• جمعه ٤ مرداد ١٣٩٨-٢٠:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢٠٩
رییس ستاد شورایاری های شهر تهران:

مشارکت زنان نسبت به دوره های قبل بیشتر بود

احمد مسجد جامعی با تأکید بر افزایش مشارکت زنان و جوانان در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها تصریح کرد: مشارکت زنان در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها 25 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که در دوره چهارم مشارکت زنان نسبت به دوره سوم دارای کاهش بود.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها با اشاره به بازدیدش از شعب اخذ رأی در پهنه‌های جنوبی و مرکزی شهر تهران اظهار کرد: در این شعبه‌ها میزان مشارکت خوب بود و رقابت وجود داشت.

وی تصریح کرد: رای گیری الکترونیکی الگوی رای دادن جدیدی را به وجود آورده است که درصد خطا را به حداقل می رساند. 

رئیس ستاد شورایاری‌ها با تأکید بر افزایش مشارکت زنان و جوانان در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها تصریح کرد: مشارکت زنان در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها 25 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که در دوره چهارم مشارکت زنان نسبت به دوره سوم دارای کاهش بود. اما امروز با توجه به افزایش زنانی که تمایل به کاندیدا شدن داشتند زنان بیشتری در انتخابات شرکت کردند.

مسجدجامعی با بیان اینکه در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها شاهد کاهش سن متوسط نامزدها هم بودیم اضافه کرد: سن نامزدها به صورت میانگین بین 30 تا 40 سال بوده است و همین موضوع باعث شده تا جوانان بیشتری برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها تمایل داشته باشند.

وی درباره برخی از شائبات مبنی بر به اصطلاح رأی اتوبوسی دادن گفت: رای دادن به این شیوه هم در دوره های قبل ادعا شده بود اما قابل اثبات نیست. عضاً افرادی هستند که متعلق به یک محله نیستند اما از شهرهای مختلف تلاش می‌کنند تا در یک منطقه رقابت بیشتری داشته باشند و این موضوع در مناطق جنوبی با توجه به مهاجرت‌های پیشین بیشتر به چشم می‌آید و باعث به وجود آمدن رقابت می‌شود.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه شهر تهران دارای مشکلات اساسی و تاریخی است اضافه کرد: نباید گمان کنیم این مشکلات با توجه به نقش فردی یا با حضور یک نهاد و سازمان برطرف می‌شود و این تفکر راه به جایی نخواهد برد و امروز این بلوغ حاصل شده که نیاز به تفکر همگانی است و نباید شهرداری‌ها گرفتار عمل‌زدگی شوند.

رئیس ستاد شورایاری‌ها با تأکید بر اینکه به دنبال اجرای پروژه‌ها باید دلیلی برای ضرورت احداث وجود داشته باشد گفت: امروز این احساس ضرورت به وجود آمده. شورایاری‌ها نیز می‌توانند در مورد مسایل محله خود اظهارنظر کنند زیرا مطالبات محله خود را بهتر می‌شناسند. آنها نقش مؤثری در تأمین اختیارات محلی خواهند داشت.
مسجدجامعی در پایان سخنانش بر حضور و ارائه گزارش شورایاران در صحن شورای شهر موضوعی است که باید به آن توجه شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: