• سه شنبه ٩ آذر ١٤٠٠-١١:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣١٩٩
مهدی چمران خبر داد:

مواد حمایتی شهرداری ها در بودجه پیشنهادی 1401 کشور حذف شده است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بودجه پیشنهادی 1401 سازمان برنامه و بودجه به دولت اظهار داشت: متاسفانه بر خلاف تمام پیش بینی های حمایتی دولت از مدیریت شهری، در بودجه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه برای سال 1401 که به دولت تقدیم شده هر آنچه برای شهرداری ها پیش بینی شده بود را حذف کردند. این در حالی است که شهرها با مشکلاتی همچون آلودگی هوا دست به گریبان هستند.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در بیست و هشتمین جلسه شورا با اشاره به بودجه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه به دولت، گفت: متاسفانه بر خلاف تمام پیش بینی های حمایتی دولت از مدیریت شهری شهرها، در بودجه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه برای سال 1401 که به دولت تقدیم شده هر آنچه برای شهرداری ها پیش بینی شده بود را حذف کردند.

چمران ادامه داد: این در شرایطی است که همه نگران آلودگی هوا هستیم و امروز تامین ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس از دغدغه همه ما است. من امروز وقتی پیامک یک خانم را مطالعه می کردم در آن نوشته بود" سه ربع ساعت در صف اتوبوس ایستادم  اما بعد از این مدت که یک اتوبوس آمد حتی قسمت خانم ها هم پر بود از آقایان و حیا و حجاب من اجازه نداد که سوار شوم اما تا کی باید به انتظار بایستم".

چمران ادامه داد: وقتی وضعیت آلودگی هوا اینگونه است و می دانیم ترافیک و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی سبب زجر مردم شده است و نیز می دانیم که این عوامل  چقدر در آلودگی هوا موثر است، آن وقت کوره راهی هم که در بودجه سال 1400 پیش بینی شده بود و آن هم به کل عملی نشد، امروز در بودجه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه  حذف شده است. همه موارد از جمله وام، فاینانس های خارجی برای خرید مترو، خرید اتوبوس همه را حذف کردند.

 گویی با حذف سهم شهرداری ها از بودجه، دست در دست آلودگی هوا داده اند تا شرایط سخت تر شود

چمران افزود: با این کار گویی دست در دست آلودگی هوا دادند تا شرایط سخت تر شود، البته این شرایط تنها مختص تهران و کلان شهر ها نیست و حتی مراکز استان هایی مانند اراک هم امروز با این مشکل دست به گریبان هستند و لذا در این شرایط حذف کردن این مواد یک اقدام نابخردانه است، بنابراین این بودجه پیشنهادی باید هر چه سریعتر اصلاح شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری ها یکی از سازمان هایی هستند  که اگر بتوانند خوب عمل کنند موجبات آسایش و رضایت مردم را فراهم آورند افزود: اما برای این مهم باید ابزار و بستر ها فراهم باشد، اینکه همه مواد حمایتی شهرداری ها در بودجه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه به دولت حذف شده و این بدان معنا است که شرایط برای اقدام و عمل خوب شهرداری محیا نخواهد شد و متاسفانه این امر به نارضایتی عمومی منجر خواهد شد.

چمران تاکید کرد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که رضایت عمومی حاصل شود و این رضایت عمومی برای کشور و انقلاب و همه لازم و ضروی است. ولی اگر شهرداری ها خوب کار نکنند نارضایتی عمومی حاصل می شود و نمی توان به هیچ وجهی این موضوع را دفع کرد

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود یادآور شد:  ادامه این شرایط به معنای آن است که در سال دیگر آلودگی هوا بدتر خواهد شد که این هشدار سختی است. بنابراین خواهشم این است که هم اکنون مدیریت سازمان برنامه و بودجه اقدامات در راستای اصلاح بودجه پیشنهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند و ما هم  آماده هستیم همکاری صمیمانه ای برای برنامه ریزی درست  نه فقط برای تهران بلکه برای همه شهرداری ها داشته باشیم. در صورت عدم اصلاح بودجه  سال آینده که هیچ اوایل سال آینده هم وضع  بدتر خواهد شد .

وی افزود: به این دلیل که  یک درصد مالیات ارزش افزوده در سال 1400 به بودجه شهرداری ها اضافه شد، امروز به جای این یک درصد چند درصد از جاهای دیگر تحمیل کردند و موارد حمایتی شهرداری ها نظیر وام و موارد دیگر را حذف کردند.

مهدی چمران گفت: ما نامه کتبی برای دولت محترم خواهیم نوشت و از شهردار محترم می خواهیم که در این زمینه به میدان بیایند و پیگیری مصرانه این مهم را داشته باشند تا بودجه پیشنهادی اصلاح شود . شورا نیز در کنار شورای عالی استان ها باید پیگیر این موضوع باشد تا بودجه پیشنهادی اصلاح شود.این موضوع حیاتی است و شهرداری های کشور اکنون در شرایط مالی خوبی نیستند و با این روند سال آینده شرایط وانفسا خواهد شد.

 همه نمایندگان مردم در شورا و مجلس ادامه دهنده راه شهید مدرس باشند

چمران در این جلسه همچنین با اشاره به سالروز شهادت سید حسن مدرس گفت: دهم آذر ماه سالگرد شهادت ایت الله سید حسن مدرس در سال 1316 و روز مجلس است، که همه ی ما و نمایندگان مجلس باید به عنوان یک الگو راه شهید مدرس، تلاش، زندگی، مبارزه، ساده زیستی ، شجاعت و شهامت او را مد نظر قرار دهیم و این مسیر را بتوانیم دنبال کنیم.

وی ادامه داد: دهم آذر ماه همچنین روز مبارزه با ایدز است و باید تلاش کنیم تا این بیماری از جامعه ما ریشه برکند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تورق ایام هفته ادامه داد:  11 آذر ماه نیز سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است که از طلایه داران مقاومت مردم در مقابل استعمار خارجی و به ویژه در روسیه آنروز و همچنین حکومت رضا خانی بود که سرانجام این مقاومت ها به شهادت این رادمرد انجامید.  همینطور روز 13 اذر ماه روز جهانی معلولان را نیز  گرامی می داریم  و تلاش می کنیم در جلسه آینده با هماهنگی دوستان پذیرای چند تن از این عزایزان باشیم و همکاری با آن ها را بیشتر مد نظر قراردهیم.

1-28

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: