• سه شنبه ٢١ تير ١٤٠١-١٢:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٦٦٧
تشکری هاشمی در نطق پیش از دستور خواستار شد: ۶-۷۷

ورود قاطعانه شورای شهر به پروژه تخریب پیاده‌ راه ۱۷ شهریور

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره اقدام عجیب و سوال برانگیز تخریب پياده راه ١٧ شهریور از سوی شهرداری منطقه ١٢، تاکید کرد: شورای اسلامی شهر تهران به فوریت و قاطعانه در خصوص توقف هرگونه عملیات عمرانی، تا زمان بررسی دقیق توسط کمیسیون‌های مربوطه، ارزیابی ضرر و زیان شهرداری مربوطه به سرمایه‌های شهری و تعیین و تکلیف خاطیان و در صورت لزوم ارجاع پرونده تخلف صورت گرفته به مقام قضایی اقدام نماید.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی در هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در نطق پیش از دستور خود به رویکردی نو به زیست شهری اشاره کرد و گفت: سیر تحولات شهری در دنیا متناسب با توسعه فن آوری‌ها و توسعه زندگی شهری و متناسب با صنعتی شدن تغییرات چشم‌گیری داشته به همین منظور برای ادامه حیات در شهرهایی که هر روز در حال تغییر هستند نیازمند تغییر رویکرد و نگرش هستیم .
وی با بیان اینکه نوع نگاهی که در گذشته و حتی حال در شهرها وجود داشته و یا دارد این است که با توسعه امکانات برای خودروها می شود بر مشکلات شهری غلبه پیدا کرد و همواره به دنبال توسعه خیابان، بزرگراه  و پارکینگ و.... هستیم و غفلت کردیم از اینکه هرچقدر ما به این مسله بها دهیم میل به تقاضای خودرو بیشتر می‌شود اظهار داشت: با آغاز قرن بیست و یکم به پدیده جدیدی توجه شد که بر اساس آن به حمل ونقل انسان محور، زدودن خودرو محوری در شهرها و جایگزین کردن زندگی مبتنی بر حمل ونقل انسان محور و توجه به توسعه پایدار شهرها مد نظر قرار گرفت.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در دوره مدیریت جهادی شهری، علاوه حدود ٨.٥ کیلومتر مسیر پیاده راهی که احداث شد، خیابان ١٧ شهريور در مسیر میدان امام حسین تا میدان شهدا به عنوان یک پیاده راه آیینی و مفرح برای مردم ایجاد شد.تصریح کرد: تمامی این اتفاقات براساس اسناد بالادستی صورت گرفت، به استناد طرح جامع تهران گسترش پیاده‌راه ، دوچرخه و عرصه های عمومی مورد توجه قرار گرفته است.
تشکری هاشمی درادامه به عملیات تخریب خیابان ١٧ شهریور اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد بودیم بدون کسب مجوز از شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون ماده ٥ که مسئولیت تغییر کاربری را داشته، در یک اقدام عجیب و سوال برانگیز از سوی شهرداری منطقه ١٢ با جداسازی کفپوش های سنگی اقدام به تخریب این خیابان شده و مسیر برای خودروها باز شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: مشخص نیست شهردار محترم منطقه ١٢ با کدام تشخیص ،مطالعات و کار کارشناسی و البته با كسب اجازه از کدام تشکیلات مسئول در شهرداری تهران،  بر خلاف مصوبات موجود و در عین حال مخالفت صریح معاونت حمل و نقل و ترافیک اقدام به تخریب این خیابان کرده است.
تشکری هاشمی یادآور شد: تصمیمات خلق الساعه غیر قانونی و غیر کارشناسی، منجر به تخریب سرمایه‌های شهر و توهین به مصوبات شورای شهر و اسناد بالادستی شده است و حتما در خصوص تضییع حق مردم و تاراج سرمایه‌های شهر مماشات نمی‌کنیم،
وى ادامه داد: تخلف از برنامه ٥ ساله سوم شهرداری ، نقض کمیسیون ماده ٥ ، اقدام به تخریب بر خلاف مطالعات پشتيبان، نادیده گرفتن نظر تخصصی معاونت حمل ونقل و حوزه زیباسازی و وارد آمدن خسارات گسترده به تاسیسات و سرمايه‌هاى شهری به عنوان تخلف از سوی شهرداری منطقه ١٢ محرز و آشکار است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران به فوریت و قاطعانه نسبت به توقف هرگونه عملیات عمرانی، تا زمان بررسی دقیق توسط کمیسیون های مربوطه ، ارزیابی ضرر و زیان شهرداری مربوطه به سرمایه های شهری و تعیین و تکلیف خاطیان اقدام نماید، خواستار ورود دستگاه های نظارتی به منظور حفظ و صیانت از دارایی ها و سرمايه هاى شهر و در صورت لزوم ارجاع پرونده تخلف صورت گرفته به مقام قضایی شد.
وی اظهار داشت: با همیاری اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران، از اقدامات خودسرانه، خلاف مصوبات، خلاف عقل جهانی و  اقدامات خلق الساعه جلوگیری خواهيم كرد.
تشکری هاشمی ادامه داد: توسعه شهر انسان محور در برنامه 5 ساله سوم مورد تاکید است و ما متعهد به اجرای آن هستیم لذا انتظار این بوده و هست که مدیریت شهری بر اساس اسناد بالا دستی هر خیابانی که امروز امکان توسعه فضاهای عمومی  وجود دارد را برای شهروندان زیست پذیرتر نمايد .

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: