• چهارشنبه ١٩ تير ١٣٩٨-١٤:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣٥٩
محمد سالاری در بازدید از تصفیه خانه فیروز بهرام بیان داشت؛

یکی از مشکلات ما عدم اجرای تصفیه خانه های محلی به تناسب اجرای فاضلاب است/ مدل مالی شهرداری و آبفا باید براساس منافع مردم باشد

یکی از مشکلات ما عدم اجرای تصفیه خانه های محلی به تناسب اجرای فاضلاب است/ مدل مالی شهرداری و آبفا باید براساس منافع مردم باشد

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به همراه چند تن از اعضای شورا از تصفیه خانه فیروز بهرام بازدید کرد.

 سالاری در حاشیه این بازدید گفت: شرکت فاضلاب تهران در بین همه دستگاه‌های خدمت‌رسان در تهران کارنامه ممتازی دارد و حالا توانسته پروژه فاضلاب را که بزرگترین پروژه زیست محیطی تهران است به سرانجام برساند.

 رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا ادامه داد: در این راه مدیریت شهری چه در دوره قبل و چه در دوره حاضر همکاری های خوبی با شرکت آبفا داشتند و چه بسا اگر در برخی مناطق شهرداری همکاری های لازم صورت می گرفت شاید پروژه شبکه فاضلاب تهران به اتمام رسیده بود. با اینکه برخی مدیران شهری نگاه توسعه گرایانه داشته و همکاری های خوبی در این زمینه با شرکت آبفا صورت می دادند اما متاسفانه برخی نیز نگاه بخشی نگر داشتند و فقط محدوده و منطقه خود را می دیدند. البته برخی مخالفت ها نیز به دلیل مشکلات ناشی از حفاری برای مردم بود.

 سالاری در ادامه سخنان خود گفت: متاسفانه طرح جامع شهر تهران که طرح همه جانبه است سالها می شود تنها در حد طرح تفصیلی و آن هم محدود به حوزه ساخت و ساز تنزل یافته و این در حالی است که طرح جامع در حوزه پسماند یا حوزه دیگر مغفول مانده است.

 

سبزینگی تهران در 15 سال گذشته از شمال به جنوب برعکس شده است

 رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا افزود: اگر بازدید هوایی از تهران داشته باشیم و سبزینگی تهران را با 15 سال پیش آن مقایسه کنیم ، می بینیم در 15 سال قبل شمال تهران به سبب وجود قنات ها سرسبز بوده و جنوب تهران خشک اما امروز به سبب اجرای فاضلاب این موضوع برعکس شده و جنوب تهران سرسبز تر شده ولی مشکل این است که به تناسب رشد و اجرای فاضلاب نتوانستیم تصفیه خانه های محلی را ایجاد کنیم و امروز اگر این تصفیه خانه های مخلی وجود داشت مشکل عدم تزریق آب به سفره های زیر زمینی حل شده بود.

 سالاری در ادامه گفت: آورده ما در مبادله آب با شرکت آبفا هزینه حفاری است  و  اگر ما پولی از بابت حفاری از اداره فاضلاب نگیریم مجبور هستیم که از مردم بگیریم.

 

مدل مالی شهرداری و آبفا باید براساس منافع مردم باشد

 وی ادامه داد: ‌ براساس اسناد بالادستی شهرداری یکی از سهامداران فاضلاب است و هنگامی که ما در قراردادها دور یک میز می‌نشینیم آورده شهر تهران در حد یک زمین تقلیل می‌یابد و سازمان آبفا برای پسابی که می‌دهد از شهرداری پول می‌گیرد و آن را به حساب مدیریت شهری می گذارد، اما حالا که می‌خواهیم عوارضی از آنها بگیریم می‌گویند که تخفیف می‌خواهند و اگر قرار است تخفیفی داده شود باید در مدل مالی فی‌مابین شهرداری و سازمان آب و فاضلاب به عنوان آورده شهرداری حساب شود.

 وی با بیان این‌که هزینه‌های حفاری درآمد خوبی برای شهرداری هستند که می‌توان از آنها به عنوان آورده شهرداری در معاملات فی‌مابین مدیریت شهر و آب و فاضلاب محاسبه کرد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که شهرداری‌های مناطق تمایلی به ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی ندارد این است که رقم پساب بسیار کم است و ما باید با کمک آب و فاضلاب فکری به حال آنها کنیم.

 وی ادامه داد: اعضای شورای شهر نماینده مردم است و در تصمیم‌گیری‌ها باید به هزینه‌های آنها توجه کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: