• يکشنبه ٣١ فروردين ١٣٩٩-١٠:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥١٠
محسن هاشمی :

وزارت بهداشت آمار مجزایی از قربانيان و مبتلايان كرونا در تهران ارائه دهد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی تاکید کرد: انتظار شورای شهر تهران از دولت محترم این است که در این شرایط خاص، با تامین مالی تعهدات پیشین دولت و اختصاص سهم مدیریت شهری تهران از منابع پیش بینی شده برای مبارزه با کرونا، کمک کنند همچنین از وزارت بهداشت می خواهیم که نسبت به ارائه آمار مجزا از قربانيان و مبتلايان كرونا در تهران اقدام کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای دویست و نهمین جلسه شورا با اشاره به گذشت حدود دوماه از اعلام ورود پاندمی* کرونا به کشور و سخنان سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مدیریت شهری تهران از ابتدای شیوع این بیماری در کشور در کنار وزارت بهداشت بود. و انتظارمان این بود که وزارت بهداشت در ستاد مبارزه با کرونا درباره خطر رفع محدوديت ها در تهران اقدامات لازم را انجام می دادند.

وی همچنین از وزارت بهداشت خواست تا نسبت به ارائه آمار قربانيان و مبتلايان كرونا در تهران بصورت مجزا اقدام کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی که همه بخش ها تحت تاثیر آن قرار گرفته است، گفت: مدیریت شهر تهران نیز بشدت دچار بحران کمبود نقدینگی شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس انتظارمان از شهردار تهران این است که مشکلات اقتصادی و کسری بودجه که به دلیل کاهش صدور پروانه و کاهش در آمد افزوده و نیز سایر موارد دیگر به وجود آمده است را در جلسات هیات دولت مطرح کنند تا دولت تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

محسن هاشمی در ادامه با بیان اینکه براساس بودجه سال 1399، برای اداره شهر تهران ماهانه  2هزار میلیارد تومان، منابع نقد لازم است، تاکید کرد: اگر بودجه های عمرانی و توسعه شهر نیز تخصیص پیدا نکند، تنها هزینه های جاری و ضروری شهر بالغ برماهانه هزار میلیارد تومان خواهد بود. و این به معنای کسری بودجه 50درصدی شهرداری برای نگهداشت ضروری شهر خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: این در حالیست که طی سه سال گذشته، هزینه های جاری نگهداشت شهر، افزایش قابل توجهی پیدا نکرده و با وجود تورم مجموع حدود 150 درصدی کشور در این سه سال، حتی به میزان قابل توجهی کاهش نیز یافته است، و امکان کاهش جدی هزینه های جاری نگهداشت شهر وجود ندارد.

محسن هاشمی افزود: بسیاری از تصمیماتی که توسط ستاد ملی کرونا اتخاذ شده ، بارمالی برای مدیریت شهری ایجاد کرده است. تداوم فعالیت سیستم حمل ونقل عمومی تهران و فعالیت ادارات وسازمان های وابسته به شهرداری با دوسوم کارکنان و تمدید فرصت پرداخت عوارض و منابع توسط شهروندان از عوامل موثر بر عدم توازن منابع و هزینه های مدیریت شهری محسوب می شوند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: در این شرایط برخی از انتظارات به حق شهروندان از مدیریت شهری نیز مستلزم انجام سرمایه گذاری های ضروری است. از جمله این هزینه ها، کاهش ازدحام در سیستم حمل ونقل عمومی، از طریق افزایش اعزام اتوبوس و مترو و کاهش سرفاصله خطوط مترو و اتوبوس که نیازمند تامین اتوبوس و واگن های متروی جدید می باشد، یا افزایش و بهبود کیفیت ضدعفونی کردن فضاهای شهری توسط سازمان آتش نشانی و حوزه خدمات شهری یا بهبود کیفیت جمع آوری و امحا پسماند عفونی شهر که نیازمند تامین تجهیزات در این رابطه می باشد. منابع این نیازهای ضروری نیز به هزینه های نگهداشت شهر افزوده می شود.

محسن هاشمی تاکید کرد: انتظار شورای شهر تهران از دولت محترم این است که در این شرایط خاص، با تامین مالی تعهدات پیشین دولت و اختصاص سهم مدیریت شهری تهران از منابع پیش بینی شده برای مبارزه با کرونا، کمک کنند تا حداقل فعالیت های ضروری نگهداشت شهر و ارائه خدمت به شهروندان حفظ گردد.

محسن هاشمی با بیان اینکه نگرانی اعضای محترم شورای شهر تهران، از تصور عادی شدن شرایط براساس آمار رسمی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت ، گفت: در این شرایط ممکن است بستر اتخاذ تصمیماتی در مورد رفع محدودیت ها شود، همانگونه که برآوردهای مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، نظرات متخصصان و سایر بررسی ها نشان می دهد، آمار ابتلا و قربانیان کرونا در کشور بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است. این تفاوت بدلایل گوناگونی نظیر تاخیر در اعلام ورود کرونا به کشور و عدم محاسبه قربانیان قبل از آن، عدم وجود امکان تست کافی در کشور و عنوان کردن نام سایر بیماری ها، نظیر اختلال تنفسی و شبه کرونا به عنوان کرونا بوده است. این اختلاف بصورت کلی مورد تایید وزارت بهداشت نیز قرار دارد.

محسن هاشمی گفت: انتظار ما از مسئولان مربوطه آن است که با عدم شتابزدگی در رفع محدودیت های ایجاد شده، دستاورد رعایت دو ماه گذشته مسایل ایمنی توسط شهروندان را با خطر مواجه نکنند، وموجب ایجاد موج جدید بیماری کرونا را فراهم نیاورند.

*پاندمی: همه گیری

1-209

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: