• سه شنبه ١٥ مرداد ١٣٩٨-١٤:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢٥٤
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مطرح کرد:

پرونده 62 باغ جای بحث دارد نگفتیم مجوز ساخت می دهیم

زهرا صدر اعظم نوری در نشست خبری خود درباره اعتراض فرمانداری تهران به پرونده باغات گفت: راجع به 62 پرونده باغ می شود بحث کرد و هیچ زمان نگفتیم که این 62 پرونده پروانه خواهد گرفت.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدر اعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با حضور در جمع اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات آنان بود.
صدر اعظم نوری در ابتدای سخنان خود به ارائه گزارش عملکرد کمیسیون سلامت و محیط زیست پرداخت و گفت:  کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از فعالترین کمیسیون های شورا بوده و در طی یکسال گذشته از مرداد 97 تا مرداد  98  حدود 94 جلسه برگزار کرده است که در این جلسات  860 نفر به عنوان مدعو حضور داشتند و 100 موضوع نیز اعم از لایحه، طرح و گزارش مورد بررسی قرار گرفته است.
نوری افزود: این کمیسیون 4 کمیته دارد که عبارتند از  کمیته سلامت، کمیته  محیط زیست، کمیته حفاظت و صیانت از فضای سبز و کمیته  ایمنی و مدیریت بحران دارد که سنگ بنای فعالیت همه کمیته ها و کمیسیون بر مبنای شفافیت بوده تا از هر گونه تخلف و رانت جلوگیری شود.
صدراعظم نوری با بیان اینکه یکی از توافقات ما با اعضای این کمیسیون مطلع شدن از تمام موضوعاتی است که می‌خواهیم در صحن شورا مطرح شود تصریح کرد:‌ باید مسئولانه با موضوعات موجود در این حوزه برخورد کنیم و اطلاعات کافی داشته باشیم به همین دلیل تمامی طرح‌ها و لوایح اصلی و فرعی که به این کمیسیون می‌آید در دستور کار ما قرار می‌گیرد و حتما اعضا دیدگاه‌ ای خود را درباره آن مطرح می‌کنند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه از ابتدای شورای پنجم بنای فعالیت‌ها بر شفاف‌سازی بوده تا در راستای شفافیت از هر گونه تخلف و رانتی جلوگیری شود اظهار داشت: در نتیجه تلاش کردیم تا هر آنچه امکان‌پذیر است را به صورت برخط و سامانه برنامه‌ریزی کنیم و برای آن اقداماتی انجام دهیم از این جهت چندین سامانه در قالب لایحه و طرح پیگیری و به تصویب رسید.
نوری در ادامه با ذکر چند مورد از مهمترین سامانه‌هایی که به سرانجام رسیده است گفت: یکی از مهمترین سامانه‌هایی که با وجود مقاومت‌ها و سنگ‌اندازی‌های بسیار زیاد آن را به سرانجام رساندیم سامانه کمیسیون ماده 7 بود که بر مبنای قانون حفظ و گسترش فضای سبز است. ما طبق قانون تلاش کردیم سامانه‌ای طراحی شود تا  کلیه پلاک‌هایی که قصد نوسازی یا تخریب دارند و یا در مرحله پایانی کار و هنگام اخذ پایان کار هستند، استعلام گرفته شود. این مساله کار ارزشمندی بود که به شدت با آن مخالفت شد حتی در مواردی مطرح شد یکی از علت‌های تاخیر در صدور پروانه همین کمیسوین ماده 7 است اما ما با مقاومت و پیگیری موفق شدیم این کار را به سرانجام برسانیم.
وی در ادامه تصریح کرد: موضوع مهم دیگر سامانه بند 20 ماده 55 قانون شهرداری است که مربوط به صنایع و مشاغل مزاحم و آلاینده  شهرداری است که این سامانه نیز راه‌اندازی شده و اکنون کلیه‌ پرونده‌های بند 20 ماده 55 به صورت سامانه قابل دسترسی است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به چهار سامانه در حوزه پسماند اشاره کرد و گفت: در حوزه پسماند نیز 4 سامانه طراحی شد که کمک موثری در ایجاد شفافیت در وضعیت پسماند دارد یکی از آنها سامانه ثبت توزین است که کد پسماند در این سامانه ثبت می‌شود. دیگری سامانه ثبت عملکرد پیمانکاران، سامانه مدیریت ناوگان خودرو یی (AVL) و سامانه دیگر سامانه مدیریت کارگران می باشد.
صدراعظم نوری در ادامه تصریح کرد:‌ ما در حوزه خدمات شهری حدود 33 هزار و 100 نفر نیرو در حال فعالیت داریم که بخشی از آنها وجود خارجی نداشتند و بر همین اساس سامانه مدیریت کارگران باعث شد تمام کارگرانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند موظف به ثبت اطلاعات در آن شوند البته بخش‌هایی از این سامانه بارگذاری و بخش‌هایی هنوز کامل نشده است و از شهردار خواسته‌ایم که باقی قسمت‌ها نیز کامل شوند.
وی در ادامه به سامانه‌های در دست بررسی اشاره کرد و گفت:‌ سامانه دیگری که در دست بررسی  است سامانه جامع فضای سبز شهر تهران می باشد  که می‌تواند فضای سبز پایتخت را از لحاظ متراژ نوع گونه  گیاهی، درختان و تجهیزاتی که در پارک‌ها و معابر وجود دارد مورد بررسی قرار دهد. در نتیجه وقتی پیمانکاری قرار است اقدامی انجام دهد میزان احجام تعداد فضای سبز، درختان و مواردی از این دست کاملا در دسترس است و بر مبنای آن فعالیت‌ها انجام می‌شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری افزود: سامانه دیگر مربوط به پایش شناسایی کلیه ساختمان‌های شهر تهران به لحاظ ایمنی در برابر خطر است،که  در این زمینه طرحی در شورا مطرح شد که هدف آن بیشتر ساختمان‌های بلند مرتبه بود و بیشتر مربوط به حریق می شد  اما وقتی در صحن شورا مطرح شد با این دید که نمی‌تواند تمام خواسته‌ها را تامین کند رای نیاورد، در نتیجه ما آن را با بررسی مجدد توسعه داده و طرح تحت عنوان الزام شهرداری به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های شهر تهران در برابر خطر و نوع آتش سوزی را ارائه کردیم و امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی این سامانه‌ها گستره شفافیت را افزایش دهیم.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در ادامه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
هدف ما حفظ حقوق شهر و شهروندان است
صدر اعظم نوری در ابتدا و در پاسخ به سوالی مبنی بر مخالفت فرمانداری با مصوبه شورا در خصوص 62 باغی که پیشتر مجوز ساخت گرفته بودند گفت: بعد از اینکه ما مصوبه برج باغ را لغو کردیم و جایگزینش طرح خانه باغ را به تصویب رساندیم و شورایعالی شهر سازی نیز در قالب ماده 14 قانون زمین شهری این مهم را به تصویب رساند . بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه  پرونده هایی که قبل از این مصوبه جریان بوده تعیین تکلیف شود.
وی ادامه داد: در همین راستا شهرداری گزارش داد 473 پرونده تا 23 اسفند 96 تشکیل شده که بخشی از آن هم 62 باغ مورد اشاره می باشد که کلیه عوارض به صورت سیستمی پرداخت کرده اند. جمع بندی ما در کمیسیون سلامت و شهرسازی این بود که از این 473 پرونده 411 پرونده قابل بحث در خصوص ساخت و ساز نبوده و فقط 62 پرونده می باشد که ساخت و ساز در آن قابل بحث است.
نوری گفت: بحث ما این بود که راجع به 62 پرونده می شود بحث کرد و هیچ زمان  نگفتیم که این 62 پرونده پروانه خواهد گرفت.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: از نظر من این 62 پرونده سه دسته هستند؛ بخشی پروند ه هایی هستند که دارای ارزش اکولوژیکی نیستند، دسته دیگر باغات بزرگ مقیاسی هستند که می توان با تغییر نقشه موجبات حفظ درختان را فراهم آورد و دسته سوم باغاتی که دارای ارزش اکولوژیک هستند.
نوری ادامه داد: در خصوص  دسته آخر شهرداری باید این باغات را  تملک یا تهاتر کند چرا که ارزش اکولوژیک بالایی دارد و در همین راستا  باغ وثوق الدوله و باغ ابقری که متعلق به بنیاد مستضعفان  است تهاتر و حفظ شد.
نوری گفت: در خصوص این دو باغ بنیاد مستضعفان درخواست پروانه داشتند و ما در این زمینه با بنیاد مذاکره کردیم. دسته ای که دارای ارزش اکولوژیک نیستند می توانند پروانه بگیرند و دسته ی دیگر که می توانند با جابجایی نقشه سبب حفظ درختان شوند. هدف ما این است که هم حقوق شهر و هم حقوق شهروندان حفظ شود.
نوری در ادامه با اشاره به ایراد فرمانداری گفت: در جلساتی که با فرمانداری در این زمینه خواهیم داشت امیدواریم مسئله رفع شود.
با لایروبی به موقع انهار مشکلی در بارندگی فروردین ماه به وجود نیامد
رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا در خصوص بحث وضعیت رفت و روب و نگهداشت شهر تهران گفت:  موضوع رفت و روب از موضوعاتی است که شهروندان به طور روزمره با آن سر و کار دارند و همه تلاش می کنند که شهر به خوبی تمیز نگاه داشته شود و انتظار هم همین است که با این تعداد پیمانکار و حجم ریالی که هزینه می شود این مهم به خوبی صورت پذیرد.
نوری ادامه داد: وقتی شهر تهران با این ابعاد را نگاه می کنیم  در نگاه کلی شهر تهران یک شهر تمیز است اما در نقطه هایی هم ممکن است معضلی از نظر پسماند وجود داشته باشد که البته  باید پیمانکار به آن بپردازد. در این زمینه هر چه قدر مناطق قوی تر عمل کنند پیمانکاران نیز وظایفشان را بهتر انجام خواهند داد.
وی با ابراز گلایه از هزینه زیاد رفت و روب در تهران  افزود: با این حال باید گفت برای نظافت و  رفت و روب تهران هزینه های زیادی انجام می شود به گونه ای که برای برخی نقاط شهر در طول روز سه بار جمع آوری زباله صورت می گیرد در حالی که در برخی شهر های جهان جمع آوری زباله هفته ای یکبار انجام می شود یکجا سه بار جمع آوری پسماند می شود در حالی که در برخی شهر ها هفته ای یکبار انجام می شود لذا فرهنگ تولید زبالهدر بین شهروندان باید اصلاح شود.
رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شوراخاطرنشان ساخت: با این حال باید گفت وضعیت رفت و روب شهر تهران مناسب است به طوریکه در بارندگی های فروردین ماه به دلیل لایروبی های به موقع انهار هیچ مشکلی به وجود نیامد.
رییس کمیسیون سلامت شورا در ادامه و در خصوص موضوع فعالیت صنایع و مشاغل آلاینده در شعاع 120 کیلومتری تهران گفت : ممنوعیت استقرار صنایع مزاحم و آلاینده در شعاع 120 کیلومتری به قوت خود باقی است در همین راستا اقدامی که انجام گرفته پیگیری  استقرار این مشاغل در شهرک های صنعتی است که به آنجا منتقل شوند. برخی از واحد های صنعتی نیز که هنوز منتقل نشده اند از کمیسیون بند 20 ماده 55 اخطار هایی برای آن ها داده شده که البته نیاز به پیگیری مستمر دارد. با این حال با در نظر گرفتن بحث اشتغال و معیشت تلاش ما این بوده که مهلتی برای این جابجایی بدهیم و لذا باید در مهلت مقرر این واحد ها به شهرک های صنعتی منتقل شوند. در حال حاضر در محدوده منطقه 15 و 16 برخی از این واحد ها حضور دارند که باید به تدریج منتقل شوند.
صدر اعظم نوری هچنین با اشاره به موضوع مقاومت هایی که در خصوص راه اندازی سامانه کمیسیون ماده 7 صورت می گرفت گفت: در بحث کمیسیون ماده 7 حفظ و گسترش فضای سبز  6 منطقه داریم که بیشترین میزان باغات را دارند؛ مناطق 1 تا 5 و منطقه 22 که بیشترین مسئله باغات در این مناطق مطرح است اما به دلیل نوع سیاست های سنوات گذشته باغات به ارزش اقتصادی تبدیل شده و باغی که می توانست فضای زیبا و مفرح داشته باشد و در تلطیف وضعیت هوا موثر باشد ترجیح داده شد که باغ تبدیل به مجتمع اداری، تجاری و مسکونی شود. طبیعی است در این راه منافعی مطرح است و برای حفظ این منافع نمی گذارند روند اصلاح شود.
وی ادامه داد:بر همین اساس  از روز اولی که در شورا شروع به کار کردم سعی بر به کار گیری نیروهای سالم و اثر بخش داشتم چرا که خط قرمز در بحث کمیسیون ماده 7 سلامت نیروها بود تا بدون چشم داشت نگذارند باغی رای غیر باغ بگیرد.  با این وجود این مقاومت ها از بیرون شورا و شهرداری شروع می شد و به شورا می رسید و به هر طریقی که می توانند سنگ اندازی می کنند اما من ایستادم به دلیل عهد و قولی که به مردم دادم و از همه نیروهای سالم و کارامدم حمایت همه جانبه خواهم کرد.
صدر اعظم نوری افزود: این سامانه به گونه ای است که عوارض به صورت سیستمی وضع می شود کمترین دخالتی  در آن صورت نمی گیرد، در همین راستا تا کنون نیز 28567 پرونده را در این زمینه رسیدگی کردیم.
نوری در ادامه و  در خصوص افزایش ۱۳ درصدی تماس با سامانه ۱۸۸۸ شهرداری در حوزه خدمات شهری در یکسال گذشته گفت: افزایش تماس نشانه افزایش مشکل نیست بلکه به خاطر اعتماد شهروندان به این سامانه است. شهروندان تهرانی بدین سبب به این سامانه اعتماد دارند و بازخورد مثبت آن را دیده اند بیشتر با این سامانه تماس می‌گیرند.
وی افزود: البته افزایش تماس گاهی نیز به خاطر عدم پیگیری مشکلات شهروندان و یا کاهش کیفیت خدمات رسانی شهری است.
رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورا همچنین در رابطه با وضعیت ساختمان‌های ناایمن گفت: توجه به ساختمان‌های ناایمن موضوعی نیست که متوقف شده باشد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا افزود: رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های ناایمن از موضوعاتی است که در دستور همیشگی سازمان اتش نشانی قرار دارد.
وی ادامه داد: آتش نشانی تاکنون ۲۲ هزار ساختمان ناایمن را شناسایی کرده که ۴۳۰ ساختمان بسیار پر خطر است که ساختمان‌های دولتی اداری مسکونی بهداشتی آموزشی از جمله آن‌ها هستند.از این تعداد ۵۰ ساختمان اقدام به ایمن سازی کرده اند و در سطح قابل قبولی ایمن سازی انجام شده است.
زهرا صدر اعظم نوری تاکید کرد: موضوع رسیدگی ساختمان‌های ناایمن به صورت مستمر توسط اتش نشانی و کمیته‌های مربوطه پیگیری می‌شود.
راه های کاهش آلایندگی ازن را دنبال می کنیم
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین در خصوص بحث آلاینده ازن که این روزها جز آلاینده ها هوای پایتخت مطرح است گفت: در نظر سنجی هایی که ابتدای شورای پنجم از مردم به عمل آمده بود آلودگی هوا و ترافیک دو اولویت اول مردم به عنوان دغدغه های اصلی پایتخت شناسایی شد  اما آلودگی هوا موضوعی نیست که توسط یک دستگاه رفع شود. همانطور که می دانید 80 درصد  آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک است. لذا هر چقدر خودروهای ما استادارد باشند و سوخت استاندارد و درجه اکتان بنزین کمتر باشد وضعیت بهتر خواهد شد. این ها مواردی است که در اختیار مدیریت شهری نیست. با این حال  با اقداماتی که توسط دولت و شهرداری صورت گرفت و صد البته نزول رحمنت الهی سبب شد ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون کاهش یابد.
وی ادامه داد: اما در شرایط فعلی آلاینده  ازن به عنوان یکی از آلاینده های پایتخت مطرح است. در این زمینه نیز در کمیته ملی کاهش الودگی هوا پیگیری کاهش این آلاینده هستیم.
نوری ادامه داد:  آلودگی ازن یک عاملش گرمای هوا است که باعث می شود گازهای متصاعده از اگزوز خوردوها در فعل و انفعالاتی تبدیل به 3O می شوند،  ازن از الاینده های ثانویه است و اتفاقی که در پمپ بنزین ها می افتد و گازی که متصاعد می شود نیز  از عوامل تشکیل ازن است که در کمیته ملی کاهش الودگی هوا این موضوع را دنبال می کنیم.
از الزامات اخذ پروانه ساختمانی عدم ایجاد آلودگی صوتی خواهد بود
صدر اعظم نوری در ادامه در خصوص بحث کاهش  آلودگی صوتی نیز گفت: در این خصوص نیز شورا مصوبه ی خوبی داشته که متعاقب آن  کمیته ای تشکیل شده که دبیر خانه آن در شرکت کنترل کیفیت هوا است.
وی ادامه داد:  در برنامه سوم توسعه شهری تهران این موضوع مطرح شده است و تمهیداتی را فراهم کردیم تا یکی از الزامات اخذ پروانه بحث رعایت آلودگی صوتی در هنگام ساخت و ساز باشد.
رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران افزود: منابع تولید کننده آلودگی صوتی ناشی از حمل و نقل و ساخت و ساز است لذا راهکارهایی که می توان برای کاهش آن در پیش گرفت استفاده از آسفالت متخلخل و نیز گسترش کمربند سبز ونیز توسعه فضای سبز بزرگراهی است که در کنار ایجاد دیوارهای صوتی می تواند به کار گرفته شود.
زهرا صدر اعظم نوری همچنین در خصوص تهاتر باغات با بنیاد مستضعفان به ویژه در خصوص بوستان پدر یا باغ ابقری گفت: من اعتقاد دارم منابعی که در اختیار  نهاد ها مانند بناید مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان قرار داده شده اموال عمومی ای است که از سوی  رهبر معظم و در راستای  صرفه و صلاح و مردم تفویض اختیار شده است. حال نیز در راستای اقدام مقام معظم رهبری در واگذاری بوستان یاس به عنوان عرصه عمومی ف باغ هایی که در اختیار نهاد ها است باید رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.
نوری در خصوص دو باغ ابقری و وثوق الدوله نیز گفت:  این دو یک مقدار شرایط متفاوت دارد . در این دو باغ بنیاد درخواست پروانه ساخت داشت در حالی که اساس امکان ساخت  ساز در آن (باغ وثوق الدوله) وجود نداشت و بحث ما با بنیاد این بود اولا در خصوص این دو باغ نمی توانیم بر اساس ارزش ملک مسکونی تهاتر کنیم. آن چه که در توافقات انجام شده 160 میلیارد برای این دو پلاک  تهاتر بوده است که به عنوان سهم بنیاد در پروژه های دیگر منظور شود اما ما هنوز این را نپذیرفتیم.
طرح کاهش تاکنون موفقیت آمیز بوده است
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درباره ارزیابی خود از طرح کاهش آلودگی هوا که حدود یک و ماه و نیم از اجرای ان می‌گذرد گفت: بر اساس جمع‌بندی‌ها و مطالعاتی که توسط اساتید دانشگاه انجام گرفت و همچنین بررسی‌های میدانی جمع‌بندی بر این است که این طرح جواب داده و موفقیت‌آمیز بوده است. هدف از این طرح مدیریت ترافیک در محدوده‌های مرکزی بود که در این مناطق شاهد کاهش ترافیک و به تبع آن کاهش آلودگی هوا هستیم اما تمام مشکلات به تنهایی از طریق این طرح رفع نخواهد شد. این طرح به اهداف خود دست یافته و عدالت نسبی ایجاد شده چرا که هر کسی که متقاضی است می‌تواند هزینه بدهد و وارد طرح شود و  سهمیه خاصی برای عده‌ای خاص در نظر  گرفته نشده و نفی عدالت برای عده‌ای دیگر مطرح نیست.
صدراعظم نوری در ادامه و در خصوص لزوم اعلام مالکیت باغ ها توسط ارگان ها و نهاد ها گفت:  شهرداری تهران را موظف کردیم شناسنامه باغات و اراضی مشجر را تهیه کند و تاکنون شش هزار مورد شناسایی شده است.
وی در ادامه افزود: می‌توانیم مالکیت 62 باغ را اعلام کنیم. بخش اندکی از این باغ‌ها مربوط به نهادها و یا دستگاه‌های دولتی است و بخش اعظمی مربوط به اشخاص است.
امیدواریم سایر پادگان ها نظیر پادگان 06 به عرصه عمومی تبدیل شود
صدراعظم نوری درباره خروج پادگان‌ها از محیط شهر تهران و پادگان 06 گفت: پادگان 06 در توافقات قبلی که در کمیسیون ماده 100 انجام شده بود برای حدود یک میلیون و 100هزار متر مربع از آن بارگذاری به تصویب رسیده بود اما با پیگیری‌های ما بارگذاری به شدت کاهش یافته و اگر بتوانیم در پادگان 06 توافق خود با ارتش را قطعی کنیم فضایی را باز می‌کنیم که تعاملات با ارتش و سایر دستگاه‌های نظامی را بیتشر و سایر پادگان‌های نظامی را نیز آزاد و به عرصه عمومی تبدیل کنیم.
وی همچنین در خصوص  بحث پسماند در شهر تهران گفت:‌در این مورد سرمایه‌گذاری شده و ظرفیت‌هایی موجودی است که به دنبال به ثمر رسیدن آن هستیم تا با تغییر مدیریت در این حوزه که خود متخصص در زمینه محیط زیست هستند در حوزه فرآیند پسماند از تولید تا انتها تحول ایجاد شود و آنچه را که می‌شود در این حوزه به انرژی تبدیل کرد با اقدامات مختلف و مدیریت دکتر علیپور بتوانیم به سرانجام برسانیم.
صدر اعظم نوری درباره پلاک‌ گذاری موتورسیلکت ها که در روزهای اخیر مطرح شده است گفت: اگر موتورسیکلت‌ها کاربراتوری باشند مجوزی برای آنها صادر نخواهد شد. موتورسیکلت های کابراتوری و چند زمانه در حدود هشت برابر خودروها آلودگی دارند و دولت این کار را انجام نمی‌دهد.
ارتباط دانشگاه و دستگاه های مدیریتی باید تنگاتنگ باشد
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین در خصوص لزوم انجام اقدامات علمی در مدیریت شهری گفت: آنچه که مسلم است اقداماتی که در مدیریت شهری انجام می گیرد باید پشتوانه علمی داشته باشد با تا اقدامات اثر بخش باشد و هزینه ها هدر نرود. اینکه ما به صورت سعی و خطا عمل کنیم پذیرفته نیست. مکررا به شهرداری تاکید داشته ایم  که اقدامات باید پیوست مطالعاتی داشته  باشد.
وی ادامه داد: اینکه نوع گونه هایی که در سطح تهران باید کاشته شود بر اساس منابع چه گونه هایی باید کاشت شود و یا اقدامات در راستای کاهش آلاینده ازن و یا عدم کاشت چمن همه باید مبنای علمی داشته باشد.
نوری تاکید کرد: اینکه به صورت علمی بررسی کنیم و عمل ما به صورت تجربی باشد برای کلانشهری مثل تهران پذیرفته نیست به شهرداری تاکید داریم که اقدامات باید پیوست داشته باشد و تجربی انجام نشود و بر اساس مطالعات انجام گیرد یکی از این تاکیدات به مطالعه نوع گونه‌هایی است که در سطح تهران باید کاشت شود همچنین میزان منابع آبی که در اختیار داریم و کشت گونه‌های گیاهی بر مبنای آن نیز باید مدنظر قرار گیرد این موضوعات قرار است تا پایان سال به انجام برسد.
صدراعظم نوری در پایان خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌های مدیریتی تنگاتنگ باشد و از شهردار تهران انتظار دارم از ظرفیت‌های علمی استفاده کند و آن را پشتوانه تصمیات خود قرار دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: