• يکشنبه ٢٨ آذر ١٤٠٠-١١:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٣٤٢
مهدی چمران: 32-3

مبارزه حضرت فاطمه(س) در راه امامت و ولایت در تاریخ ماندگار و جاودان است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: تلاشی که آن حضرت در راه مبارزه با ظالمان وقت و تثبیت راه امامت و ولایت از خود نشان دادند، سبب شد تا این بانوی جوان در تاریخ ماندگار شود و همیشه به عنوان یک الگو برای زنان جامعه اسلامی و حتی مردان در روش مبارزه شان باقی ماند .

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در سی دومین جلسه شورا با اشاره به سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: سالگشت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را به پیشگاه حضرت ولیعصر و ملت و مردم شریف عرض تسلیت دارم.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه الگو و نمونه بانوی که در مکتب اسلام و مکتب پیامبر تربیت شده بودند خود را نشان دادند و در طول تاریخ سیدة نساء العالمین نامیده شدند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) برجسته ترین نمونه زن مسلمان، آگاه و مبارز بودند که کمتر در جنبه مبارزات حضرت در همان دوران کوتاه زندگی خودشان صحبت شده است که حق است بیشتر به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: در زندگانی حضرت عموما مصایب و مشکلات و ناهنجاریها و بی حرمتی ها و قدر ناشناسی های مردم آن زمان مطرح می شود که خب به حق هم است، چنین اتفاقاتی رخ داد. اما جنبه مبارزاتی حضرت فاطمه زهرا(س)  در آنجا که بحث امامت و ولایت و رهبری جامعه اسلامی به میان می آید باید مورد توجه و بازگویی باشد. چرا که  در زمان پیامبر مشخص بود اما بعد از رحلت ایشان این بانوی بزرگوار جهاد و مبارزه واقعی را بنیان نهاد و این مبارزه را هم به صورت مثبت و هم به صورت مبارزه منفی نشان دادند.

چمران افزود: در تاریخ مبارزه مثبت ایشان را مشاهده کردیم و تلاش آن حضرت  برای آنکه حکومت واقعی اسلام شکل گیرد و وقتی به نتیجه ای که می خواستند نرسیدند  مبارزه منفی خود را شروع کردند که نمونه بارز آن پنهان ساختن  مزار مطهره شان بوده است.  این اقدام سبب شد که تا سالهای سال از خود بپرسیم که چرا این حضرت چنین کردند و ما را به این مسیر سوق بدهند که این مبارزات چه بود و از کجا نشات گرفته و هنوز هم این مبارزه باقی است و بسیار با اهمیت و با ارزش.

شهید مفتح در راستای روشن بینی جامعه تلاش کردند

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین افزود: روز 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت الله مفتح در سال 58 است. شاید همه شهید مفتح را از نزدیک ندیده باشند  و از مبارزات او خبر نداشته باشند.  اما ما از نزدیک شاهد مبارزات وی بودیم ، از مسجد قبا و تلاش هایی که این شهید بزرگوار در راستای روشن  بینی مردم از خود نشان می دادند.

چمران در نقل خاطره ای از شهید مفتح گفت: عید فطر سال 57 سه روز قبل از 17 شهریور بود که  نماز عید فطر در تپه های قیطریه به امامت این شهید بزرگوار برگزار شد که در آن روز شهید باهنر نیز به سخنرانی پرداختند و اولین تظاهرات بزرگ خیابانی  از آن روز شروع شد و شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی در روزهایی که هنوز حکومت شاهنشاهی برقرار بود سرد داده شد. یاد و نام شهید مفتح و باهنر را گرامی می داریم .

چمران همچنین در ادامه  با یادآوری مناسبت  29 آذر روز تجلیل از شهید تندگویان گفت: چون روز شهادت این شهید مشخص نیست. می دانید که شهید تندگویان در اسارت بود و تنها بخش اندکی از شکنجه ها و مصایبی که بر این شهید گذشت را  هم بندیهای او نقل کردند.

وی افزود: من روزی را از این شهید به یاد دارم که از اهواز به همراه تعدادی برای سرکشی از آبادان و پالایشگاه آبادان حرکت کردند و متاسفانه از آن گروه تنها یک نفر بازگشت که خبر از اسارت شهید تندگویان و همراهان او نظیر مهندس یحیوی داد که البته شهید دکتر چمران نیروهایی را برای آزادی این شهید فرستادند و اما دیگر دیر شده بود و شهید تندگویان اسیر شده بودند و در اسارت هم به فیض شهادت نایل آمدند یاد و نام این شهید بزرگوار را نیز گرامی می داریم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه  امروز سالگرد تبعید مقام معظم رهبری به یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان ایرانشهر در سال 56 است، افزود: در روز 28 آذر ماه ایشان تبعید شدند اما به هر حال نتیجه زندان ها، تبعید ها و همه آن تلاش ها امروز به بار نشست و امروز از رهبری بزرگ ایشان بر خود می بالیم و در درجه اول خدای را شاکر و سپاسگذاریم که از این رهبری برخورداریم و امیدورایم بتوانیم قدر این شخصیت بزرگ اسلامی را بعد از امام راحل بدانیم و بشناسیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: