• يکشنبه ٣٠ تير ١٣٩٨-١٠:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣٢٢
سید محمود میر لوحی مطرح کرد:

هوشمند سازی فرایند صدور پروانه زمینه فساد را کاهش می دهد

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: با هوشمند سازی فرایند صدور پروانه، مراجعه شهروندان به اشخاص کمتر شده و زمینه فساد نیز کاهش می یابد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید محمود میر لوحی  در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورا و در راستای بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرایند صدور پروانه عملیات ساختمانی گفت: ما در ماده 42 برنامه 5 ساله  سوم شهرداری تهران که به تازگی به تصویب رساندیم  به خصوص در بند 5 مصوبه تاکید  داشتیم که در سال اول برنامه که هم اکنون در آن قرار داریم سامانه صدور پروانه هوشمند شود. گرچه با روند کنونی این دغدغه برای ما ایجاد شده که در 8 ماه باقی مانده سال این امر محقق نشود.

وی در ادامه افزود: با این وجود بر اساس طرحی که از سوی دیگر اعضای محترم شورا ارائه شده  شهرداری موظف است لایحه ای بیاورد تا هر چه بیشتر از مراجعه ذینفعان به دفاتر خدمات و شهرداری ها بکاهد.

میرلوحی در ادامه تصریح کرد: این طرح از این جهت متقاعد کننده بود که میزان مراجعه شهروندان را به شهرداری ها ها و دفاتر کاهش می دهد و این امر خود زمینه کاهش تقلب ، امضاهای طلایی ، افزایش سرعت عملف افزایش آگاهی شهروندان از اطلاعات ملک یا زمینشان را فراهم می آورد. میرلوحی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در حوزه شهرسازی وجود دارد دو گانگی در مراجعه شهروندان به دفاتر خدمات و معاونت های شهرسازی شهرداری های است در حالی که قرار بود دفاتر خدمات برون سپاری شوند و سبب کاهش مراجعات و زمان بر بودن صدور پروانه گردند.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا افزود: امیدواریم با الزام شهرداری به ارایه این لایحه فرایند صدور پروانه هوشمند شود و هر چه بیشتر در جهت رفاه شهروندان اقدام گردد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: