• پنج شنبه ١٠ مرداد ١٣٩٨-١١:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢١١
زهرا نژاد بهرام:

سازمان نوسازی شهر تهران به تنهایی نمیتواند برطرف کننده تمام مشکلات و مسائل بافت فرسوده شهر تهران باشد/ نهادهای حاکمیتی دیگر نیز به بحث نوسازی کمک کنند

زهرا نژادبهرام، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، در نشست تخصصی که تحت عنوان "معیارهایی برای دانستن یا اقدام" و به همت گالری نظرگاه و انجمن علمی معماری منظر ایران جهت بررسی و تحلیل معیارهای جدید تشخیص بافت فرسوده برگزار شد، به بیان دیدگاه های خود در خصوص تحولات شاخص های شناسایی یافت های فرسوده از ابتدای ده 80 تا کنون پرداخت.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

او گفت که تجربه اش به عنوان یکی از کسانی که سالهاست در عرصه نوسازی، بهسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده تهران فعالیت داشته و همچنین عضوی از مجموعه مدیریت شهری تهران نشان می دهد که سازمان نوسازی شهر تهران به تنهایی نمی تواند برطرف کننده تمام مشکلات و مسائل بافت فرسوده شهر تهران باشد. به گفته او، به تبع شهر تهران، این موضوع برای شهرداری سایر شهرهای کشور نیز صادق است. به همین دلیل لازم است که نهادهای حاکمیتی دیگر نیز به بحث نوسازی کمک کرده که از آن جمله می توان به ستاد بازآفرینی شهر تهران اشاره کرد. این ستاد با ظرفیت قابل توجهی که برخوردار است می تواند زمینه ساز همکاری و هماهنگی بسیاری از سازمان ها و نهادهای مختلف را در جهت کاهش مشکلات مردم ساکن و مالک در بافت های فرسوده فراهم آورد. از جمله اینکه هفته گذشته و پس از پیگیری های متعدد توانستیم اقدامات اساسی برای سند دار کردن منازل مردم که در اراضی وقفی قرار گرفته و یا املاک قولنامه ای انجام دهیم و یا برای جمع آوری کلیه تیرهای برق مزاحم در معابر واقع در بافت های فرسوده که عامل مزاحم در فرآیند نوسازی است، هماهنگی ها صورت گرفت.
رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران افزود علی رغم انتقادات و یا ابهاماتی که در خصوص شاخص های جدید شناسایی بافت های فرسوده وجود دارد، این شاخص ها میتواند تصویر دقیق و جدید از محلات شهر تهران ارائه کند که می تواند مدیریت شهری را در زمینه هدف گذاری پروژه های مختلف یاری رساند.

با این وجود، سازمان نوسازی شهر تهران پیش از تصویب و ابلاغ شاخص های جدید از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، به تدوین اهداف و راهبردهای خود در خصوص نوسازی و بازآفرینی محلات فرسوده پرداخته که همانا اقدام برای طراحی و اجرای پروژه های بهسازی محیطی و تمرکز بر عرصه های عمومی و فضاهای شهری در بافت فرسوده است. به همین دلیل، این شاخص ها به اقدامات سازمان نوسازی خدشه ای وارد نکرده و صرفا ممکن است سبب گسترش عرصه فضایی و گستره جغرافیایی سازمان نوسازی شود

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: