• يکشنبه ١١ اسفند ١٣٩٨-١١:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٧٦
رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:

ضرورت استفاده از زیرساخت ها و امکانات مدیریت شهری برای ایجاد پویش های کمک به اقشار محروم جامعه

محسن هاشمی با یادآوری این نکته که مدیریت شهری هماهنگ با وزارت بهداشت، در حال انجام وظایف محوله در مقابله با کرونا می باشد افزود: همچنین می تواند از زیرساختها و امکانات خود جهت ایجاد پویش های داوطلبانه و مردمی شهروندان جهت کمک به یکدیگر و همچنین تامین کالاهای بهداشتی و پیشگیرانه برای اقشار محروم جامعه استفاده کند

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در ابتدای دویست و دومین جلسه شورا گفت: در شرایطی هستیم که مردم دوران سختی را سپری می کنند و ماه پایانی سال دشوار 1398، شاهد بروز وضعیتی خاص در جامعه بدلیل ایپدمی کورنا هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با قدردانی از همه زحمت کشان در عرصه مقابله با کرونا، بخصوص دکتر زالی، رییس ستاد مبارزه با کرونا در تهران و دکتر کرمی، مسئول ستاد مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: این بیماری موجب شده است که هم سلامت جامعه تهدید شود و هم اقتصاد و معیشت بخش قابل توجهی از شهروندان که وابسته به رونق شب عید و ایام پایانی سال می باشد، آسیب ببیند.

وی با اشاره به اینکه کارگران حوزه نظافت،گردشگری، غذایی، فروشندگان، تولید کنندگان و دستفروشان و بسیاری از صنایع وابسته با اختلال در زندگی خود مواجه شده اند افزود: اگر در بخش مقابله با کرونا، انتظار اصلی از دولت و حاکمیت برای اقدامات عمومی وجود دارد و شهروندان موظف به رعایت بهداشت فردی هستند، در حوزه معیشت واقتصاد بخش قابل توجهی از جامعه که جزو حقوق بگیران دولت ونهادها نیستند، بار اصلی بردوش خیرین ونیکوکاران است که در حد توان وبضاعت خود، فشار مضاعف بر نگرانی مربوط به سلامت را از پدران ومادرانی که در این ایام شرمنده فرزندان خود هستند بردارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سوانح طبیعی و بلایا، نوعی آزمون همنوع دوستی و انسانیت نیز هست یادآور شد: خوشبختانه ایرانیان همواره از آن موفق بیرون آمده اند و در زلزله قبل و سیل ابتدای سال، شاهد جوشش احساسات انسانی و کمکهای مردم به آسیب دیدگان بودیم.

محسن هاشمی با یادآوری این نکته که مدیریت شهری هماهنگ با وزارت بهداشت، در حال انجام وظایف محوله در مقابله با کرونا می باشد افزود: همچنین می تواند از زیرساختها و امکانات خود جهت ایجاد پویش های داوطلبانه و مردمی شهروندان جهت کمک به یکدیگر و همچنین تامین کالاهای بهداشتی و پیشگیرانه برای اقشار محروم جامعه استفاده کند که تحرک معاونت اجتماعی شهرداری را ایجاد می کند.
 
محسن هاشمی افزود: تشکلهای مردم نهاد یا سمن ها که روز سمن ها را نیز پشت سرگذاشتیم، ابزار کارامدی برای سازماندهی و اثربخشی اقدامات داوطلبانه هستند که ستاد سمن های شورای شهر تهران می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

وی ادامه داد: برای کاهش آسیبهای خانواده بزرگ مدیریت شهری نیز در این ایام پیک بیماری، تدابیری از قبیل کاهش نیروی انسانی مستقر در ادارات و تمرکز بر حوزه خدمات شهری و نظافت را می توان پیش بینی کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران از اصحاب رسانه نیز خواست که توجه داشته باشند که ایجاد فضای پرتنش و افزودن به نگرانی عمومی، ایمنی را کاهش می دهد ومی توان در کنار اطلاع رسانی دقیق و بروز، امید را به جامعه تزریق کرد و در میان زشتی های بیماری، زیبایی های خدمت و همنوع دوستی را برجسته نمود.

1-202  

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: