• سه شنبه ٨ مرداد ١٣٩٨-١٢:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢٥٢
مجید فراهانی در جلسه ارتباط مستقیم با شهروندان از طریق تلفن 1888 مطرح کرد:

نحوه پاسخ تلفنی به مطالبات شهروندان رابطه مستقیمی با رضایت دارد/ پایین آمدن سطح تماس های شهروندان هنر مدیریت شهری است

جلسه ارتباط مستقیم اعضای شورای شهر تهران با شهروندان تهران از طریق تلفن ۱۸۸۸ ظهر امروز در شهرداری تهران برگزار شد.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران جلسه ارتباط مستقیم مجید فراهانی، محمد سالاری و محمد علیخانی؛ اعضای شورای شهر تهران با شهروندان تهران از طریق تلفن  ۱۸۸۸ ظهر امروز برگزار شد. در این جلسه اعضای شورای شهر تهران از ساعت 11 الی13 به شکایات و نظرات شهروندان تهرانی پاسخ دادند. مجید فراهانی؛ رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در خاتمه این جلسه گفت: پاسخ های تلفنی موضوعی است که ارتباط مستقیم با رضایت شهروندان دارد و افراد، هنگامی که شهروندی تماس می گیرند به عنوان مامور شهرداری وظیفه نظارتی خود را باید به دقت انجام می دهد و پیگیرانه مطالبه گری ها را دنبال کند.

وی ادامه داد: اما آنچه می تواند سبب آسیب شود این است که افرادی تماس می گیرند اما به نتیجه نمی رسند. امروز به مواردی برخورد کردم که گفتند بارها تماس گرفتیم و تماس های مکرر که نتیجه ای در پی ندارد به سیستم مدیریت شهری، رضایت مردم و شهرداری به عنوان مجموعه خدماتی آسیب می زند که در این زمینه باید دقت کافی داشته باشیم.

فراهانی تاکید کرد:  نکته مهم تر آن است که باید ملاحظه کنیم چه اقدامی انجام دهیم که از این موارد و نارضایتی ها پیشگیری شود. یکسری مشکل به وجود می آید که بعد از آن ما پیگیری می کنیم. آماری که در 1888 داریم عینا مشابه 137 است و افراد همان تماس ها را با 1888 می گیرند و این آمارها نشان می دهد تفاوت  137 با 1888 در جامعه هنوز جا نیفتاده است.

عضو شورای شهر تهران افزود:  هنر ما این است که این تماس ها کاهش پیدا کند. وقتی می دانیم تعداد زیادی از مشکلات شهروندان در حوزه های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی است باید ببینیم به عنوان شورا چگونه باید تصمیم سازی کنیم که این مشکلات به وجودنیاید و هنر 1888 این است که منجر به تصمیم سازی های پیشگیرانه شود یعنی شورا چه تصمیماتی اتخاذ کند که این موارد تکرار نشود و شهرداری چه گام هایی را بردارد که این موارد تکرار نشود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی خاطر نشان کرد: پایین آمدن سطح تماس ها هنر است. هنر این نیست بگوییم ده میلیون تماس در عرض چندین سال داشته ایم. این آمار نشان می دهد 1 میلیون نفر در هر سال مشکل بر می خورند و این امر باعث افتخار نیست بلکه باعث شرمندگی است و باید کاری کنیم که تماسی برقرار نشود.

وی تاکید کرد: باید تماس ها پیگیری شود و به شهروند روند پیگیری این مطالبات اطلاع داده شود و درخواست ها در کارتابل شهرداری تا زمانی که این مشکل رفع نشده باقی بماند. تعدادی که پاسخ نهایی داده شده باید احصا شود تا ملاک عملکرد شهرداری باشد.

فراهانی در پایان عنوان کرد: باید بتوانیم کاری انجام دهیم که تعداد تماس ها کم و فرآیندها و قوانین اصلاح شود و الزاماتی برای مجریانمان در نظر بگیریم تا تماسی برقرار نشود. تعداد تماس های بالا  به سامانه های شهرداری خطرناک است. در دو ساعتی که حضور داشتیم بی وقفه تلفن جواب دادم. نشان می دهد در سطح شهر مشکل داریم و باید فکر اساسی داشته باشیم.

لینک تصاویر: http://shora.tehran.ir/default.aspx?tabid=1114&ArticleId=17759

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: