• شنبه ٥ مرداد ١٣٩٨-٠٩:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥١٩٠
محسن هاشمی:

انتخابات شورایاری ها در کمال آزادی و بدور از هیاهوی سیاسی برگزار شد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتخابات شورایاری ها گفت: راهبرد شورای پنجم، حضور حداکثری و حذف حداقلی کاندیداها برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم بود که خوشبختانه با تایید بیش از 99 درصد از کاندیداهایی که مدارک خود را تحویل یا تعهد به تکمیل مدارک داده بودند، انتخابات در کمال آزادی برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در ابتدای یکصدو پنجاه و هشتمین جلسه شورا با تبریک به قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان به برگزاری انتخابات شورایاری ها اشاره داشت و از آن به عنوان تجربه موفق وبیاد ماندنی برای شهروندان تهرانی یاد کرد که نقش خود را در مدیریت شهری با انتخاب شورای های محله ایفا کردند.

 رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مشارکت مردم تهران در این انتخابات، با وجود شرایط دشوار اقتصادی جامعه و فضای انتقادی حاکم بر شبکه های اجتماعی، در حد دوره های پیشین بود که لازم است از کلیه بیش از 12 هزار کاندیدای شورایاری که با حضور خود نقش اصلی را در ایجاد مشارکت و فضای با نشاط ایفا کردند، قدردانی کنم.

 وی همچنین از زحمات دست اندرکاران اجرایی انتخابات بویژه  شهردار تهران، رییس ستاد انتخابات شورایاری، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و کلیه عوامل اجرایی و نظارتی تشکر کرد و افزود: با وجود فرصت زمانی بسیار فشرده برای برگزاری انتخابات توانستند با نظمی خوب، نخستین انتخابات الکترونیک در کشور را در کمال، دقت، صحت وسرعت برگزار کنند.

 محسن هاشمی تاکید کرد: البته برگزاری این انتخابات را بدون همراهی و حمایت دولت ، بویژه ریاست جمهور ومعاون اول ایشان، وزیر کشور ، استاندار و فرماندار تهران، مسئولان محترم قضایی، انتظامی ونظامی قابل برگزاری نبود.

 وی همچنین از نمایندگان شورای محترم نگهبان نیز که در جهت مشاهده عملکرد انتخابات الکترونیک، در این انتخابات حضور داشتند، سازمان صداوسیما، بسیج و آموزش وپرورش تهران نیز تشکر می کنم.

 رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: راهبرد شورای پنجم، حضور حداکثری و حذف حداقلی کاندیداها برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم بود که خوشبختانه با تایید بیش از 99 درصد از کاندیداهایی که مدارک خود را تحویل یا تعهد به تکمیل مدارک داده بودند، انتخابات در کمال آزادی برگزار شد که در شرایط حساس کنونی و فشارها وتخریبهای ظالمانه علیه نظام توسط قدرتهای سلطه جو، یک نکته مثبت وافتخار محسوب می شود و می تواند بعنوان یک تجربه موفق برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به جهت فنی و فرایندی محسوب شود.

 محسن هاشمی با بیان اینکه حضور بیش از 500 هزار نفر از شهروندان تهرانی پای صندوقهای رای، اگرچه در قیاس با انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس شورای شهر، نصاب پایین تری است افزود: اما در حد انتخابات شورا یاری گذشته بوده و ضمنا تایید حداکثری کاندیداها موجب افزایش مشروعیت این انتخابات بوده است و در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز میزان مشارکت جهت مدیریت محلی ، در همین نصاب وپایین تر از آن می باشد.

 وی تاکید کرد: سیاسی نشدن فضای این انتخابات، اگرچه ممکن است قدری در کاهش مشارکت موثر بود اما در عوض ، کارامدی شوراهای محله را افزایش داده و حواشی و مشکلات دوره آینده این شوراها را کاهش خواهد داد.

 رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، می خواهم با توجه به تاخیر چندماهه در برگزاری این انتخابات، بسرعت دوره پنجم شوراهای محله را تشکیل دهد و با آسیب شناسی این انتخابات براساس راهبرد محله محوری مدیریت شهری، از هم اکنون در جهت شناسایی مسایل وراه های پیشنهادی جهت بهبود عملکرد مدیریت شهری و افزایش رضایت شهروندان، تلاش خود را آغاز کنند و شهرداران مناطق ونواحی نیز استفاده از خرد جمعی و توانمندی شوراهای محل را در اولویت قرار دهند.


 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: