• سه شنبه ١٦ شهريور ١٤٠٠-١٠:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤٣٤
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران:

آیت الله طالقانی سمبل و نماد شوراها در انقلاب اسلامی بودند

پرویز سروری با اشاره به سالروز رحلت آیت الله طالقانی یادآور شد: آیت الله طالقانی ابوذر زمان هم اولین امام جمعه تهران و هم سمبل و نماد شوراها در انقلاب اسلامی بودند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران پرویز سروری که ریاست دهمین جلسه شورا را در غیاب مهدی چمران برعهده داشت گفت: در ابتدا پیروزی غرور آفرین قهرمانانمان در بازیهای  پارالمپیک را تبریک می گوییم که بارها  پرچم جمهوری اسلامی ایران را به احتزار درآوردند و امیدواریم به زودی از این عزیزان در صحن شورا  تقدیر و تشکر داشته باشیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود با ید آوری و گرامیداشت 17 شهریور گفت: 17 شهریور یادآور روز بزرگی در تاریخ کشور ما هست، روزی که  حضور میلیونی مسالمت آمیز مردم تهران در میدان ژاله وقت با  برخورد خشن و دژخیمانه ای از سوی طاغوت همراه شد و مردم ما را به خاک و خون کشیدند. البته  در کنار تلخی جنایتی که صورت گرفت زیبایی های هم آفریده شد، زمانی که بانوان فهمیدند احتمال تیراندازی وجود دارد خود را به جلوی صفوف رساندند تا شاید سربازان به روی بانوان تیراندازی نکنند اما اولین شهدای ما همین بانوان قهرمان بودند که برای پیام بزرگ انقلاب و حفاظت و حراست از ارزش های انقلاب  اسلامی به خون تپیدند و همه ما باید این رشادت ها را در یاد داشته باشیم.

وی افزود: باید به یاد داشته باشیم که که چه خون هایی ریخته شده که من و شما برای پاسداشت همان ارزش ها در صندلی هایی قرار بگیریم که بر خون شهدا آرام گرفته است و امیدورایم  که ما هم در ادامه راه شهیدان موفق باشیم.

سروری در ادامه با اشاره به سالروز رحلت آیت الله طالقانی نیز گفت: آیت الله  طالقانی ابوذر زمان هم اولین امام جمعه تهران و هم سمبل و نماد  شوراها در انقلاب اسلامی بودند. آیت الله طالقانی  از روز اول انقلاب موضوع شوراها را در تمامی جلسات به جد مطرح کردند و معتقد بودند شوراها یعنی مشارکت اکثریت مردم در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها و می شود گفت.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: طالقانی دومین شخصیت شورایی کشور بعد از امام راحل بودند، امیدواریم ما هم در شورا بتوانیم اهدافی که را که وی در سر می پروراند و به دنبال این بود که کشور با مشارکت گیری از همه مردم شکل گیرد بتوانیم موفق باشیم.

1-10

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: