• يکشنبه ٩ خرداد ١٤٠٠-٠٩:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٦٥٥
محسن هاشمی در دویست و نود و هشتمین جلسه شورا:

دلسرد کردن مردم برای مشارکت در تعیین سرنوشت کشور، بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی، دلسرد کردن و مایوس کردن مردم و بستن فضای حضور ونقش آفرینی آحاد جامعه در سرنوشت کشور است گفت: کسانی که در تریبونهای رسمی، حضور و مشارکت مردم را غیرلازم فرض می کنند، تیشه به ریشه نظام می زنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در دویست و نود و هشتمین جلسه شورا با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: در آستانه سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) قرار داریم، انقلاب اسلامی میراث بزرگ امام خمینی برای ایران بود که مردم محور، ستون و روح انقلاب محسوب می شوند.

وی ادامه داد: بدون حضور و همراهی مردم، نهضت امام خمینی که از 15 خرداد سال 1342 آغاز شد در همان آغاز به پایان می رسید اما این مردم بودند که با فدا کردن جان ومال و آسایش خود، نهضت را زنده نگهداشتند و به پیروزی رساندند.

هاشمی افزود: بزرگترین قدرت وپشتوانه نظام جمهوری اسلامی در این 42 سال، همین حمایت وحضور مردم بوده است و کسانی که در تریبونهای رسمی، حضور و مشارکت مردم را غیرلازم فرض می کنند، تیشه به ریشه نظام می زنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی، دلسرد کردن ومایوس کردن مردم و بستن فضای حضور ونقش آفرینی آحاد جامعه در سرنوشت کشور است وهرکس در هرمسئولیت وجایگاهی با این جریان همراه شود با جریان اصیل انقلاب واسلام ناب محمدی با قرائت امام ورهبری که مبتنی برمردم سالاری دینی است فاصله دارد.

هاشمی ادامه داد: تفکیک بین حکومت اسلامی وجمهوری اسلامی، ارزشها واکثریت، مشروعیت ومقبولیت، جمهوریت و اسلامیت، در اسلام ناب پذیرفته شده نیست و حکومتی که از حمایت ونقش آفرینی اکثریت مطلق جامعه برخوردار نیست، حکومتی اسلامی تلقی نمی شود.

وی اظهار داشت: فرصت انتخابات گذراست اما اگر در این فضا، آسیبی به اعتقاد و اعتماد مردم ، با تندروی و یکجانبه گرایی جریانی  ایجاد شود، آثار درازمدت وماندگاری خواهد داشت که با پایان انتخابات پایان نمی یابد.

هاشمی ادامه داد: مناسب است جریانی که خود را پیروز انتخابات می داند، بجای تخریب وتحقیر دیگران، از شیوه گفتگو و اقناع استفاده کند تا آسیبهای وارد شده به اعتقاد واعتماد عمومی را کاهش دهد.

298-1

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: