• سه شنبه ٧ دی ١٤٠٠-١٠:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٤٢١
مهدی چمران با اشاره به فرا رسیدن 9 دی : 1-35

مردم در 9 دی پای انقلاب و رهبری و اعتقادات راستین خود ایستادند

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرارسیدن نهم دی ماه اظهار داشت: نهم دی ماه در تاریخ کشور ما و منطقه و حتی در جهان روز بینظیر و به یاد ماندنی است روزی که مردم به صورت خودجوش نشان دادند که پای انقلاب، رهبری و اعتقادات راستینشان به انقلاب ایستادند.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در سی و پنجمین جلسه شورا با تبریک مجدد ولادت حضرت مسیح (ع) گفت: به جامعه مسیحیان و به همه مسلمانان این میلاد بزرگ را تبریک می گوییم چرا که مسلمانان نیز همه پیامبران را  از ابتدا تا انتها قبول دارند و امیدواریم از اخلاق و فضایل این پیامبران به ویژه حضرت مسیح همه به ویژه مسیحیان بهره گیرند.

وی در ادامه افزود: روز یکشنبه روز ایمنی در برابر زلزله بود، حادثه زلزله بم یک بحث اساسی است و هیچ وقت این موضوع را نه تنها ما در شورای شهر بلکه هیچ یک از مسئولین نباید فراموش کنند.

چمران افزود: ما باید همیشه آماده باشیم و پیشگیری بهتر از فعالیت های بعد از حادثه است. پیشگیری، مقاوم سازی و ساختن ساختمان ها بر اساس اصول ایمنی یک اصل مهم و ضروری است.

ریس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما شاهد بودیم روستاهای بازسازی شده در برابر  زلزله میزان حوادث و ضایعات بسیار پایین بود در حالی که در روستاها و شهر هایی که آماده نبودند  خسارت های  جانی و مالی زیادی را شاهد بودیم.

چمران گفت: ما در زلزله خیز ترین کشور ها می بینیم که با مقاوم سازی ساختمان ها میزان خسارت شان را به حداقل رساندند. بنابراین باید از قبل این مقاوم سازی و ایمن سازی پیش بینی شود به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر برای دقت و نظارت بر اجرای ساختمان ها علاوه بر آنچه  نظام مهندسی برای ساختمان پیش بینی کرده است، ضوابطی را پیش بینی کند.

مهدی چمران در ادامه افزود: امروز 7 دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمایش حضرت امام(ره) است. برای کشور و جمهوری اسلامی که  ادعای فرهنگی بودن را  داریم و کشوری  که بر مبنای فرهنگ شکل گرفته و از قدیم و گذشته این مهم بر ما اطلاق می شده جالب نبود که  تعداد بیسوادان زیاد باشند لذا به فرمان حضرت امام(ره) نهضت سواد آموزی  شکل گرفت  که طی چند سال میزان بیسوادان را  به شدت تقلیل داد، و امروز ما باید سعی کنیم کسانی که از دانش آموزی باز می مانند را کاهش دهیم.

وی افزود: این روز را به همه کسانی که  در این مسیر شرکت کردند و می کنند تبریک می گوییم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز 9 دی گفت: روز پنج شنبه نهم دی ماه است که به عنوان یک روز به یاد ماندنی و باقی ماندنی و فراموش نشدنی است .

وی ادامه داد: می دانید بعد از فتنه 88 مسائل و پیشامد های بسیار نامناسب و درد اوری که در جامعه صورت پذیرفت به ویژه بعد از حوادث عاشورا و همه شما شاهد بودید به مقدس ترین مقدسات ما توهین شد و همچنین کشور را مدتی معطل گذاشتند، و در شرایط سختی با ادعاهای واهی غیر منطقی سعی شرایط نامناسبی را رقم زده بودند در روز  9دی ملت ما به پاخواست و نشان داد پای انقلاب خود و رهبری خود و اعتقادات خود، اعتقادات راستینی که قرن ها و  بیش از هزار سال برای آن ها پای فشرده باز هم ایستاد.

چمران افزود: اتفاق روز 9 دی  حادثه کم و کوچکی نبود اتفاقی بود که  تقریبا خود جوش بود و و با یک  دعوت همه به صحنه آمدند و پای انقلاب ایستادند و هنوز هم ایستادیم و از انقلاب اسلامی به عنوان پدیده ای  بینظیر در تاریخی کشور، منطقه و جهان پاسداری می کنیم. ما این انقلاب را نباید کوچک بشماریم ، انقلاب ما اتفاق بزرگی بود که حتی در جهان بینظیر است گرچه  عده ای از دامن انقلاب بهره های نامناسب چیدند و واقعیات را نخواستند به مردم نشان دهند. اما انقلاب واقعیت  دیگری است و در جای خود و مسیر خود جلو خواهد رفت و روز به روز هم پایدار تر باقی خواهد ماند. امیدواریم که در این روز همه شرکت داشته باشیم و این روز را بزرگ بداریم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: