• يکشنبه ١٣ بهمن ١٣٩٨-٠٩:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٠٧٢
محسن هاشمی تاکید کرد:

مردم ایران برای تحقق و تثبیت انقلاب بهای سنگینی پرداخته اند/ وعده های اصلی انقلاب محقق شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب از دهه فجر امسال به عنوان حساسترین زمان یاد کرد و افزود: مردم ایران برای تحقق و تثبیت انقلاب بهای سنگینی پرداخته اند. بنابراین اگر توانستیم وعده های اصلی انقلاب را محقق کنیم ، آنگاه جامعه از ما شعارهای جدید را خواهد پذیرفت.



به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رییس شورا در ابتدای یکصدو نودو پنجمین جلسه شورا با گرامی داشت فرارسیدن چهل ویکمین فجر انقلاب از دهه فجر امسال به عنوان حساس ترین، سالگرد پیروزی انقلاب یاد کرد و افزود:  چرا که بین مجموعه وقایع مهمی در قبل و بعد از آن واقع شده است، در ماههای گذشته شاهد وقایع تلخی نظیر حوادث آبانماه، ترور سردارشهید حاج قاسم سلیمانی، سقوط هواپیما و ظلم تاریخی به فلسطین با نام معامله قرن بودیم و در ماه آینده نیز انتخابات مجلس و تشدید تحریمها و فشارهای ظالمانه را بر کشور شاهد هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: انقلاب اسلامی، خود پاسخی به این نوع فشارها بود و آنچه که موجب اجماع، همدلی و همراهی مردم ایران تحت رهبری امام خمینی گردید، حس آزادگی، استقلال طلبی و مخالفت با خفقان واستبداد موجود بود، مردم ایران برای تحقق نظامی مبتنی بر مردمسالاری دینی حاضر به پرداخت هزینه های سنگین انقلاب شدند و طی دهه نخست نیز با ایستادگی در برابر بحرانهای داخلی و خارجی، انقلاب را تثبیت کردند.
محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه بزرگترین خدمت به انقلاب اسلامی، تحقق وعده ها و شعارهای آن است که در نخستین سرود ملی انقلاب، در عبارت  تامین "دین و دنیا" مردم خلاصه شده بود افزود: امروز می بینیم که شکاف وضعیت دین ودنیای جامعه با وضعیت مطلوب بسیارعمیق شده است.
وی تاکید کرد: اگر توانستیم وعده های اصلی انقلاب را محقق کنیم ، آنگاه جامعه از ما شعارهای جدید را خواهد پذیرفت.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: از رسانه ها بویژه رسانه ملی انتظار می رود تا با فاصله گرفتن از تبلیغات کلیشه ای دهه فجر، به بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی که در پیام ها، سخنرانی ها و مصاحبه های امام خمینی و نظرات شخصیتهای برجسته انقلاب نظیر آیت الله طالقانی، شهید بهشتی و شهید مطهری که امروز یکصدمین سالگرد ولادت ایشان است،  در سال 1357 انعکاس دارد، بپردازد.
محسن هاشمی با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر و اعلام رسمی معامله قرن از سوی رییس جمهور آمریکا که با واکنش منفی جهان اسلام بویژه دولت و ملت فلسطین مواجه شده است گفت: یکجانبه گرایی ترامپ که در بدعهدی خروج از برجام مشاهده شد در نقض تعهدات بین المللی آمریکا نیز مشاهده شد و اکنون جهان اسلام نیز در یکطرفه بودن متن مشهور به معامله قرن این موضوع را کاملا لمس می کند که همه قطعنامه ها ومصوبات سازمان ملل را نقض کرده است، برخی دولتهای عربی را از همپیمانی با ترامپ علیه ایران ، در برابر ملتهای خود شرمنده کرده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران یکی از دلایل انقلاب اسلامی را یکجانبه گرایی آمریکا علیه ملتها برشمرد و تاکید کرد: تکرار این زورگویی و عدم تعادل و توازن می تواند منشا جنبشی نوین در منطقه و بهار اسلامی دیگری باشد.

خبر-1-195

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: