• يکشنبه ١٧ مرداد ١٤٠٠-١٠:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢١٤١
سید احمد علوی تاکید کرد:

شورای ششم و جامعه خبری در تعامل سازنده و ریشه کنی فساد وجوه مشترک دارند/ قول می‌دهم تا توان دارم از کارکنان شهرداری حمایت کنم

عضو ششمین دوره شوری اسلامی شهر تهران با تبریک روز خبرنگار گفت: تصور می‌کنم یکی از وجوهی که شورای ششم و جامعه خبری می‌توانند حول آن همکاری مشترکی داشته باشند، تعامل سازنده در ریشه‌کن‌سازی فساد است

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان دومین جلسه ششمین دوره شورا طی نطقی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: تلاقی روز خبرنگار و آغازین جلسات رسمی شورای ششم شهر تهران را به فال نیک گرفته و هفدهم مرداد را به قشر خدوم خبرنگار تبریک عرض می‌کنم.

او با بیان  اینکه خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند با قلم خود دست فاسدان را از بیت‌المال کوتاه کنند تاکید کرد: مبارزه با فساد نیاز به ابزار و ایجاد آگاهی دارد.

سید احمد علوی افزود: تصور می‌کنم یکی از وجوهی که شورای ششم و جامعه خبری می‌توانند حول آن همکاری مشترکی داشته باشند، تعامل سازنده در ریشه‌کن‌سازی فساد است

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: لذا به عنوان منتخب مردم تهران از این جامعه فرهیخته می‌خواهم در دوره مسئولیت ما هر جا ردّی از باج‌خواهی و فساد در اداره شهر دیدند آن‌را فریاد کنند و بازوان پرتوان ما در فسادستیزی و ریشه‌کن سازی رانت‌خواری و ویژه‌خواری باشند.

او افزود: از مسئولین ذی‌ربط در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی در شروع امر می‌خواهم تدابیری را ویژه بحث معیشت و امنیت شغلی این قشر زحمت‌کش بیاندیشند.

سید احمد علوی د بخش دیگر سخنانش به موضوع انتخاب شهردار آینده تهران می‌شود پرداخت و افزود: ابتدا از آحاد جامعه می‌خواهم با توجه به متن و پرهیز از حواشی فضایی آرام را برای شهردار بعدی فراهم کنند. تضارب و تفاوت آراست که شورایی پویا و سرزنده را می‌سازد. به عبارتی اگر این اختلافات نظر نباشد و تنها یک صدا شنیده شود، نمی‌توانیم منافع آحاد جامعه را تامین کنیم.

او ادامه داد: اگر همکاران من در مورد یک برنامه، طرح و لایحه تفاوت نظر نداشته باشند نمی توانیم بهترین تصمیمات را برای شهر و شهروندان بگیریم. بنا بر این باز هم تاکید می‌کنم تضارب آرا در میان اعضا در انتخاب شهردار آینده پایتخت و سایر موضوعات امری طبیعی بوده و این موضوع نمی‌تواند دستمایه‌ دشمنان انقلاب برای به حاشیه بردن شورای انقلابی شود.

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به شیطنت‌های تعداد قلیلی از رسانه‌ نماها در چند روز اخیر نیز گفت: هر یک از گزینه‌های شهرداری تهران حتما جز نیروهای زبده، متخصص، متعهد و انقلابی بوده‌اند که توسط همکارانم تا این مرحله از انتخاب بالا آمده‌اند. در تخصص ایشان تردیدی نیست لذا شهردار منتخب قطعا انقلابی، جهادی، کارآمد و مومن می باشد و مورد حمایت هر ۲۱ عضو شورا خواهد بود.

او در ادامه به  موضوع احترام به همکاران در شهرداری اشاره داشت و گفت: طی چهارسال گذشته متاسفانه کمتر به مسائل معیشتی و رفاهی کارمندان شهرداری توجه شده. انتصابات صورت گرفته در شهرداری نیز کمتر بر اساس شایستگی بوده و مدیران عمدتا سفارشی منصوب شده‌اند. رفتارهایی صورت گرفته که انگیزه را از کارمندان گرفته. استخدام و انتصاب اتوبوسی فارغ‌التحصیلان مدرسه یا دانشگاهی خاص در دوره گذشته باعث شده کارمند شهرداری هیچ پیشرفتی را برای خود متصور نباشد.

سید احمد علوی افزود: لذا در ابتدا به کارمندان شهرداری قول می‌دهم تا توان دارم از ایشان حمایت کنم و جلو انتصابات اتوبوسی افراد تحمیل شده به شهرداری بایستم و در جهت ارتقای سطح رفاهی و شغلی ایشان کوشا باشم.

علوی با بیان اینکه موارد عنوان شده از اهداف دوره عضویت در شورای ششم خواهد بود ادامه داد: امیدوارم در نطق پایان دوره بتوانم گزارش موفقیت خود را به سمع شهروندان محترم برسانم.

او ادامه داد: خدمت به شهروندان از امروز آغاز شده و از خداوند منان عاجزانه تقاضا دارم که بنده و 20 عضو دیگر شورا را در این مسیر همواره یاری رساند و مانع شرمندگی ما در مقابل شهروندان شود. ما خادمین شهروندان تهرانی خود را از مردم می دانیم و دست یاری به سوی آنها دراز می کنیم. شهروندان بهترین یاریگران مدیران شهری هستند و حضور در محلات و شنیدن دغدغه ها و مشکلات آنها از افتخارات ما محسوب می شود که امیدواریم با کمک خداوند در تمام این 4 سال توان اجرای آن را داشته باشیم.

سید احم علوی در پایان سخنانش گفت: ان شاءالله با انتخاب شهرداری جهادی و هدایت های اقای مهندس چمران عزیز، خدمتگذران خوبی برای شهروندان تهران باشیم.

در خاتمه سخنانم را با این شعار به پایان میبرم:

تهران ، شهری که دوباره باید بسازیم.

2-2

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: