله اجرای شبکه فاضلاب هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

 عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان این‌که مردم زندگی کیفی‌تری می‌خواهند، ادامه داد: تنها 2000 کیلومتر از پروژه بزرگ فاضلاب تهران باقی‌مانده و ما می‌توانیم با برگزاری جلسات مشترک مدل‌های مورد توافق مدیریت شهر و آب و فاضلاب را احصاء کنیم که به نفع مردم باشد.

 نژادبهرام در ادامه با اشاره به موضوع فرو نشست بعد از اجرای شبکه فاضلاب گفت: در حال حاضر فرو نشست در شهر تهران از منطقه 12 به پایین را درگیر خود کرده است  که  بخش زیادی از این فرونشست‌ها به دلیل حفاری تونل مترو و فاضلاب رخ داده اما بخش زیادتری به دلیل کمبود آب در تهران رخ می‌دهد و حالا می‌گویید که با تکمیل شبکه فاضلاب تمام آب‌های زیرسطحی جمع می‌شود و ممکن است این مشکل تشدید شود لذا باید تدابیر ویژه برای جبران این مهم اندیشیده شود. اجرای شبکه فاضلاب کار مدرن و مناسبی است که در کشور های دیگر از سال های قبل انجام شده اما در آن کشور ها کارهای مناسبی برای تزریق آب و جبران کاهش آب های زیر زمینی به کار گرفته اند.

 نژاد بهرام در ادامه افزود: لایحه تخفیف 50 درصدی هزینه های حفاری از سوی شرکت آب و فاضلاب به شورا  ارائه شد تا از ان طریق بتوانند هر چه سریعتر و در طی 4 سال پروژه را به انجام برسانند که ما  می‌توانیم در تبصره‌ها و بندها به دغدغه‌های اعضای شورا پاسخ دهیم و آن را در تبصره‌ها ببینیم.

  نژادبهرام با بیان این‌که شهرداری تهران یکی از سهامداران سازمان آب و فاضلاب است اما آنها پساب را به ما می‌فروشند، توضیح داد: ما می‌توانیم در تبصره‌ها و بندهای لایحه به گونه‌ای عمل کنیم که علاوه بر کمک به آنها مشکلات و دغدغه‌هایمان نیز رفع شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: