• يکشنبه ٩ آبان ١٤٠٠-١٠:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٩٠٢
مهدی چمران در نوزدهمین جلسه شورا یادآور شد:

شهادت محمد حسین فهمیده برگ زرینی را در تاریخ ما گشود

رییس شورای اسلامی شهر تهران با یاد آوری سالروز شهادت محمد حسین فهمیده گفت: شهادت محمد حسین فهمیده برگ زرینی را در تاریخ ما گشود، ما به این انسان های پاک افتخار می کنیم همانطور که حضرت امام خمینی (ره) افتخار می کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در ابتدای نوزدهمین جلسه شورا و با یادآوری سالروز شهادت محمد حسین فهمیده گفت: 8 آبان ماه سالروز شهادت یکی از شهدای نوجوان ما بود که  در دفاع مقدس شهید شدند. شهید  فهمیده در سال 1359 و در روزهای آغازین جنگ شهید شد، روز 8 آبان مدت کوتاهی از جنگ گذشته بود  و هنوز خرمشهر سقوط نکرده و مدافعین از شهر دفاع می کردند و شهید فهمیده با شهادت خود برگ زرینی را در تاریخ ما گشود.

چمران اضافه کرد: البته ما شهید  فهمیده ها بسیار داشتیم ولی او یکی از نمونه های برجسته ای بود که یاد و خاطره ی او در ذهن ما باقی مانده و افتخار می کنیم به این انسان های پاک همانطور که حضرت امام افتخار می کردند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین اظهار داشت:  امروز 9 آبان ماه روز جهانی شهر ها است که توسط  مجمع عمومی سازمان ملل نام گذاری شده است، این نام گذاری نیز به واسطه مسائل و چالش هایی بوده که در شهر ها به وجود آمده است.

چمران افزود: در حال حاضر بیش از 70 درصد جمعیت در شهر ها زندگی می کنند در حالی که در چهل یا پنجاه سال قبل تنها 40 درصد جمعیت در شهر ها زندگی می کردند ولی آمدن مردم به شهرها، گسترش شهرنشینی و بزرگ شدن شهر ها سبب شد مسایل زیادی برای همه دنیا و از جمله کشور ما به وجود آورده و مشکلات فراوانی است که بایستی در شهرها مورد بررسی قرار بگیرند.

1-19

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: