• سه شنبه ٢٥ آبان ١٤٠٠-١٠:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٠٧٩
مهدی چمران در بیست و چهارمین جلسه شورا:

کارکنان شرکت واحد فریب دروغ های معاندان در فضای مجازی را نخورند / نظارت مالی شهرداری بر عهده شورا است نه دیوان محاسبات

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نشر اکاذیب در فضای مجازی در خصوص شرکت واحد اتوبوسرانی و نقل قول هایی که از جانب وی شده بود گفت: من هیچ اظهار نظری در خصوص شرکت واحد نداشته ام و اینها اکاذیب و دروغ هایی است که بر اساس ریشه یابی هایی که شده از طرف معاندان خارج از کشور بوده و به همه کارکنان عزیز شرکت واحد می گویم که هم شورا و هم شهرداری جز اینکه این عزیزان در تلاش برای رفاه شهروندان هستند هیچ نظر دیگری نداشته و ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در آغاز بیست و چهارمین جلسه شورا با اشاره به حواشی به وجود آمده در خصوص کارکنان شرکت واحد گفت: از دیروز عصر موضوعی  در فضای مجازی دست به دست شد به ویژه در بین کارکنان شرکت واحد و بحثی را مطرح کردند و تخریبی را آغاز کردند بدین مضمون که  بنده اعلام کرده ام بن های دریافتی کارکنان شرکت واحد را قطع کنیم چون حقوق شان خیلی بالاست و البته از قول آقای زاکانی هم نقل قول هایی انجام دادند. و نیز برخی موارد دیگر که البته مربوط به قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: در این راستا مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شب گذشته تماس گرفتند و بیان داشتند که این موارد در فضای مجازی مطرح شده و کارکنان شرکت واحد ناراضی هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: من به صراحت اعلام می کنم که در این زمینه هیچ صحبتی نداشتم نه در شورا نه در مطبوعات و نه در خارج شورا  و ما به جز اینکه در مراسم ورود 110 دستگاه اتوبوس در شرکت واحد حضور داشتیم و در آنجا نیز مباحثی در خصوص کمک دولت برای خرید اتوبوس و نیاز تهران به دو هزار دستگاه اتوبوس را مطرح کردیم صحبت یا سخن دیگری نداشتیم.

چمران افزود: این شایعه ها کاملا کذب و دروغ است و به همه کارکنان شرکت واحد می گویم  فریب این اکاذیب را نخورید چرا که  ریشه این دروغ ها بر اساس ریشه یابی هایی که صورت گرفته از خارج کشور بوده و متاسفانه برخی ها هم از داخل مملکت بر آتش آن ها می دمند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینها دروغ است و کارکنان عزیز شرکت واحد  فریب این مسایل را نخورد و اخبار را از ا مبادی اصلی و قانونی که اعلام می شود بپیذیرند و به این اکاذیب اعتنا نداشته باشند.

چمران ادامه داد: معاندان وقتی می بینند تحرکی در شهر  به وجود آمده و ما دنبال ورود چند هزار دستگاه اتوبوس به شهر هستیم نارحت می شوندف نارحتند از اینکه  مردم به آرامش برسند، ناراحتند  وقتی می بیننند شهرداری  و شورا در تلاش هستند، آنان  می خواهند این فضای خوبی که در حال به وجود آمدند است را نابود کنند و می خواهند زهر خود را بریزند پس به این مسال توجه نداشته باشید.

رییس شورای اسلامی شهر تهران  همچنین اظهار داشت: به همه کارکنان عزیز شرکت واحد می گویم که هم شورا و هم شهرداری جز اینکه این عزیزان در تلاش برای رفاه شهروندان هستند هیچ نظر دیگری نداشته و ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به سالکرد وفات حضرت معصومه (س) گفت: امروز سالگرد وفات حضرت معصومه کریمه اهل بیت است و وفات ایشان را به همه مردم خوبمان و پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)  تسلیت می گویم و امیدورایم از سجایای عالی و برکاتی که این بزرگوار داشتند به خوبی بهره گیریم.

چمران ادامه داد: می دانید به تواتر نقل شده است که اگر  حرم شریف حضرت معصومه را زیارت کنیم همانند این است که حضرت رضا را زیارت کردیم و لذا این سعادتی است برای مردم قم و ما که در نزدیکی قم هستیم.

چمران افزود: همینطور امروز  درگذشت سردار ملی ستار خان می باشد که این روز را نیز یادآوری می کنیم و گرامی می داریم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به روز آزاد سازی سوسنگرد گفت: 26 آبان ما سالروز آزاد سازی سوسنگرد است. هنوز چند ماه از آغاز جنگ در سال 59 نگذشته بود که  لشگر بعث برای دستیابی به اهواز به فکر اشغال سوسنگرد می افتد. سوسنگرد از شهر های مهم استان خوزستان و در  60 کیلومتری اهواز است و برای دشمن خیلی مهم بود که این شهر را اشغال کند چرا که  اگر به سوسنگرد دست میافت، دسترسی اش به اهواز راحت تر می شد.

وی ادامه داد: دشمن به سوسنگرد رفت ، گرچه در آغاز  حرکت کودتا گونه ای هم شد ولی مردم عوامل وابسته به صدام را اخراج کردند. تا اینکه روز 23 آبان حمله و سوسنگرد را محاصره کردند و در روز25 آبان حتی چند تانک هم وارد سوسنگرد شدند و یکی از تانک ها را ما منهدم کردیم.(این تانک تا سالها در یکی از خیابان های سوسنگرد بود تا اینکه آن را برداشتند و البته کار خوبی نبود چرا که یادآور  هجوم صدام  و نیز رشادت های پاسداران و مردم ایران بود.)

چمران ادامه داد: شب 25 آبان ماه تلاش زیادی شد، این  تلاش ها را  دکتر چمران آغاز کرد و مقام معظم رهبری هم حمایت خارق العادهای داشتند و قرار شد یکی از تیپ های زره ای ارتش هم به کمک بیاید و در نهایت به فرمان امام(ره) ساعت  11 یا 12 شب فرمان صادر و  عملیات شروع شد. صبح زود حمله ما آغاز شد و موفقیت هایی به دست آوردیم،  ارتش،  سپاه و عشایر همه حمله بردند و  سوسنگرد در ظهر روز 26 آبان ماه از حلقه محاصره بیرون آومد و آزاد شد.

وی افزود: البته این آزادی به بهای زخمی شدن شدید دکتر چمران به دست آمد چرا که این شهید بزرگوار بیش از یک ساعت و به تنهایی با با تانک ها می جنگید  و حتی یک  کامیون ایفای عراقی را از کماندوهای عراقی به غنیمت گرفتند و کماندوها نیز  فرار کردند و شهید چمران  با کامیون ایفای عراقی به سمت لشگر خودی آمد و البته زخمی شده بودند و روانه بیمارستان شد. این روز را گرامی می داریم و به همه مردم سوسنگرد  و رزمندگان ستاد جنگ های نا منظمی که همراه شهید دکتر چمران تبریک می گوییم.

چمران در ادامه گفت: ادامه سخنانم را با یک تشکر از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی پی می گیرم.

وی ادامه داد: مدتی قبل و حتی در  دوره ی گذشته شورا  این بحث مطرح شد که دیوان محاسبات عمومی اعلام می کرد حسابرسی شهرداری ها را بایستی دیوان محاسبات انجام دهد مانند همه دستگاه های دولتی، در این خصوص  خیلی بحث شد و  در همین اتاق شهردار رییس دیوان آمدند و جلساتی داشتیم که البته به نتیجه نرسید.

ریس شورای اسلامی شهر تهران افزود: تا اینکه از معاونت قوانین و حقوقی مجلس استفسار شد و نیز قبلا از شورای نگهبان نظر خواسته بودند که این شورا نیز نظر داده بود "که بر اساس قانون اساسی حسابرسی شهرداری ربطی به دیوان محاسابات ندارد و خود شورا بایستی حسابرس را تعیین کنند" تا اینکه مجددا سوال شد و رییس مجلس طی نامه رسمی که چند روز پیش برای رییس دیوان محاسابات عمومی کشور نوشتند "که بر اساس قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان و قانون شوراها نظارت مالی جزو وظایف شورای اسلامی شهر تعیین شده و حسابرسی اش هم بر عهده آنهاست" و فقط بودجه هایی که دولت می دهد باید حسابرسی از طریق دیوان محاسبات انجام شود.

چمران افزود: اما دیوان عمومی محاسبات در سایر امور مالی شهرداری ها صلاحیت رسیدگی و حسابرسی  ندارد لذا جا دارد  از مجلس و اقای قالیباف تشکر کنیم که به این موضوع و اختلاف قدیمی پایان بخشیدند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به حادث شدن زلزله بند عباس گفت: خوشبختانه زلزله بندر عباس تلفات جانی نداشت اما این زلزله هشداری است برای همه و به ویژه در شهر ها ی بزرگ که می بایست در برابر زلزله آماده باشند. 

وی افزود: ما با مردم آسیب دیده منطقه هم احساس هم دردی می کنیم و امیدواریم هر چه سریعتر مسایل و مشکلاتشان حل شود.

چمران در ادامه افزود:  امروز همچنین سرکار خانم طاهری شهردار شهر ساوه میهمان ما هستند.  

2-24

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: