• سه شنبه ٢٤ اسفند ١٤٠٠-١٠:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٩٦٩
چمران در سالروز بمباران حلبچه مطرح کرد: 2-54

تبلیغات دوگانه جامعه جهانی را در بمباران حلبچه هم شاهد بودیم/انتظار داریم جهادگونه به اوضاع کشور سر و سامان داده شود

مهدی چمران در یادآوری سالروز بمباران حلبچه از این روز به عنوان صفحه ای ننگین در تاریخ حزب بحث عراق یاد کرد و افزود: در آن ایام هم مانند امروز تبلیغات دوگانه جامعه جهانی را شاهد بودیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهندس مهدی چمران رئیس شورا در پنجاه و چهارمین جلسه شورا ضمن تبریک فرارسیدن نوروز و همچنین ولادت با سعادت امام زمان گفت: فردا 25 اسفندماه سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم سفاک صدام است که بخشی از خاک و مردم خود را به شدیدترین وجه ممکن به  خاک و خون کشید.

او با ذکر خاطره ای از آن واقعه گفت: شاید چندساعت پس از این فاجعه به آنجا رسیدیم و شاهد صحنه‏های غم انگیز فراوانی بودیم که نمی شود، بازگو کرد. بمباران حلبچه فاجعه بزرگی بود که در آن، حکومت صدام مردم خود را بخاطر اینکه به جمهوری اسلامی روی خوش نشان دادند و از نیروهای ما استقبال کرده بودند، اینچنین بمباران شیمیایی کرد و کسی به او چیزی نگفت!

چمران در همین راستا افزود: این دوگانگی که امروز در تبلیغات جهانی می بینیم در آن زمان هم رواج داشت. اگر در جمهوری اسلامی دست کسی زخمی می شد همه جا می نوشتند، اما صدام چنین کرد و خاک ما را نیز بمباران شیمیایی کرد، آنچنان که هنوز در سردشت عده ای از آسیب دیدگان بمباران شمیایی زنده هستند.

همچنین خود شاهد بمباران های شیمیایی در خرمشهر و جزیره مجنون بودم اما کسی به صدام چیزی نگفت و حتی آلمانی ها برای او در نزدیکی بغداد کنار سلمان پاک، کارخانه ساخت سلاح شیمیایی ایجاد کردند.

چمران در ادامه تاکید کرد: بمباران حلبچه صفحه ای ننگین در تاریخ حزب بعث و زندگی صدام است.

او در ادامه با اشاره به نیمه شعبان در روز جمعه 27 اسفند و تبریک سالروز ولادت ولادت امام زمان (عج) گفت: بزرگداشت این ایام برای آن بزرگوار اهمیتی ندارد، بلکه برای ما مهم است که منتظر فرج و ظهور ایشان هستیم تا دنیایی که ظلم و ستم همه اطرافش را فرا گرفته را به عدل و راستی برساند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: برای فرج امام فقط دعا کافی نیست و قطعا عمل مهمتر است و این عمل رفتن به سوی دستورات اسلام و قرآن است.

او در پایان با اشاره به اینکه این آخرین جلسه ما در سال 1400 است و پس از هفته دوم فروردین جلسات خود را از سر می گیریم، گفت: امیدوارم که سال جدید برای همه ملت ها و بویژه ملت ما سال پیروزی و موفقیت و سال ظهور حضرت ولیعصر و برپایی حکومت عدل جهانی باشد و انشاالله دولت آقای رئیسی با برنامه ریزی های خوب و تلاش های جهادگونه خود سروسامانی به وضعی که در کشور به وجود آمده بدهند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: