• سه شنبه ١٤ دی ١٤٠٠-١١:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٤٩٢
مهدی چمران همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه وحاج قاسم: 3-37

راه شهادت حذف شدنی نیست/ واقعیات جهان اسلام با شهادت پیوند خورده است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایام عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) و حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: راه شهادت حذف شدنی نیست چراکه واقعیات جهان اسلام با شهادت پیوند خورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در سی و هفتمین جلسه شورا با اشاره به سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: روز گذشته  سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بود و برنامه های سالگرد شهادت او همچنان ادامه دارد و مردم با حضور چشمگیر خودشان در این برنامه ها نشان دادند به شخصیت های مخلص و خالص و کسانی که برای خدا کار کردند و کار می کنند و برای کشورشان تلاش می کنند و در این راه جانبازی کردند و به شهادت رسیدند ارزش فوق العاده ای قائل هستند.
وی ادامه داد: این میزان عشق گویای این مسئله است که راه این شهید که همان مسیر سرور شهیدان  امام حسین(ع) است، همچنان طی می شود و مردم در این راه و مسیرند و برای آن ارزش قائلند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: دشمن فکر می کرد با حذف فیزیکی او می تواند قاسم سلیمانی را حذف کند و دیدیم که به عکس شد و ودشمنان خودحذف شدند، هم ترامپ و هم عیادی او که در قتل و جنایت او دخالت داشتند حذف شدند و در جامعه جهانی به عنوان افرادی انسان کش باقی خواهند ماند.   
چمران با بیان اینکه راه شهدا حذف شدنی نیست افزود:همچنان که یزید و یزیدیان هم که در این زمینه خیلی کار کرده بودند و فکر می کردند با حذف سرور شهیدان و خانواده او می توانند نام امام حسین و راه امام حسین را مسدود کنند و مکتب اسلام را به فراموشی بسپارند و شعری که یزد  در حین خوش گذرانی می سرود"که نه پیامبری هست و نه اسلامی"  دیدیم که سرانجام نشد. حتی سالها بر قبر سیدالشهدا  آب می بستند و زائران این امام همام را می کشتند و بعد ها حتی دست زائران را قطع می کردند و بعد اجازه زیارت به آنان می دادند اما نتیجه این شد که  هم اکنون در اربعین  و عاشورا می بینیم، نه تنها امام حسین حذف نشد بلکه مکتب اسلام را با شهادت خود زنده نگاه داشت. واقعیت اسلام با نام حسین (ع) و تشیع با نام او زنده مانده است.
چمران ادامه داد: ما باید کار کردن برای مردم را از شهید سلیمانی  بیاموزیم و فقط شعار دادن کافی نیست بلکه در عمل راه شهدای عزیز و راه شهید بزرگوار را بتوانیم طی کنیم .
وی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی دو عالم، دخت نبی اکرم پیامبر بزرگوار ما و همسر امام علی(ع) هستیم ادامه داد: البته ما فقط به سبب این قرابت و نزدیکی نیست که یا این  بزرگوار را زنده نگه می داریم بلکه آنچه را که حضرت زهرا را اینگونه نشان داد  علاوه بر مسائل شخصی و انچه از پیامبر اسلام به ارث برده بود، مسئله  ولایت بود که مهمترین وجه مبارزات و شخصیت این بانوی بزرگ است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حضرت زهرا بزرگترین مبارزه بعد از رحلت پیامبر در آن زمان را شروع کرد و همه تلاش او در این راه آنگونه که خداوند خواسته و پیامبر دستور داده بود سعی در ماندگاری و شکل گیری حکومت اسلام بود و برای همین به شهادت رسید.این مبارزه درس بزرگی برای همه ماست و بحث ولایت و ولایت مداری که بسیار ارزنده و مهم است.
چمران افزود: حضرت زهرا علاوه بر مبارزات خود مبارزه منفی هم داشت ، مبارزه منفی او  به گونه ای بود که هم اکنون از نتیجه آن برخورداریم همین که مزار خود را مخفی ساخت همواره  این سوال را در ذهن متبادر می کند که  چرا ایشان چنان کردند. با این مبارزه نشان داد با این سیستم موافق نیست.
وی ادامه داد: در رسای این بانوی بزرگ درعزاداری ها بحث می شود اما آنچه که کمتر به او تکیه می شود مبارزات حضرت زهرا است که  برای بانویی در این سن و سال بسیار ارزنده است. ما نیز باید ولایتمداری و مبارزه در راه استقرار حکومت ولایتی را از ایشان بیاموزیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: