• يکشنبه ٥ دی ١٤٠٠-١٠:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٣٩٩
مهدی چمران با اشاره به سالروز رخداد زلزله بم و روز میلاد حضرت مسیح: 1-34

مقاوم سازی ساختمان ها یک الزام اجتناب ناپذیر است/ اصل موضوع نفوذ روحیه و اعتقادات حضرت مسیح در قلب همه مردم عالم است

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سالروز زلزله بم به ما هشدار می دهد که از چنین حوادثی باید درس عبرت گرفت و برای مقاوم سازی ساختمان ها در شهرها و روستاها به ویژه شهر تهران کوشا باشیم.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در سی و چهارمین جلسه این شورا با اشاره به سالروز ولادت حضرت مسیح گفت: سوم دی ماه ولادت حضرت مسیح از پیامبران  اولوالعزم است. مسلمانان به همه پیامبران اعتقاد دارند و حضرت مسیح را نیز از پیامبران بزرگوار می شمارند لذا میلاد این پیامبر بزرگ را گرامی می داریم و علاوه بر مسلمانان میلاد این پیامبر بزرگ را به پیروان حضرت مسیح در سراسر جهان  تبریک می گوییم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امید داریم تربیت، روح و منش مسیحایی و آنچه که حضرت عیسی به آن معتقد بود و برای آن تلاش کرد در دنیا به ویژه در میان مسیحیان و پیروان حضرت مسیح پیاده شود.
چمران افزود: امروز بسیاری از کسانی که در دنیا خود را پیرو حضرت مسیح می دانند برخلاف ایشان در جرم ها، جنایت ها، جنگ ها و وحشگیری ها پیشتازند؛ بنابراین انتظار داریم آنان نیز از حضرت مسیج بیاموزند چرا که فقط پیرو این پیامبر بزرگ بودن و جشن کرسیسمس گرفتن کافی نیست. اصل مسئله نفوذ روحیه حضرت مسیح  و اعتقادات آن حضرت در دل و قلب همه مسیحیان عالم و حتی فراتر بگویم همه مردم عالم است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: امروز یکشنبه 5 دی ماه سالروز زلزله بم است. زلزله بم که در سال 82 رخ داد یکی از بزرگترین زلزله های بود  که تلفات بسیاری را با خود به همراه آورد. بنده در آن سال در جریان دقیق امداد رسانی بعد از زلزله، بازسازی، بازدید ها و ... بودم.
چمران با اشاره به جمعیت 92 هزار نفری شهر بم در سال 82، خرابی های حاصل از زلزله را عجیب و تکان دهنده توصیف کرد و گفت: این زلزله به حدی قوی بود که حتی ساختمان دو طبقه با فوندانسیون بتن به شدت دچار آسیب شده بود و فوندانسیون ساختمان و همه آنچه زیر زمین بود به روی زمین آمد و آنچه در سطح قرار داشت به زیر زمین فرو رفت.  
وی با بیان اینکه زلزله بم حادثه ای خیلی سخت و شدید اظهار کرد: این زلزله درست روی گسل و خط  گسل رخ داده بود.
چمران افزود: امروز روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده شده و از این روز باید  درس عبرت گرفت و در مقاوم سازی ساختمان ها در شهرها و روستاها بکوشیم و بدانیم زلزله با کسی شوخی نخواهد داشت و در صورت وقوع خرابی های وحشتناکی را به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: در زلزله بم اعتبار، بودجه و انرژی بسیاری صرف شد و آقای  سعیدی کیا وزیر شهرسازی وقت به دنبال بازسازی بم برآمد اما جبران خسارات آنگونه که باید رخ نداد چرا که خسارات بسیار فراوان بود. زلزله بم برای همه شهرها و روستاها درس عبرت است، به ویژه شهر بزرگ  تهران که چند گسل مهم در آن وجود دارد.
رئیس شورای شهر تهران اطر نشان ساخت: متاسفانه در شهر تهران ساختمان های بلند مرتبه روی گسل ساخته شده اند که امیدواریم  از این به بعد ساختمان هایی به آن ارتفاع و حالت ساخته نشوند چرا که آمادگی چنین زلزله هایی را ندارند و نمی توانند تحمل کنند.
چمران افزود: در دنیا روی  گسل ساختمان می سازند ولی ساختمانهایشان با ساختمان های ما متفاوت است و  محاسبه شده برای زلزله های با قدرت تخریب بالا پیش بینی شده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این روز هشدار بزرگی برای ما است و همه باید هوشیار باشیم  به ویژه مهندسین چه آنهایی که می سازند، محاسبه می کنند و یا اجرا می کنند.
چمران گفت: البته جا دارد در خصوص موضوع زلزله آقای دکتر آقا میری سخن بگویند اما بنده چون از سال 39 که وارد دانشگاه شدم همه زلزله ها را ثبت و ضبط  کردم و با مسئله های عجیبی روبرو شدم این موضوعات را بیان کردم گرچه هنوز آنچه که باید در خصوص ایمن سازی در برابر زلزله اتفاق بیافتد، رخ نداده است.
وی ادامه داد: اگر زلزله ای با درجه تخریب  بالا در تهران رخ دهد معلوم نیست چه خواهد شد، همان ترافیک و راه بندان هایی که در اثر ریزش ساختمان ها به وجود می آید خود معلوم نیست چه بلایی بر سر مردم می آورد. لذا می بایست ساختمان ها محکم و حساب شده ساخته شوند تا دچار خسران بزرگ نشویم.
چمران همچنین به حوادث رخ داده در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: در خصوص حادثه تصادف دو قطار مترو امروز معاون شهردار گزارشی را ارائه خواهند داد و نیز در خصوص آتش سوزی بازار گل شهید محلاتی که در جلسه آتی معاون مربوطه شهرداری نیز گزارشی را ارائه خواهند داد حادثه ای که گرچه هشدار هایی فراوانی در خصوص آن داده شده بود اما بی توجهی به آن سبب بروز این حادثه گردید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: